Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe platform pedalen. - Forum Wereldfietser

Nieuwe platform pedalen.

Mijn fiets is geleverd met "gratis" pedalen, onder het motto kijken hoe lang het duurt, 5000 km dus!
Nu tijd voor nieuwe, platform, zwart en duurzaam moeten ze zijn.
Liefst met weinig werk oftewel goede vetkering of dichte lagers.
Zelf denk ik aan BBB Bpd-34 Lowride (49,95)
Afbeelding
Of de Wellgo platformpedalen (69,00)
Afbeelding
Of de WCW pedalen Funstyle (35,00)
Afbeelding

Wie heeft goede, langdurige ervaringen met deze of andere platform pedalen?


John.
Shimano DX MX30 (één van de weinige shimano-dingen op m'n fiets)

Afbeelding

>30.000km woonwerkverkeer in alle weersomstandigheden.
2 keer begon de linkerpedaal te tikken (even opengegooid, nieuw vet erin en na een tijdje was het gedaan)
Voor de rest hebben ze me nog niet in de steek gelaten. Ik zie ze nog wel een tijdje meegaan.

Groetjes,

Aniphys
Hoi John,

laatst heb ik de overschakeling gemaakt naar de Wellgo-platformpedalen (deze staan ook op veel exemplaren van de Santos Travelmaster). Tot nu toe ben ik er erg tevreden van, het geeft naast een breder platform (ideaal wanneer je met bergschoenen gaat rijden!) ook meer veiligheid bij regen. Handig is ook dat de pennetjes makkelijk in hoogte te verstellen zijn (wellicht ook bij soortgelijke Shimano-pedalen), afhankelijk van je zolen. Dit kan je eenvoudig met een Leatherman of dergelijke fiksen :)

Hebben de 3 types een groot prijsverschil of is dat min of meer gelijk?
35 tot 69 euro's, zie aanpassing.
Gelijkwaardige pedalen zijn altijd welkom.

John
Hoi John,

Ik heb in de laatste 3 maanden 6000km gereden met de wellgo pedalen, ze fietsen wel lekker, zijn makkelijk te smeren maar ik heb nu al speling. Ze zijn verlopig nog goed maar ik vrees dat ze niet nog 6000km gaan halen.

Ik heb voor de vakantie een goedkoper paar platform pedalen (naam weet ik niet meer) geprobeerd maar heb ze na 600km teruggestuurd ivm spelen. Ik ga steeds meer denken dat ik alles kapot kan krijgen.

Dus weer een lastig keus waar je waarschijnlijk geen goed antwoord op kan krijgen :lol:

succes
Dit zijn volgens mij die "Santos" pedalen:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19213
Volgens Marco de Wit's site zijn dit "Santospedalen"

Afbeelding

Die andere zien er wel lichter en hightecher uit!
Afbeelding
ik gebruik tot grote tevredenheid combi-spd pedalen van Shimano.

Platformpedalen ken ik niet.
(dom) vraagje: waartoe dienen die uitsteeksels op het pedaalvlak?
Precies of zijn te lange schroeven die uitsteken?

zo zou ik weer wat wijzer zijn. :?:
Die Wellgo 'Santos'-pedalen (MdW's versie) bevallen me goed. De reflectoren op de pedalen gaan wel stuk natuurlijk, als je in de steenwoestijn valt, maar dat lijkt me normaal. Wel pas winter 2007/2008 gemonteerd.
benie schreef:ik gebruik tot grote tevredenheid combi-spd pedalen van Shimano.
Welke? Ik gebruik de Shimano PD-530 combi-pedalen, er is alleen één nadeel. Als het regent dan is de niet-SPD kant glad, te weinig grip.
Platformpedalen ken ik niet.
(dom) vraagje: waartoe dienen die uitsteeksels op het pedaalvlak?
Precies of zijn te lange schroeven die uitsteken?

zo zou ik weer wat wijzer zijn. :?:
Die uitsteeksels zijn om de grip te verbeteren, je hebt immers geen SPD-systeem of toeclips.
Nadat ik agv spd-pedalen knieblessures opliep, zijn platform-pedalen voor mij het ideale alternatief. En als je gewoon met wandelschoenen kunt fietsen, scheelt dat ook weer een paar schoenen die je extra mee moet nemen.

Een aantal modellen (welk geschikt zijn om reflectors te bevestigen) zijn ook met deze Power Grips te combineren. Het werkt niet met riempjes zoals op andere andere toe-clips. Je schuift je schoen er schuin in, en draait hem recht. Zoals hier.
Singlespeed.nl en ook aantal Duitse postorders verkoopt ze.

