Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen Overijssel / Parijs - Forum Wereldfietser

Fietsen Overijssel / Parijs

Goeie dag wereldfietsers,

Misschien is er iemand die mijn tips kan geven voor een rit rechstreeks vanaf Overijssel naar Parijs wat betreft route/s en accommodatie b.v. camping, B&B enz . . . enige tips zijn welkom a.u.b. Ik ben van plan om later in het jaar +- augustus te gaan.

NB ik ben geen wereld fietser maar gewoon een recreatie fietser. Mijn moedertaal is Engels daarom is mijn Nederlands rommelig - helaas !

Alvast bedankt beste mensen.

Groeten,

Theo
Hallo Theo,

Bedoel je met rechtstreeks de kortste en snelste route?

Wij zijn naar Parijs gefietst via de route van Benjaminse (http://www.cartostudio.nl/fiets/parijs) en terug via de st Jacobsroute van Sweerman.
Onderweg zijn er voldoende campings in ieder geval binnen een dagafstand (80-100 km) fietsen. De campings worden ook in de gidsen vermeld dus je kunt evt. van te voren bepalen waar je wilt overnachten.
Hello Theo,

A good website to plan your journey is http://www.fietsrouteplanner.eu
It helped me a lot with my journey next summer to Germany.

greets Paul
Op mijn site heb info verzameld omtrent routes, overnachtingsmogelijkheden etc.

zie http://www.fietsvakantielinks.nl/

misschien heb je er wat aan
Theo,

Je kunt LF-routes nemen van Overijssel naar het zuiden van Nederland en Vlaanderen en daar overstappen op de Van Gogh of de Jacobsroute van Clemens Sweerman of Benjaminse.

Van de LF-routes zijn goed beschrijvingen met ook overnachtingsnogelijkheden
zie: www. landelijkfietsplatform.nl
Hallo terug Franke, Paul, Harry en Bert,

Bedankt jullie allemaal voor de suggesties en ook voor de verschillende websites die ik graag gaan bekijken :lol:

Groeten,

Theo
Hey Theo,

Misschien wat laat, maar op http://www.travelbybike.net vind je een uitgebreid verslag en fotoreportage over een fietstocht richting Parijs. Zo krijg je al wat sfeerbeelden te zien, en lees je welke gebieden je zeker moet passeren. Je vind er ook andere hints en tips.
Hoi Koen,

Helemaal niet te laat en ik zal de site wel bekijken :D

Bedankt en groeten,

Theo
Beste Theo,

3 jaar geleden zijn wij van Parijs naar Overijssel (Holten) gefietst. Voor het stuk tot aan Maastricht hebben we de Fietsgids Fietsen naar Parijs | Paul Benjaminse gebruikt. Volgens mij staat de route vanuit beide richtingen beschreven. Dus van en naar Parijs. Vanaf Maastricht hebben we de LF-routes gefietst langs de Maas en daarna via Nijmegen - Dieren - Zutphen naar huis gefietst.

Nog een tip voor noord-Frankrijk zorg dat je genoeg water bij je hebt. Sommige stukken zijn echt uitgestorven en we hebben 1 dag waarbij we alleen maar door uitgestorven dorpjes kwamen en geen winkel of cafeetje te zien. Gelukkig hadden we zelf veel water en eten bij ons.

Veel plezier alvast

Groet,

Rianne
Waterfilter?
Veel kerkjes hebben een waterpomp, daar komt ook drinkwater uit en het is nog lekker fris ook.
Of gewoon bij mensen aanbellen/ kloppen en vragen. De oudjes die nog zijn achtergebleven in die kleine dorpjes zijn vaak zeer verguld wanneer je even tijd voor een praatje met ze hebt.
Theo7 schreef:Goeie dag wereldfietsers,

Ik ben van plan om later in het jaar +- augustus te gaan.

Alvast bedankt beste mensen.

Groeten,

Theo
Denk eraan dat in de maand augustus vrijwel heel Frankrijk op vakantie gaat. Het zal zeer druk worden op campings of je staat voor een volgeboekte B&B.
Martin E. van Doornik schreef:
Theo7 schreef:Goeie dag wereldfietsers,

Ik ben van plan om later in het jaar +- augustus te gaan.

Alvast bedankt beste mensen.

Groeten,

Theo
Denk eraan dat in de maand augustus vrijwel heel Frankrijk op vakantie gaat. Het zal zeer druk worden op campings of je staat voor een volgeboekte B&B.
Het overgrote deel van de Fransen gaat niet op vakantie naar streken ten noorden van Parijs, met uitzondering van de kust. De eenvoudige campings zijn ook in augustus rustig.
Hoi Martin en Bert,

Bedankt voor je advies en commentaar. . . zeker genoteerd !

Groeten,

Theo