Additionally, paste this code immediately after the opening tag: belt drive riem aandrijving - Forum Wereldfietser

belt drive riem aandrijving

Ik heb net een travelmaster besteld alu 26 met belt drive over 3 weken komt deze binnen. 46-20 vertanding het zal mij benieuwen.Maar je kunt hem altijd weer om laten bouwen naar een ketting wat is dan het probleem dan .
Ik ben altijd een 28 inch gewend geweest en nu krijg ik een 26 inch , fietst deze zwaarder. De banden zijn swalbe suprime, wie weet dit???
Het verschil in rolweerstand tussen 26 en 28 inch is klein. Het verschil tussen verschillende typen banden is veel groter. Als je sneller wilt had je een Big Apple moeten kiezen, of anders een Panaracer Pasela of een Kojak. Met die laatste twee moet je echter niet te ver van huis gaan.
Wim
erick59 schreef:Ik heb net een travelmaster besteld alu 26 met belt drive over 3 weken komt deze binnen. 46-20 vertanding het zal mij benieuwen.Maar je kunt hem altijd weer om laten bouwen naar een ketting wat is dan het probleem dan .
Ik ben altijd een 28 inch gewend geweest en nu krijg ik een 26 inch , fietst deze zwaarder. De banden zijn swalbe suprime, wie weet dit???
De Schwalbe Supreme is een prima 'snelle' band!

Je kan overigens op de santos site ook voor de Marathon 368 kiezen, dit is de 'gewone' marathon (die ik ook onder mijn fiets heb gemonteerd). Deze is goedkoper en ook lekker snel.
erick59 schreef:Ik ben altijd een 28 inch gewend geweest en nu krijg ik een 26 inch , fietst deze zwaarder.
Nee, een 26" fietst juist lichter, vanwege de kleinere wielomtrek! Maar kies een ander verzet, en het verschil is alweer opgeheven. 8)

.tsooJ
Alien schreef:Nee, een 26" fietst juist lichter, vanwege de kleinere wielomtrek!
Even hypotetisch: en 24" dan? En 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2?
Wat zou het lichtste fietsen volgens jou? En waarom?
Leon
Leon schreef:En waarom?
Omdat je per pedaalslag minder afstand aflegt.

Maar laten we dingen wel in de juiste context zien:
Alien schreef:Maar kies een ander verzet, en het verschil is alweer opgeheven. 8)
.tsooJ
Alien schreef:
Leon schreef:En waarom?
Omdat je per pedaalslag minder afstand aflegt. Maar laten we dingen wel in de juiste context zien:
Alien schreef:Maar kies een ander verzet, en het verschil is alweer opgeheven. 8)
Dit is inderdaad een redenering waar niets tegenin te brengen is. Bij de algemene beschouwingen is men er ook goed in :roll: :lol:
Leon