Additionally, paste this code immediately after the opening tag: El Camino del Cid - Forum Wereldfietser

El Camino del Cid

Dit voorjaar fietsten we in Spanje de Camino del Cid. Een prachtige tocht die begint in Burgos en eindigt in Valencia.
We vlogen vanaf Eindhoven naar Madrid en pakten daarna de trein naar Burgus. Vanaf Valencia fietsten we nog door naar Alicante om vandaar terug te vliegen naar Eindhoven.
Hieronder een korte impressie. Voor meer foto's kijk op

https://picasaweb.google.com/Ronaldopde ... minoDelCid#

En wil je een reisverslag, stuur dan een PB-tje

Afbeelding

Geboortehuis van El Cid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aankomst in Valencia
Hallo Ronald,

mooie herkenbare plaatjes, bedankt voor het delen.

Frank
Vanaf Albarracin is het voor mij ook bekende kost, het eerste deel nog niet. Ziet er ook goed uit. Wel jammer dat de route Cuenca niet aandoet.
Klein detail: is er slechts één Moors kasteel buiten Andalusië??
In de Comunidad Valenciana zijn er toch ook tientallen, weliswaar vaak in ruïnes, maar toch. O.a. in Oliva moet je er een hebben gezien.
Jan Eleveld schreef: Klein detail: is er slechts één Moors kasteel buiten Andalusië??
In de Comunidad Valenciana zijn er toch ook tientallen, weliswaar vaak in ruïnes, maar toch. O.a. in Oliva moet je er een hebben gezien.
Leuk Jan dat je de foto's en teksten goed bekeken hebt.
Je hebt natuurlijk gelijk. We hebben heel veel ruïnes van kastelen gezien. Maar dit is (volgens de informatie uit het gidsje van Bert Sitters) het enige bewaard gebleven Moorse kasteel uit de eerste 1000 jaar na Christus buiten Andalusië en het is heel indrukwekkend niet alleen qua ligging maar ook qua grootte. De tekst bij de foto geeft inderdaad het idee dat er maar één kasteel is. Ik zal die tekst aanpassen.

Ronald
Hallo Ronald,

Dank voor het delen, nu weet ik weer waarom ik 5 jaar geleden Spaanse les deed... nu nog een keer zelf erheen.


Roald
Ronald van der Perk schreef:
Jan Eleveld schreef: Klein detail: is er slechts één Moors kasteel buiten Andalusië??
In de Comunidad Valenciana zijn er toch ook tientallen, weliswaar vaak in ruïnes, maar toch. O.a. in Oliva moet je er een hebben gezien.
Leuk Jan dat je de foto's en teksten goed bekeken hebt.
Je hebt natuurlijk gelijk. We hebben heel veel ruïnes van kastelen gezien. Maar dit is (volgens de informatie uit het gidsje van Bert Sitters) het enige bewaard gebleven Moorse kasteel uit de eerste 1000 jaar na Christus buiten Andalusië en het is heel indrukwekkend niet alleen qua ligging maar ook qua grootte. De tekst bij de foto geeft inderdaad het idee dat er maar één kasteel is. Ik zal die tekst aanpassen.

Ronald
Jan, hoe oud is dat kasteel bij Olivia?
bert sitters schreef:Jan, hoe oud is dat kasteel bij Olivia?
Let wel: Oliva met één i.
Twaalfde eeuw. Zie: deze link.
Beste Jan,

Precies: het kasteel van Oliva ( met een I) dateert uit de 12e eeuw! Het kasteel bij Gormaz is het enige overgebleven Moorse Kasteel in Spanje buiten Andalusie uit de eerste 1000 jaren na Christus.

Groetjes uit een koud Amsterdam.
Mooie foto's

mario
bert sitters schreef:Beste Jan,

Precies het kasteel van Oliva ( met een I) dateert uit de 12e eeuw! Het kasteel bij Gormaz is het enige overgebleven Moorse Kasteel in Spanje buiten Andalusie uit de eerste 1000 jaren na Christus.