Afbeelding
cycle maniac schreef:Nadat ik agv spd-pedalen knieblessures opliep, zijn platform-pedalen voor mij het ideale alternatief.
Er zijn ook klikpedalen met "float", je knieën worden dan niet in een bepaalde positie gedwongen. Voor mij was dat alleszins de oplossing.
@johntelleman, ziet er meer uit als Procraft: http://www.bike-components.de/products/ ... edale.html
Welke? Ik gebruik de Shimano PD-530 combi-pedalen, er is alleen één nadeel. Als het regent dan is de niet-SPD kant glad, te weinig grip.
Ik heb deze: PD-M324 die lijken wat op gewone pedalen maar een kant spd en een kant gewoon: zijn redelijk slipvast,
ik heb ze zowel op dagelijkse fiets als op World Traveller.
ben er uiterst tevreden van.
Er zijn ook klikpedalen met "float", je knieën worden dan niet in een bepaalde positie gedwongen.
als je de stelschroef naar de "-" draait heb je nogal wat bewegingsvrijheid met je voet. heeft geen invloed op de klemming, je voet zit evengoed vast, maar er is meer zijdelingse speling.
Beste John,
Deze info uitwisseling komt voor mij op het goede moment.
Ik fiets nu 2 jaar (15000km) met Shimano (s)pd A530 pedalen. Prijs 69 euro per stel. Ik ben inmiddels toe aan het derde setje. En ik ben geen "stamper".
(M'n Idworx ER heeft standaard deze pedaal)
De lagertjes aan de crankzijde kraken en tikken na pakweg 2000km
al. Schoonmaken en vet vervangen geeft weer pakweg 1000 km soelaas.
Op een gegeven moment is het niet meer om aan te horen en vrees ik voor defecte trapper(s). Schoonmaken en smeren dan maar weer.
M'n rijwielleverancier is hierover nog in gesprek met de importeur.
Ik heb het nu zo lanzamerhand gehad met deze pedaaltjes en volg de huidige discussie met belangstelling. Met deze Shimano pedalen ben ik nu klaar. Ik kijk met belangstelling uit naar een geschikte (niet Shimano) platform pedaal.
René

p.s. tijdens het najaarsweekend bleken nog enkele WF'ers niet tevreden
over deze shimano pedalen (soortgelijke klachten).
Zwarte zijn mooi als ze ook echt zwart zijn, ik heb een paar (geen Wellgo) die zwart gelakt zijn, en dat bladdert er dus zo vanaf....
benie schreef:
Welke? Ik gebruik de Shimano PD-530 combi-pedalen, er is alleen één nadeel. Als het regent dan is de niet-SPD kant glad, te weinig grip.
Ik heb deze: PD-M324 die lijken wat op gewone pedalen maar een kant spd en een kant gewoon: zijn redelijk slipvast,
ik heb ze zowel op dagelijkse fiets als op World Traveller.
ben er uiterst tevreden van.
Er zijn ook klikpedalen met "float", je knieën worden dan niet in een bepaalde positie gedwongen.
als je de stelschroef naar de "-" draait heb je nogal wat bewegingsvrijheid met je voet. heeft geen invloed op de klemming, je voet zit evengoed vast, maar er is meer zijdelingse speling.
Speling is voornamelijk afhankelijk van de spd plaatjes.
renédelange schreef:Beste John,
Deze info uitwisseling komt voor mij op het goede moment.
Ik fiets nu 2 jaar (15000km) met Shimano (s)pd A530 pedalen. Prijs 69 euro per stel. Ik ben inmiddels toe aan het derde setje. En ik ben geen "stamper".
(M'n Idworx ER heeft standaard deze pedaal)
De lagertjes aan de crankzijde kraken en tikken na pakweg 2000km
al. Schoonmaken en vet vervangen geeft weer pakweg 1000 km soelaas.
Op een gegeven moment is het niet meer om aan te horen en vrees ik voor defecte trapper(s). Schoonmaken en smeren dan maar weer.
M'n rijwielleverancier is hierover nog in gesprek met de importeur.
Ik heb het nu zo lanzamerhand gehad met deze pedaaltjes en volg de huidige discussie met belangstelling. Met deze Shimano pedalen ben ik nu klaar. Ik kijk met belangstelling uit naar een geschikte (niet Shimano) platform pedaal.
René

p.s. tijdens het najaarsweekend bleken nog enkele WF'ers niet tevreden
over deze shimano pedalen (soortgelijke klachten).
Ik heb 12000km gedaan met dezelfde pedalen en ook op een ER. Nog nooit problemen gehad en in de winter rij ik veel op onverharde wegen. Gewoon af en toe reinigen en de veer insmeren. ps bij futurumshop kosten deze slechts 45 euro.
Heb vorig jaar jaar paar bomvaste merkloze platformpedalen met pinnetjes gekocht, volgens mij bij Marco, maar zie ze niet meer op zijn site. Jammer, zijn de beste voor het ruige werk die ik ooit ben tegengekomen. Gekocht voor een vriend die alle andere pedalen in 2 maand aan gort stampte, deze doen het na een jaar nog feilloos. Misschien als Marco dit leest dat ie dan kan vertellen waar ze gebleven zijn ( op, niet meer gemaakt ? )
Kris Kilowatt schreef:
cycle maniac schreef:Nadat ik agv spd-pedalen knieblessures opliep, zijn platform-pedalen voor mij het ideale alternatief.
Er zijn ook klikpedalen met "float", je knieën worden dan niet in een bepaalde positie gedwongen. Voor mij was dat alleszins de oplossing.
Inderdaad: Van Eggbeaters, Time Atac's, en Speedplay Frog's lees ik dat ze een goede float hebben. Maar na de knieblessures ben ik erg huiverig geworden, om nog een keer in klikpedalen te gaan investeren. En 1 paar schoenen om zowel mee te fietsen als te wandelen, dat is toch ideaal?