Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin edge 705 bundel - Forum Wereldfietser

garmin edge 705 bundel

wat vinden juli van deze gsm ik heb hem vandaag hier ergens in de fietsen zaak gezien,de verkoper heeft mijn wat meer laten zien ik vond het een leuke gsm wel wat prijzig.maar de europese kaard staat er ook mooi meteen op.hier de link van deze leuke gsm wat vinden juli van de gsm
http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00555-31
gr marcel
Je kunt er alleen niet mee bellen... :shock:

Deze GPS is een mooie voor trainingsrondes. Erg luxe weliswaar, maar voor wie het er voor over heeft waarschijnlijk erg prettig.

Voor het fietsreizen en de fietsvakanties zijn de Dakota- en de Oregon-serie beter geschikt door de gebruikte batterijen en door de betere kaartweergave.

De batterijen van de Edge moet je namelijk iedere dag opladen. En moderne kaarten kunnen er niet (zo mooi) in als bij de Dakota en Oregon.

De bediening van de Dakota en de Oregon is ook intuïtiever door aanraking, waar je bij de Edge-serie met knopjes door de menu's heen moet.

TIP: Oregon 300 met City Navigator Europa i.c.m. Onroute Fiets- en/of -Wandelkaart.
Marcel,

Bedenk eerst eens goed waarvoor je de GPS wilt gaan gebruiken. Er is best veel te koop en elk apparaat heeft zo zijn eigen sterke punten. De Edge heeft standaard alleen een basiskaart waar je niet veel aan hebt. Voor goed gebruik zul je een kaart moeten kopen (city navigator) en die kosten moet je ook meenemen. Je kunt in de Edge alle mogelijke kaarten laden (of in het interne geheugen of op een microSD kaartje)

Ik heb zelf een de edge 705 en die bevalt mij goed. Ik vind het prettig met een hartslagmeter te fietsen en bij de 705 zit die erbij. Scheelt me weer 1 apparaat op mijn stuur. Het opladen van de accu tijdens de vakantie doe ik met de naafdynamo, dus geen stopcontact of extra batterijen nodig.

Als je niet een echte routeberekening nodig hebt is een oregon 400T misschien een optie. Hier is standaard al de topokaart van europa op geinstalleerd en de prijs is vergelijkbaar met de 705 bundel.

Al met al: bedenk goed waarom/waarvoor je de GPS wilt gebruiken en zoek een winkel die meerdere typen kan laten zien zodat je een goede keus kunt maken. Er zit een goede winkel in Moordrecht.

Sjoerd
Dag Marcel,
Leuk speelgoed, zo een Edge. :-) Maar ik ben helemaal eens met RobertJan en Sjoerd. Kijken even goed, wat je echt nodig hebt.
En kijk vervolgens natuurlijk, waar je zo een setje besteld. Amazon vraagt er bijna 150,- EUR minder dan op de website van Garmin aangegeven... Succes met je beslissing!
Groeten - andreas
hoi kogaatje
topokaart van europa op geinstalleerd
deze kaart tot in hoevere staan alles erop,ik had ergens gelezen dat er geen fiets paatjes op staan.kan je mijn wat meer verllen over deze kaart
gr
Marcel,

Op een topo kaart staan normaal alle wegen, dus ook fietspaden. De kaart die op de 400T staat ken ik niet en daarom is het goed eens in de winkel te gaan kijken of deze kaart is wat je zoekt. Internet is een leuk hulpmiddel om de richting te bepalen wat je misschien wilt gaan kopen maar je moet dit soort apparaten echt in je hand hebben gehad om een oordeel te kunnen vellen. Ik vind de edge, bij voorbeeld, in het echt wat kleiner dan je op een plaatje zou denken.

In de winkel kunnen ze je ook beter uitleggen wat je met het aparaat precies kunt en je kunt dat dan ook zelf even proberen. Ik vind deze apparaten te duur om zo vanaf het internet te kopen zonder ze eerst gezien te hebben.

