Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezyne Road Drive M - Forum Wereldfietser

Lezyne Road Drive M

Misschien wel leuk om te laten zien, mijn nieuwe pomp voor mijn nieuwe fiets.

Afbeelding

Niet zo comfortabel als mijn oude Topeak, maar wel lichter. Ik heb hem uitgetest op mijn racefiets, en kon moeiteloos de band oppompen tot 7 bar. Wel staat er dan een afdruk van de pomp in je hand.

Afbeelding

Standaard zit er een slang bij zonder drukmeter. Dus heb ik er een bij gekocht die dat wel heeft. Deze is ook geschikt voor Schrader ventielen.

Tip voor de grammenjagers dus. De pomp is niet goedkoop.
Leo van Lierop schreef:De pomp is niet goedkoop.
Je maakt me nieuwsgierig. Is hij zo duur dat je het niet durft te vermelden :wink:
En Hoeveel gram is hij?

Ik heb natuurlijk even gegoogled maar ik kon zo deze van de foto niet terugvinden. Ik gok dat de pomp iets van een 30 euro is en het ventiel 15 euro.

Hoever zit ik ernaast?
HansvanderVeeke schreef:Je maakt me nieuwsgierig. Is hij zo duur dat je het niet durft te vermelden :wink:
En Hoeveel gram is hij?
Pomp: € 39.90 en weegt 90 gram.
Slang met drukmeter: € 19.90

Zeg maar 60 euro dus. Vergeleken met de kosten van mijn nieuwe fiets een schijntje. :twisted:
Heb ook zo'n pompje, maar dan zonder drukmeter. Verbazingwekkend hoe hard je de banden kan oppompen met zo'n klein ding. Maar je bent wel even bezig vanwege de kleine slag.
Een ander probleem is dat, als ik met een rood hoofd tenslotte de band hard heb en ik draai het slagentje van de ventiel af dat vaak het binnenventiel meekomt. Leeg is de band dan weer :(
Het slangetje draait om het binnenventiel en niet om het buitenventiel. Is hier soms een oplossing voor?
groeten
Michel
Je moet eerst het slangetje op de ventiel schroeven en daarna de pomp aan het slangetje.
Bij het er af halen eerst de pomp van de slang afschroeven . . . maar daar zal je zelf ook wel aan gedacht hebben.

Ik heb ook de vloerpomp van Lezyne, en daar heb ik ook geen problemen mee. Gewoon er om denken dat je het er recht af schroeft.
Deze pomp ga ik ook aanschaffen. Een drukmeter is niet nodig aangezien ik ze enkel op mijn racefiets ga gebruiken en je maximaal toch zoiets van een 7 bar kunt pompen voordat je arm helemaal murw is gepompt.
Ik heb nu een Topeak Turbo Morph met drukmeter, vanaf 6 bar moet je toch heel wat kracht zetten. Het voetje is na 4 jaar afgebroken, voor mijn racefiets is die pomp toch te zwaar en te groot.
Zelf zit ik eigenlijk te wachten op een heel ander soort pomp: een lichte pomp om dikke banden tot een niet al te hoge druk op te pompen. Mijn eigen Zefal HP is heel goed, maar toch eerder ontworpen om smallere banden harder op te pompen.
Wim
http://www.lezyne.com/hand-pumps#panel-7
@Wim
Misschien is de bovenstaande Lezeyne ( Carbon drive 2) iets voor je: erg licht en geschikt voor dikkere banden (hv). Zelf gebruik ik de micro floor drive hv, iets zwaarder, maar wat degelijker en, ook niet onbelangrijk, bijna de helft goedkoper.

http://www.zefal.com/fr/24-mini-pompes
Hier staan ook leuke en lichte pompjes voor dikke banden, bv de Z cross xl
michel de ruyter schreef:Een ander probleem is dat, als ik met een rood hoofd tenslotte de band hard heb en ik draai het slagentje van de ventiel af dat vaak het binnenventiel meekomt. Leeg is de band dan weer :(
Het binnenventiel extra strak aandraaien, voordat je gaat pompen. Daarna eventueel nog wat smeermiddel op het binnenventiel smeren (geen kruipolie zoals WD40).

Gerd
Ik heb er nu deze michelin pomp bij:
http://tinyurl.com/blbffqd
Het is een autopomp maar er zit een verloopstukje bij voor een fietsventiel
Met een manometer voor de juiste druk.
Het pompt makkelijker dan met dat kleine pompje
Bij de halfords voor 15 euro
Het kleine pompje mag mee voor onderweg :)

groeten
Michel
Omdat de Lezyne een slangetje gebruikt om de band mee op te pompen, is een ventiel waarbij het bovenste stukje er van te schroeven is niet aan te raden. Dat soort ventielen zijn ontworpen om er een dopje op te schroeven en niets anders.

Voor de duidelijkheid, dit soort ventielen gebruik ik dus niet:

Afbeelding

En deze uit een stuk wel.

Afbeelding
Ik heb dit pompje ook en het was de € 40 meer dan waard, zeker na eindeloos geknoei met toppeak, koga, b3to, zefal, ...
Het was een heel leuk pompje, totdat de slang uit de kraag knalde. Heb half Marrakech afgezocht naar een vervangende pomp :x

Afbeelding
Zelf gebruik ik de micro floor drive hv, iets zwaarder, maar wat degelijker en, ook niet onbelangrijk, bijna de helft goedkoper.
+1. Geweldig pompje. Ik merk dat ik soms de grote vloerpomp niet eens meer pak.

Groet Remco