Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sinterklaastocht 5 en 6 december - Forum Wereldfietser

Sinterklaastocht 5 en 6 december

Sinterklaastocht 2009

LET OP: VANWEGE HET VROEGE DONKER WORDEN & HET WEER VAN DE AFGELOPEN DAGEN IS HET STARTPUNT VERANDERD IN APELDOORN. Dit is iets dichterbij de camping, op deze manier kunnen we het van het weer laten afhangen of we een lange of kortere route fietsen.

Afbeelding

Wie gaat er mee fietsen met Sinterklaas
en smikkelen van kaasfondue en speculaas?
Zaterdag verzamelen we in APELDOORN om 10.30 uur
en trappen daarna onze benen zuur
Via mooie wegen, langs heuvel en dal
eindigen we weer op de camping in Hall

Kamperen doen we daar in het groen
maar koken kunnen we in een dagverblijf doen
Vrees dus niet voor regen en bittere kou
want we zitten in een verwarmd gebouw!
En ook een vuurkorf staat op het terrein
voor droge avonden weer heel erg fijn

De volgende dag fietsen we langzaam of vlug
weer langs de IJssel naar Apeldoorn terug
De kosten delen we zoals altijd gewoon
Aanmelden kan bij onderstaand persoon!

Het idee is dat iedereen twee kleine cadeautjes koopt (bandenplakkers, lichtgewicht kruiden voor in de fietstas etc...), eventueel daar een mini-fiets-gedichtje bij schrijft en dat we 's avonds een Sinterklaas-avond hebben met veel bisschopswijn, kruidnootjes, pepernoten en andere Sinterklaas-delicatessen.

Oplettende lezers hebben het direct gemerkt, het gedicht is niet heel anders dan vorig jaar, het weekend namelijk ook niet. Alleen het verzamelpunt en dus de fietstocht verschilt met vorig jaar, hopelijk wordt het weer net zo'n leuk weekend!

We kunnen boodschappen doen in Eerbeek, ong. 2,5 km voor de camping. s avonds willen we samen eten.

Graag ivm het reserveren van de binnenruimte even melden of je denkt te komen. Als je wel mee wilt, maar niet in een tent wil kruipen kan dat ook: bij de camping is een Nivongebouw. Bel om te weten of er daar nog slaapplekken vrij zijn en om deze te reserveren: 06 49829797. Binnen 14 dagen voor het weekend kan dit via : tel. 0313 651377.

Tot dan!

Suzanne Vonk
slvonk@gmail.com
Fietst de goedheiligman zelf ook mee?
Er is maar één manier om dat uit te vinden Bert, gewoon meegaan!
Helaas Suus,

Ik heb dan een handicap, want ik fiets op 5 en 6 december in Thailand!
Wel werk voor mij, maar ook leuk hoor!
De eerste editie van de Sinterklaastocht was erg geslaagd! De gedichten waren goed, de speculaas lekker en de kadootjes origineel.

Bovendien ging de tocht door verrassende landschappen:

Afbeelding

Voor meer beeldmateriaal: Sinterklaastocht 2008

Patrick
Ha Suus,
Dat lijkt me wel wat, zo'n sinterklaasrit! Ik ben van de partij!
Karin zonder twijfel ook, alleen ietsje later.
Ik ga mee! Vorig jaar hebben we een hele mooie route gereden met mooi weer. 's Avonds was het erg gezellig met grappige gedichten en originele kadootjes.

Dus iedereen die zijn spulletjes niet heeft verkocht op de tweedehandsmarkt een week eerder in Rotterdam kan er alsnog vanaf komen :D

Tot dan! Patrick
Ik doe mee, en mijn tentje gaat ook mee :lol:

Ik heb afgesproken met mijn grote baas dat het mooi weer wordt!!!
Hoi Suus,

Ik ben er helaas niet bij. Nou ja helaas. Ik zit dan in de Algarve lekker op het terras en denk dan aan jullie bikkels. Hopelijk hebben jullie net zo goed weer als ik, maar een garantie geef ik niet. Shane doet wel zijn best las ik.

Rutger
Ik geloof ook nog heilig in Sinterklaas :roll:

Dus doe ik graag mee aan dit kind(s)erfeest.