Sjoerd
Heb met een geleende Edge (de 605, die heeft wat minder toeters & bellen dan de 705) enkele dagen in de Ardennen gefietst. Dat beviel prima maar het toestel heeft enkele nadelen zoals hoger al aangestipt:
  • ingebouwde accu, gaat 8 à 12 uur mee, dus je moet geregeld een stopcontact bij de hand hebben
  • trage schermopbouw van kaarten (zelfs met weinig detail) in vergelijking met nieuwere toestellen
  • geen aanraakscherm maar een joystick om het toestel te bedienen, minder intuïtief en gaat moeilijker of niet tijdens het rijden
Dat laatste is overigens ook een voordeel, want het scherm van de Edge was iets beter af te lezen dan dat van de Dakota (met aanraakscherm) die ik nu gebruik.
Kogaatje schreef:Ik vind de edge, bij voorbeeld, in het echt wat kleiner dan je op een plaatje zou denken.
Klopt, het scherm is klein dus als je slechte ogen hebt, misschien niet zo'n aanrader. Zelf vond ik de compacte afmetingen echter een voordeel, het toestel is minder lomp dan de Dakota. Toch heb ik voor de Dakota gekozen, is meer een outdoor-toestel en ook inzetbaar bij het zeilen of wandelen, waarvoor de Edge minder geschikt is.

Wel is het soms wat prullen en prutsen vooraleer je met een GPS goed overweg kunt, miskijk je daar niet op. Ik heb alvast één vriend die na een jaar zijn toestel weer verkocht heeft.
ik ben vandaag naar hoorn geweest en daar heb ik de volgende garmin gezien en eigelijk best wel een leuke garmin het de nuvi 550 en de verkoper heeft hem helemaal uitgelecht hoe die werk.wat vinden juli van deze garmin di9t is de beschrijving:


Gebaseerd op haar succesvolle Automotive en Outdoor GPS navigators introduceert Garmin een nieuw model in de populaire nüvi® lijn: de nüvi 550. Deze veelzijdige multi-modus navigator is Garmin’s eerste draagbare navigator bedoeld voor wandelen, fietsen, autorijden en varen – een echt compleet navigatietoestel. De nüvi 550 past zich aan om door uw actieve levensstijl te navigeren. Deze nüvi omvat uitgebreide modus specifieke functies en er is een ruime keuze aan montagemogelijkheden beschikbaar voor de diverse activiteiten. Ga sightseeën met afbeeldingen met geotags van Garmin Connect™ Photos en bekijk uw omgeving aan de hand van de basiskaart met digitaal hoogtemodel (DEM). Met het ingebouwde electronische kompas en de geïntegreerde Wherigo™ - geocache speler gaat het gebruik van de nüvi 550 verder dan navigatie. Geniet van het plezier dat u met uw familie beleeft aan de jacht op talloze schatkisten en andere, online beschikbare avonturen. De robuuste nüvi 550 GPS navigator staat voor u klaar om actief op pad te gaan. Waterbestendig, flexibel, intuïtief en met een ruime keuze aan accessoires om navigatie nog completer te maken.

De nüvi 550 is voorgeprogrammeerd met de volledige City Navigator Europe detail wegenkaart. Deze kaart omvat bijna een miljoen nuttige punten waaronder hotels, restaurants, tankstations, betaalautomaten en attracties. De wegenkaartgegevens zijn afkomstig van NAVTEQ™, wereldleider in goede kwaliteit kaarten. De nüvi 550 accepteert eveneens Mapsource compatibele Topografische kaarten voor buitensportgebruik en BlueChart zeekaarten voor toepassing in de watersport.
De nüvi 550 is meer een auto en motor GPS, dan een GPS voor de fiets. Als je dagjes in Nederland rijdt, dan kan het wel, in dat geval zou ik de Onroute fietskaart erbij kopen. Het probleem zit hem in de batterij, volgens de specificatie doe je daar maximaal acht uur mee, daarna moet hij geladen worden. Misschien dat de batterij met een naafdynamo geladen kan worden, maar dat durf ik niet te zeggen. Verder is een reserve batterij vrij prijzig, die kost ruim 50 eur en je hebt nog een fietssteun van 30 eur nodig. Als ik de site van GPS.NL bekijk, dan heb je ook nog een lader nodig want die zit er zo te zien niet bij.

Een ander probleem is dat hij niet overweg kan met tracks, op het Internet vindt je de meeste tochten in de vorm van tracks. Nu zijn er wel programma's die een track kunnen omzetten naar een route, maar ik weet niet of hier beperkingen aan zijn.

