Additionally, paste this code immediately after the opening tag: juli eerste tocht - Forum Wereldfietser

juli eerste tocht

hallo allemaal
ik open deze topic omdat er nog veel meer van weten wil,aller eerst vertel eens meer over je alles 1ste avontuur en hoe je dat heb aangepakt.ga je alleen of wil je iemand mee dat je evengoed een praatje heb onderweg,waar begin je eigenlijk mee ik hou eigenlijk wel van wat gezelligheid onderweg.bij kleine tochtjes van 100 km neem ik een radio mee,maar hoe doen juli dat als je alleen ben.en hoe berijd je iets voor bijvoorbeeld een tocht naar de ardennen belgie,wat komt daar bij kijken.....eigenlijk wil ik wel van alles weten.mijn eerste echte tocht zal zijn de ronde van nederland en overnacht ik bij andressen van vrienden op de fiets
gr marcel
Als ik een heel simpel antwoord mag geven. Ga voor je zelf na wat je allemaal nodig hebt bij alles wat je doet. Visualiseer van te voren alles en loop alles stappen na.
Denk aan de onderdelen, fietsen, eten, douchen, scheren, tandenpoetsen, slapen, koken, afwassen, wassen, nat koud weer, zonnig warm weer, fotograferen, ontbijten, fietspech ...
Er zijn paklijsten genoeg op het internet te vinden om je hiermee te helpen.
Marcel,

Ik ben het ermee eens dat typefouten in Fora veelvuldig voorkomen, maar jij maakt het toch wel erg bont... :shock: :shock: :shock:
Toon schreef:Marcel,Ik ben het ermee eens dat typefouten in Fora veelvuldig voorkomen, maar jij maakt het toch wel erg bont... :shock: :shock: :shock:
@ Toon, er lopen diverse mensen rond op deze aarde. En sommige daarvan hebben een heel geldige reden waarom het ze niet lukt foutloos Nederlands te schrijven. Dit forum gaat over fietsen en niet over grammatica toch :wink: ?

@ Marcel, je kwam toch naar de beurs in Rotterdam? Daar lopen een hoop Wereldfietsers rond die je op weg kunnen helpen met je vragen. En als je wilt , loop dan even langs bij de Marokko-stand dan kunnen we even verder praten.
Hoi Marcel,
Mijn eerste fietstocht heb ik als volgt voorbereid.
kaart van zweden gekocht (autokaart). globaal route uitgestippeld, gekeken of er voldoende campings waren, vond ik toen heel belangrijk omdat ik alleen niet wilde vrij kamperen. Campings waren voor mij een absolute must.

4 fietstassen, 2 setjes zomerkleding, 1 warmere fleecejas en boeken, kookspullen.
Omdat ik alleen reisde vond ik boeken mee heel fijn maar dat is persoonlijk natuurlijk. Muziek had ik dan weer niet mee.

Al fietsend maak je de leukste dingen mee, vooral als je alleen reist, heb veel leuke contacten gehad op campings. Mensen die kopje koffie kwamen brengen, uitgenodigd bij Finnen thuis en moest mee de sauna in en daarna bbq.
Een hele dag met een zwitser opgefietst die me vervolgens thuis uitnodigde om bij zijn vrouw en hij een maaltijd te gebruiken etc.

Leuk dat je zoveel informatie verzameld en zo enthousiast bent!!
Tot op de beurs.
Groet Marjan.
Op de beurs in Rotterdam is een tweedehands-markt. Misschien zijn er allerlei fiets- en kampeerspullen die voor jou interessant zijn. Alles nieuw aanschaffen is immers erg duur, dus is dit je kans!
blanche
loop dan even langs bij de Marokko-stand
ten 1ste hoop ik dat het wiekend goed vald met het weer,als dit te doen is kom ik zeker bij je langs.

zijn er ook goede radio's die niet storen als je een bocht naar lings of rechts maak....hi hi wat een vraag he

en hoe doen juli dat nou als je bijvoorbeeld naar polen rei of naar een ander wilkeurig land in europa,fiets je dan van huis en weer terug wand ik zie het voor mijn niet als een vakantie.maar gewoon zoiets van morgen weg en over een week of 4 weer thuis
gr marcel
Marcel, je zal op dit forum op dit soort vragen nooit een eenduidig antwoord krijgen. Want iedereen doet het weer op zijn eigenwijze manier. :D

Maar als je naar Polen zou willen gaan, dan zouden de meeste of heen of terug de trein pakken.

Een radio voor onderweg wordt niet veel gebruikt. Voor in de avond gebruik ik altijd een mp3 speler met ingebouwde radio.

Verder zou je even de zoekfunctie van dit forum moeten gebruiken, want er is hier al heel veel over gezegd.
Marcel,

Je zal zien dat veel mensen op deze forum een onderschrift hebben, hier staan heel vaak links naar hun eigen website/ weblog.

Misschien dat je het op die manier leuk vind om verslagen, paklijsten en tips te lezen van andere mensen. Een ander leuk optie is natuurlijk om video's te kijk van mensen die al een reis gemaakt hebben. Bijvoorbeeld op vimeo

Veel plezier.

@ Blanche - Het valt me tegen dat jij geen reclame hebt gemaakt voor vimeo :wink:

@ Toon - Ik hoop dat mijn Nederlands wel goed genoeg is voor je :lol:
Shane schreef:@ Blanche - Het valt me tegen dat jij geen reclame hebt gemaakt voor vimeo :wink:

http://www.Coast2Coast.tk Shane cycles America
Dat doet ze toch in elk bericht in de verboden tweede regel van het onderschrift?
Groetjes,
Leon
Leon schreef:
Shane schreef:@ Blanche - Het valt me tegen dat jij geen reclame hebt gemaakt voor vimeo :wink:

Dat doet ze toch in elk bericht in de verboden tweede regel van het onderschrift?
Groetjes,
Leon
Bedankt dat je me hier op attent maakt, ik was er niet op de hoogte van deze regel :oops:
Leon schreef:

Groetjes,
Leon
Limburgse humor..................?
Het is sinds gisteren niet meer mogelijk om meer dan 1 regel tekst als onderschrift te gebruiken en er wordt ook altijd maar 1 regel getoond. Bestaande onderschriften blijven wel bewaard maar bij het wijzigen of toevoegen kun je deze niet meer opbouwen uit meerdere regels. Spaties toevoegen om de tekst over meerdere regels uit te smeren werkt ook niet omdat het maximaal aantal toegestane karakters maar op 1 regel past.