Cadeautjes, pepernoot en glühwein, gaat helemaal goed komen. :D

Tot 5 december.

Groet

Jans
Ontzettend leuk idee zo'n Sinterklaasweekend. Alleen jammer(?) dat ik dit jaar voor het eerst sinds 20 jaar weer Sinterklaas ga vieren.
Ik wens jullie heel veel plezier!

groeten van Ellen
Ik ben er ook weer bij. Kan ik meteen testen of mijn nieuwe fiets ook geschikt is voor kampeertochtjes.

Frank
LET OP: VANWEGE HET VROEGE DONKER WORDEN & HET WEER VAN DE AFGELOPEN DAGEN IS HET STARTPUNT VERANDERD IN APELDOORN. Iets dichterbij de camping, Op deze manier kunnen we het van het weer laten afhangen of we een lange of kortere route fietsen.

tot dan!
Hmm, ik had het in overweging, maar wordt dan toch een rondje hier in de buurt, Harderwijk Zwolle was handig met de trein...
Roald schreef:Hmm, ik had het in overweging, maar wordt dan toch een rondje hier in de buurt, Harderwijk Zwolle was handig met de trein...
Als je uit Harderwijk moet komen is Apeldoorn toch nog makkelijker? Dat is maar 30km fietsen.
Hoi Roald,

Even wat twijfel: woonplaats in de Kempen, trein Harderwijk...............

Als ik kan helpen: ik ga met mijn camperbusje zaterdagochtend van Grou naar Apeldoorn.
Ik was van plan mijn fiets binnen in het busje te zetten, maar als ik je kan helpen door je een lift aan te bieden neem ik de fietsendrager mee en kunnen er dus 2 fietsen achterop.

Ik heb het zelfs eens gepresteerd om ook nog een fiets binnen te krijgen en dus met 3 man/vrouw en drie fietsen op stap.De tassen kunnen wel gestouwd worden.

Laat maar horen.

Tijdschema: ik vertrek ca 8.30 uit Grou, naar Apeldoorn is het 1,15 uur, parkeren ergens in een buitenwijk, uitladen en naar station fietsen.


groeten

Jans
Shane schreef:Ik doe mee, en mijn tentje gaat ook mee :lol:

Ik heb afgesproken met mijn grote baas dat het mooi weer wordt!!!
Wil je aub nog eens met je grote baas praten, volgens mij heeft die het niet begrepen, dat van het mooie weer!! :roll:

We kunnen natuurlijk ook Sinterklaas vragen of hij iets kan doen.........het is per slot van rekening een Goed Heilig Man :lol:

Sinterklaas , goed heilig man,
dit kl*ten weer, doe er wat an
Wij willen graag fietsen van A naar B
maar willen liever geen regenpakken mee.
Een zonnetje, droog weer is ook al goed
en dat op zaterdag dat geeft ons moed.
Wij zullen u dan allen loven en bezingen
en hoeven dan geen natte spullen uit te wringen.
Lieve Sint wij zijn allen overtuigd van uw bestaan
laat ons lekker droog fietsen gaan!
Zoet zullen we zijn en liedjes zullen we zingen
als u alstublieft de regen kunt bedwingen.

Dit is de wens van een oude gelovige vent
Die u al jaren als fietsfanaat kent.

Jans
Nou, die is makkelijk hoor: familie, altijd mooi om een bezoekje te combineren en daar de auto te parkeren.

Maar ik blijf hier in de buurt heb ik besloten,

Veel plezier allemaal
Roald schreef:
Maar ik blijf hier in de buurt heb ik besloten,

Veel plezier allemaal

Ok , we zullen aan je denken.

Groet

Jans
Jans Kinds schreef:
Shane schreef:Ik doe mee, en mijn tentje gaat ook mee :lol:

Ik heb afgesproken met mijn grote baas dat het mooi weer wordt!!!
Wil je aub nog eens met je grote baas praten, volgens mij heeft die het niet begrepen, dat van het mooie weer!! :roll:
Ik moet helaas( voor jullie) even bij zeggen dat ik geen "mooi" fietser ben dus ik vind het altijd mooi weer om te fietsen :lol:

Dus hij komt altijd zijn afsprak na.....tot zaterdag in het mooi Apeldoorn, korter rondje betekend wel eerder aan de gluwijn :lol: :)