Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping bij vliegveld Sevilla - Forum Wereldfietser

Camping bij vliegveld Sevilla

De Camping bij het vliegveld van Sevilla is weer open.
Een woordvoerder van de vereniging van campinghouders in Andalusie raadt echter een bezoek aan deze camping af vanwege het wanbeheer, waardoor deze camping nu valt onder de categorie "vies". Verder waarschuwt hij voor "duistere activiteiten".

De sluitingsgolf van campings in Andalusie lijkt tot stilstand gebracht door de zware crisis in de Spaanse bouwwereld. De volkomen uit de hand gelopen Spaanse bouwdrang had er toe geleid dat veel campingeigenaren werden verleid om hun lap grond te grond te verkopen. De campingbazen konden daar stevige bedragen voor incasseren: meer dan de exploitatie van de camping gedurende vele jaren zou opleveren.

De campings hebben door de creditcrisis de afgelopen maanden wel wat minder bezoek gehad, zodat het niet erg aannemelijk is dat gaten in het binnenland van Andalusie zullen worden opgevuld met nieuwe campings.

Overigens heeft ook het bestuur van Andalusie ontdekt dat de regio meer te bieden dan alleen maar de Costa del Sol en is er nu eveneens aandacht voor het actief toerisme in het binnenland.
Voor bezoekers aan Sevilla.

Camping Club de Campo in Dos Hermanos is voor onbepaalde tijd gesloten wegens wanbeheer. Voor de liefhebber : voor € 9000 kun je hem huren.
Camping Villsom is wel open. Het toiletgebouw wordt op dit moment gerenoveerd.

Ariën
Hallo Arien,

Dank je voor de recente informatie, het blijft wel sukkelen met die spaanse campings. wel open/dicht/toch weer eventjes open.

Camping Villsom ligt toch ook in de stad als ik het goed heb?

vriendelijke groet

Hans Stalpers
hans stalpers schreef:Hallo Arien,

Dank je voor de recente informatie, het blijft wel sukkelen met die spaanse campings. wel open/dicht/toch weer eventjes open.

Camping Villsom ligt toch ook in de stad als ik het goed heb?

vriendelijke groet

Hans Stalpers
Nee, Dos Hermanos ligt op ongeveer 10 km ten zuiden van Sevilla.
Hallo Bert,

OK, ik heb hem gevonden en ja OOK in Dos Hermanas, er zitten (zaten) er dus twee.
Eigenlijk is deze wat gemakkelijker te bereiken en te vinden. Hoop wel dat er ook een bus rijdt die Sevilla aandoet. Dat was bij Campo wel het geval.

bedankt voor de info

vriendelijke groet

hans stalpers
Hallo Bert, de busverbinding van camping Villsom met Sevilla is uitstekend. Als ik mij goed herinner gaat er twee keer per uur een bus, die jou in het centrum van Sevilla afzet. De bus vertrekt op 8 minuten lopen van de camping. Bij terugkomst in Dos Hermanas stopt hij bij de ingang van de camping. De tocht van en naar Sevilla duurt ca 20 minuten.
Het is een niet al te grote, netjes ingerichte, geheel ommuurde camping met een klein winkeltje en een zwembad. Ik was er twee keren in het voorseizoen en toen waren de meeste voorzieningen wel gesloten.In Dos Hermanas zijn veel winkels en het centrum van het overigens vreselijk saaie dorpje is 10 minuten lopen.
Cees Nuijten