Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onbegrensd fietsen naar Andalusië - Forum Wereldfietser

Onbegrensd fietsen naar Andalusië

Hello,
Ik had een vraagje ,de fietspaden die voorkomen in de route van Paul Benjaminse zijn die berijdbaar met een racefiets?
Het betreft de volgende trajecten:
Bot - Valderrobres en
Casas de Benitez - Alcaraz

Met vriendelijke groetjes

Willy
Dat moeten anderen dan ik beantwoorden. Maar wat voor racefiets? Carbon monster met een handvol spaken, of een klassieke met 36 spaken, bredere bandjes en een stalen frame? Neem je bagage mee?
Wim
gewone racefiets met bandjes geen tubes.
En zonder bagage!
Groetjes
Willy
Willy schreef:Hell
Bot - Valderrobres en
Casas de Benitez - Alcaraz

Met vriendelijke groetjes

Willy
Het eerste gedeelte vanaf Bot is een gravelpad op een oude spoorbaan. De gravel is goed aangereden dus dat zal geen probleem zijn. In de (vele) tunnels zitten soms wat kuilen.

Het tweede gedeelte vanaf Casas de Benitaz gaat langs een afwateringskanaal en is geasfalteerd. Daar wordt heel veel door locale wielrenners gereden.

Ik weet niet hoe je verder naar Granada wilt gaan maar de variant vanaf Cazorla via Guadix is ook onverhard. Wij vonden dat Benjaminse een beetje overdrijft in zijn gidsje met zijn opmerking dat dit gedeelte alleen voor stevige fietsen en fietsers is. Wij kwamen maar een paar stukken tegen die wat lastig waren vanwege karresporen. Misschien moet je daar met een racefiets even lopen, maar de rest van het traject is ook gravel en goed te rijden. De natuurschoon op dit traject is zo bijzonder dat ik altijd voor deze variant zou kiezen.

Op onze site http://picasaweb.google.nl/Ronaldopdefi ... NaarMalaga#
kan je foto's zien van de trajecten.

Veel plezier, Ronald
Bedank Ronald
Ook mooie foto's
Groetjes
Willy
Hey,
Ik had nog een vraagje.
Dus op 20 mei vertrekken naar Spanje met een groep van 16 wielertoeristen om in 8 dagen het traject vanaf Bot tot Granada af te leggen de weg volgende van Paul Benjaminse.
Wij hebben als begeleiding 2 auto's bij...een Mercedes Vito en een lichte vrachtwagen type Ford Transit,nu is mijn vraag ,kan die laatste ons op het hele traject blijven volgen (uitgezonderd de trajecten waar we gebruik maken van fietspaden)?

Met vriendelijke groetjes

Willy
Ja, dat moet kunnen. Vanaf Huesa ga je onverhard, maar je kan er wel met een gewone auto of brommer rijden. Als het veel heeft geregend kan ik mij voorstellen dat je de eerste 10 a 15 km in de problemen komt omdat het traject daar bochtig en modderig is. Daarna krijg je een soort gravel en zijn de problemen over. Maar als er veel modder is kan je er ook met een racefiets (lijkt mij) niet rijden.

Veel plezier het is een mooi traject.

Ronald van der Perk