Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje rond de wereld in het kader van melk - Forum Wereldfietser

Rondje rond de wereld in het kader van melk

Hallo mede fietsers,

iemand bekend met deze fietsers?

Martine Brouwer en Arnaud Baranger vertrokken op 17 september voor een gesponsorde fietstocht over de wereld: Le lait autour du monde. Op hun route bezoeken ze zeventien landen om zo veel mogelijk spelers in de melkveehouderij in kaart brengen en ze met elkaar te laten discussiëren.

http://www.veeteelt.nl/melktoer
Dat zijn veel lekker banden. Die hebben zeker geen weekend van De Wereldfietser meegedaan...? :roll:
De Melkbrigade.
Wim
Jeetje, de melklobby komt ook geen geld tekort. Ik krijg toch altijd een beetje de kriebels als een sector zoveel geld uitgeeft om iedereen iets te laten gebruiken, krijg toch het idee dat er iets mis met dat witte goedje. En ik ben niet de enige.

Zou toch een beetje gewetens problemen krijgen als ik daar aan mee zou werken. Maar ja, je krijgt er wel veel voor terug...
In dit topic heb ik ook al een aantal redenen gegeven waarom melk niet gezond is (en erg slecht voor het milieu), inclusief wetenschappelijke bronnen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 41&start=0
Ernst. schreef:Jeetje, de melklobby komt ook geen geld tekort. Ik krijg toch altijd een beetje de kriebels als een sector zoveel geld uitgeeft om iedereen iets te laten gebruiken, krijg toch het idee dat er iets mis met dat witte goedje. En ik ben niet de enige.

Zou toch een beetje gewetens problemen krijgen als ik daar aan mee zou werken. Maar ja, je krijgt er wel veel voor terug...
Bedoel je met "zoveel geld" de investering van de fietsreis?
Als je dat bedoelt dan is dat pineuts tav andere promotiecampagnes.
ik bedoelde de melkcampagne in het algemeen die zoveel geld mag kosten.
Ernst. schreef:ik bedoelde de melkcampagne in het algemeen die zoveel geld mag kosten.
Onze maatschappij zit zo in elkaar dat elke organisatie/branche etc. activiteiten mag ontplooien om zichzelf te promoten.
* Landen doen een gooi naar de olymische spelen of gewoon naar geld uit brussel.
* Gemeentes holderdebolderen over elkaar omdat ze het beste winkelcentrum zeggen te hebben.
* Wereldfietsers sparen geen enkele moeite om zich op diverse beurzen als groep te profileren.
* Ministers verkopen Hollandse kennis van waterwerken overal waar hoog water dreigt.
* Bakkers promoten brood, want daar zit wat in.
* Verkeersorganisaties promoten veiligheid, want dat is hún doel.
Dus de melkbranche promoot zichzelf ook.
Maar als wij het met zijn in deze tijd alles onethisch vinden en niet allemaal afzonderlijk maar tegelijk zeggen "maar daar kun je toch niets aan doen" en "economie is belangrijk", dan vallen er keuzes te maken.
Leon
Ernst. schreef:Jeetje, de melklobby komt ook geen geld tekort. Ik krijg toch altijd een beetje de kriebels als een sector zoveel geld uitgeeft om iedereen iets te laten gebruiken, krijg toch het idee dat er iets mis met dat witte goedje. En ik ben niet de enige.
Genoeg idioten op internet te vinden, je kunt samenzweringen zien waar je maar wilt, er is altijd nog wel iemand te vinden die er zo over denkt, dus dat je "niet de enige bent", vind ik weinig overtuigend.

Dat er geld wordt uitgegeven om iets te promote, heet een investering. En als die ertoe leidt dat er meer geld verdiend wordt dan zonder de promotie, dan levert deze investering waar voor z'n geld en was het een goede investering.

Het wordt pas verdacht als er geld op toegelegd wordt om iets aan de man te brengen, hoewel dat op langere termijn ook best een goede strategie kan blijken te zijn.

.tsooJ
Leuk Roald dat je ons op deze site wijst, alleen jammer dat hier alles weer langs de ethische/milieu/gezondheids/geldverspilling/etc. meetlat gelegd moet worden!
Hadden we daar niet al een topic voor? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... s+een+auto
Marianne schreef:Leuk Roald dat je ons op deze site wijst, alleen jammer dat hier alles weer langs de ethische/milieu/gezondheids/geldverspilling/etc. meetlat gelegd moet worden!
Hij had het beter in het subforum commerciele activiteiten kunnen plaatsen.
Leon
Of niet????
Marianne schreef:Leuk Roald dat je ons op deze site wijst, alleen jammer dat hier alles weer langs de ethische/milieu/gezondheids/geldverspilling/etc. meetlat gelegd moet worden!
Hadden we daar niet al een topic voor? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... s+een+auto
Zo heeft iedereen zijn mening.
Ik vind elk bericht betreffende een mening te respecteren.
Misschien zijn er wel veel meer die zo'n mening delen, dan jezelf soms denkt.