Additionally, paste this code immediately after the opening tag: klassiek framebouwen bij RIH - Forum Wereldfietser

klassiek framebouwen bij RIH

Heerlijk, zo'n werkplaats. En leuk om te zien.

Ik neem aan dat jij net zo'n film kan maken, Marten?
Tenminste, als ik de foto's van mijn fiets mag geloven.
Zijn er nog verschillen tussen jouw bouw en die van RIH?
HansvanderVeeke schreef:Heerlijk, zo'n werkplaats. En leuk om te zien.

Ik neem aan dat jij net zo'n film kan maken, Marten?
Tenminste, als ik de foto's van mijn fiets mag geloven.
Zijn er nog verschillen tussen jouw bouw en die van RIH?

Afbeelding
Zoals lugloos bouwen, computer voor het ontwerp, freesbank, draaibank,....... ;)
Zo'n Rih ziet er niet alleen mooi uit, hij rijdt ook lekker, zeker met bagage. Ik heb in 1997 bij deze man mijn fiets gekocht en er nooit spijt van gehad. Inmiddels wel een tweede fiets erbij gekocht, een Avaghon, waarvoor mijn keuze waarschijnlijk beinvloed is door de Rih; beide zijn het gelugde stalen frames. Toen ik vorig jaar in hun etalage in de Westerstraat keek zag ik een ander soort reisfiets staan; niet meer dat klassieke randonneurmodel.
Leuk die filmpjes!
Maar als ik op hun site kijk naar de modellen van 2009 zijn dat toch hele andere fietsen dan die in de film gemaakt worden. Ook de prijs lijkt me erg laag voor zo'n handgemaakte fiets. Hoe zit dat ?
Marianne schreef:Leuk die filmpjes!
Maar als ik op hun site kijk naar de modellen van 2009 zijn dat toch hele andere fietsen dan die in de film gemaakt worden. Ook de prijs lijkt me erg laag voor zo'n handgemaakte fiets. Hoe zit dat ?
Je hebt de handgemaakte fietsen uit het atelier, en de fabrieksfietsen die van een andere planeet komen (Cove uit Blerick)
En daarvan zag ik er (helaas) ook een staan in de etalage, vanavond. Nou ja, ze zullen wel wat water bij de wijn moeten doen om te overleven.

De fixie-rage lijkt wel een goede zaak te zijn voor bedrijfjes als RIH: Ik zag twee stuks in de etalage staan. Toch weer wat klandizie erbij als er mensen hip genoeg zijn om zo'n ding kant en klaar te kopen. Fraai spul hoor.

.tsooJ
Mijnheer (Wim) van der Kaay (mijn buurman van RIH uit de Westerstraat) is still going strong. Mooie stalen frames, met aandacht voor detail dat je weinig ziet. Zoals mooie zwart geschilderde lijntjes aan de randjes van de lugs en stuurlint in elke kleur die je maar wenst.

Voor zijn race- en baanfietsen mag hij nog wel de naam RIH gebruiken. Voor zijn andere fietsen (ook vakantiefietsen) gebruikt hij nu de naam Vainquer (maar ik denk dat ik hier een schrijffout in gemaakt heb :oops: )
Dit naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak over het gebruik van de naam RIH.

De winkel is beperkt open, hij neemt rust wanneer hij daar behoefte aan heeft en hij repareert alleen fietsen die daar gekocht zijn (maar dat zie je vaker bij kleine fietsenwinkels).

Een klant van mij merkte laatst op dat mijnheer van der Kaay zijn winkel wel erg retro heeft ingericht; het leuke is; hij heeft het niet zo ingericht; het is nooit anders geweest :lol:

Oh ja, 'onze' Leontine heeft haar eerste WK op een RIH gewonnen.
Eric Schuijt schreef: Voor zijn race- en baanfietsen mag hij nog wel de naam RIH gebruiken. Voor zijn andere fietsen (ook vakantiefietsen) gebruikt hij nu de naam Vainquer (maar ik denk dat ik hier een schrijffout in gemaakt heb :oops: )
Dit naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak over het gebruik van de naam RIH.
Misschien kan hij een deal maken met deze -voormalige?-fietsenbouwer:
Sporthaus RIH. Franz Hamedl. Praterstraße 48. 1020 Wien.

raken de verzamelaars helemaal in verwarring ;)
m-gineering schreef:
Eric Schuijt schreef: Voor zijn race- en baanfietsen mag hij nog wel de naam RIH gebruiken. Voor zijn andere fietsen (ook vakantiefietsen) gebruikt hij nu de naam Vainquer (maar ik denk dat ik hier een schrijffout in gemaakt heb :oops: )
Misschien kan hij een deal maken met deze -voormalige?-fietsenbouwer:
Sporthaus RIH. Franz Hamedl. Praterstraße 48. 1020 Wien.

raken de verzamelaars helemaal in verwarring ;)
Je moet idd eens een RIH presenteren op een Duits forum, dan is er verwarring alom ;)