Ik vind het erg moeilijk om mij in de winter warm genoeg aan te kleden. De problemen ontstaan vooral zodra de temperatuur onder de 5 graden Celsius duikt. Ik heb met name problemen bij mijn bovenlijf. Vandaar mijn vraag hoe doen jullie dat?
Ik zal even uitleggen hoe ik dat doe.
Voeten: Sealskinzsokken, schoenen en overschoenen houden de boel warm en droog.
Benen: Onder de 5 graden draag ik een thermo-onderbroek en een collant van Shimano met een windwerende laag aan de voorkant. Dit volstaat.
Bovenlijf: Mijn eerste laag is een Icebreaker 200 met lange mouwen. Mijn tweede laag is een Shimano Originals Windflexshirt. Ook deze heeft aan de voorzijde een windwerende laag. De derde laag is dan een Montane Featherlite jack. Ik denk dat vooral die niet volstaat. Alternatief heb ik een fleecejack gedragen dat ooit eens in een winterjack heeft gezeten en altijd erg warm heeft gezeten.
Ik heb zelf het gevoel dat mijn derde laag te koud is.
Ik zal even uitleggen hoe ik dat doe.
Voeten: Sealskinzsokken, schoenen en overschoenen houden de boel warm en droog.
Benen: Onder de 5 graden draag ik een thermo-onderbroek en een collant van Shimano met een windwerende laag aan de voorkant. Dit volstaat.
Bovenlijf: Mijn eerste laag is een Icebreaker 200 met lange mouwen. Mijn tweede laag is een Shimano Originals Windflexshirt. Ook deze heeft aan de voorzijde een windwerende laag. De derde laag is dan een Montane Featherlite jack. Ik denk dat vooral die niet volstaat. Alternatief heb ik een fleecejack gedragen dat ooit eens in een winterjack heeft gezeten en altijd erg warm heeft gezeten.
Ik heb zelf het gevoel dat mijn derde laag te koud is.