Groetjes uit een koud Amsterdam.
Ik heb jou niet willen tegenspreken, Bert, het ging om wat bij de foto stond.
Jan Eleveld schreef:Vanaf Albarracin is het voor mij ook bekende kost, het eerste deel nog niet. Ziet er ook goed uit. Wel jammer dat de route Cuenca niet aandoet.
Klein detail: is er slechts één Moors kasteel buiten Andalusië??
In de Comunidad Valenciana zijn er toch ook tientallen, weliswaar vaak in ruïnes, maar toch. O.a. in Oliva moet je er een hebben gezien.
Jan,
wat let je om komend voorjaar met je fiets op de trein naar Burgos te stappen!
Cuenca zit inderdaad niet in de Camino del Cid, maar jij kunt die variant natuurlijk wel maken door een extra slinger in te lassen: vanaf Molina de Aragon naar Cuenca en vervolgens langs de bron van de Taag naar Albarracin. Daar zit je weer op de de route.
Van Teruel kun je nu de pittige klims in de Maestrazgo vermijden de Via Verde de Ojos Negros ( het fietspad over het voormalige smalspoortje te nemen tot Torres Torres, niet ver van Valencia.

Saludos cordiales!
Beste Ronald,

wij zijn van plan om in mei dezelfde tocht te fietsen en zouden graag jouw verslag willen lezen. Kun jij het toesturen?

Alvast bedankt,
Ruut Meijer
Mooi foto's! Bedankt voor het posten.

Ook geweldige architectuur foto's van Valentia.
beste ronald

Ook wij zijn van plan om deze prachtige route te gaan rijden ,en zouden het zeer op prijs stellen als je ons, jullie verslag zouden willen toesturen.

alvast bedankt toon
Ook ik ben van plan deze route te doen vertrekkend vanuit Pau (in Frankr. met ryanair), eerst een stukje de camino tot in Rello en vanaf daar de camino del Cid. Vertrek op 20 juli 2010. Wie interesse heeft om (een stuk ) mee te rijden; steeds welkom...Voorkeur voor kamperen
Bedankt iedereen hier op dit forum voor alle nuttige en mooie info in het bijzonder Raul en Bert Sitters!!!

Groetjes
Koen ,België
Beste mensen,

Als je belangstellend hebt voor een reisverslag, route met overnachtingsmogelijkheden en een uitgebreide aanvulling op het gidsje stuur mij dan een PB met je email adres dan kan ik de informatie toesturen

Groet, Ronald van der Perk
Goedemiddag Ronald,
Wij zijn van plan om eind deze maand naar Valladolid te vliegen en vandaar met de trein naar het beginpunt van deze route. We hebben maar 19 dagen (uit en thuis) we vragen ons af of het nodig is de reis in te korten.
Graag ontvangen we het reisverslag,
groeten, Marjo
werfrik0 schreef:Goedemiddag Ronald,
Wij zijn van plan om eind deze maand naar Valladolid te vliegen en vandaar met de trein naar het beginpunt van deze route. We hebben maar 19 dagen (uit en thuis) we vragen ons af of het nodig is de reis in te korten.
Graag ontvangen we het reisverslag,
groeten, Marjo
Je kunt tegenwoordig ook vanaf Teruel over de Via Verde Ojos Negros richting Valencia. Dit is stuk korter via een fietsroute over een een voormalige spoorbaan. Na een eenvoudige klim daal je bijna alleen maar naar de Middellandse Zee. Zie: http://www.viasverders.com.

Mocht je achter raken op je schema, dan kun in Teruel ook de trein nemen naar Valencia. In de nieuwe MD-treinen kunnen fietsen mee. Deze treinen vertrekken drie keer per dag. De reistijd is ongeveer drie uur.

Groeten uit Portugal,

Bert Sitters
bert sitters schreef:Moet natuurlijk http://www.viasverdes.com zijn