Kortom het is een GPS voor iemand die hem hoofdzakelijk in de auto gebruikt en af en toe op de fiets voor dagtochten.
Dankzij een ander topic over GPS ga ik morgen zelf kijken voor een Oregon 300 met Onroute Fietskaart en fietssteun, lever ik mijn oude Etrex in voor de Onroute Wandelkaart, en probeer ik er zelf de topo van Open Street Map in te plempen voor evt. auto-gebruik.
Dan heb ik feitelijk een actuele GPS voor een leuke prijs en met voorlopig alles wat m'n hartje begeert.
ik zie echt de bomen het bos niet meer met die gpssssssss en het is echt moeilijk om te beslissen
Garmin Oregon 400t Europe
Oregon 300 met City Navigator Europa
Garmin Dakota 20
en dan moet ik zelf nog beslissen dat maakt het alleen maar moeilijk vind ikzelf hoor
gr marcel
Het is helemaal afhankelijk wat je met je GPS zelf wilt doen. Voorbeelden:
* Wil je écht compact en vindt je een kleiner schermpje niet erg?--> Dakota 20
* Wil je iets groter scherm en zelf niet hoeven stoeien met topo-kaart?--> Oregon 400T
* Wil je zelf een topo-kaart samenstellen?--> Oregon 300 of Dakota 20 met Open Street Map topo-kaart
* Wil je leuke, maar niet perse korte routes fietsen in NL?--> Onroute Fietskaart
* Wil je ook onverhard je weg kunnen vinden in NL?--> Onroute Wandelkaart
* Wil je 'm ook gebruiken in de auto of elders in Europa fietsen (evt. met 3D-weergave) en zelf niet moeilijk doen met kaarten?--> City Navigator Europa
* Idem (zonder 3D-weergave) maar vindt je zelf kaarten overzetten geen probleem/een uitdaging?--> OSM (Topo-kaart).

De belangrijkste overweging voor een goede GPS is momenteel het schermformaat. Ikzelf zou er vrijwel de hele dag op kijken, en dus mag het schermpje van mij iets groter zijn (Oregon).
Verder wil ik zelf een topo-kaart van Europa samenstellen waarbij ik ook nog eens routes kan maken, dus plemp ik er zelf de OSM Topo-kaart op (Oregon 300 met OSM topo).
Ik fiets graag in Nederland een rondje zonder eens een keertje 'fout' te rijden (Oregon 300 met OnRoute Fietskaart en OSM topo).
En als laatste ga ik graag mountainbiken en met zwaardere bepakking fiets ik graag door bossen (Oregon 300+OR Fiets-+OR Wandelkaart+OSM topo).
Hallo Marcel,

je kunt je natuurlijk ook afvragen of je wel een GPS nodig hebt. Uit je vragen op het forum maak ik op dat je een beginner bent. Daarom zou ik als ik jou was eerst zorgen dat de rest van de uitrusting in orde is. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar voor een redelijke GPS met kaarten ben je al een flink bedrag kwijt.

Het grootste deel van de leden van de Wereldfietser fietst zonder GPS. Misschien is het zelfs wel beter de eerste paar keer zonder GPS op stap te gaan, je kunt op die manier eerst ervaring op doen met het fietsen met bagage, het kamperen en kaartlezen.

Mocht je toch tot de aanschaf van een GPS overgaan, dan raad ik je wel aan om een paar weekeinden proef te draaien, voordat je er mee op vakantie gaat.
Marcel,

Nog een extra tip: Ga eens naar een winkel en laat je goed voorlichten. Nu is het lastig om een goede winkel daarvoor te vinden en het is ook net hoeveel je ervoor over hebt om goede informatie te krijgen.
Er zit een winkel in Notter (google maar op GPS en Notter) en daar heb ik persoonlijk erg goede ervaringen mee. In die winkel hebben ze practisch *alle* merken en types en het personeel is deskundig genoeg om met je in gesprek te gaan om te bepalen wat je wensen zijn.

Ik vind dat je dit soort aanschaf niet 'zomaar' via Internet moet doen tenzij je precies weet wat je wilt.
nou ik ga na de wandel/fiets beurs een paar weken naar hardenberg,en wil ik daar dag tochten maken en kan ik ook naar wierden.en deze tussentijd kan ik nog ff lekker door sparen
gr marcel