Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Sicilië. - Forum Wereldfietser

Route Sicilië.

Wie weet er een leuke route op Sicilië?
GPS tracks mag ook.
Interresses liggen bij natuur en cultuur.

John.
Misschien staat hier een leuke tocht tussen:

http://www.everytrail.com/browse.php?co ... ivity_id=8
Hoi John,
Hoe lang gaan jullie? Als dat meer dan een week is dan kom je een heel eind op het eiland. We vonden zelf het binnenland erg mooi. Rustig om te fietsen met veel kleine dorpen waar voldoende cultuur terug te vinden is. Vond de kust wat drukker en minder aangenaam.
We hebben overal wild gekampeerd al is dat wel wat lastig. De meeste velden zijn van grondbezitters. Er is weinig nog echte natuurgebieden. Kortom: vaak je fiets over de afzetting heen tillen.
Succes,
Marco
Marco Meijerink schreef:Hoi John,
Hoe lang gaan jullie? Als dat meer dan een week is dan kom je een heel eind op het eiland.
We gaan helaas maar drie en halve week.....
Hoe hebben jullie de route bepaald?
Zijn er veel rustige wegen in het binnenland?

John.
Niemand met een leuke route of track???

John.
Op mijn website vind je een verslag van een fietstocht op Sicilië in mei 2000; ik denk niet dat er heel veel veranderd is intussen. De tussenkopjes geven de dagafstanden aan. Ik vond het een mooie tocht, met een afwisseling van cultuur en natuur en strand. De Etna hebben we overigens uit tijdgebrek links laten liggen.
Wij hebben steeds gekampeerd (campings).
Hallo
Misschien een beetje laat
Een paar jaar geleden ben ik dwars door Sicilië gefietst van Palermo via Garleone naar Agrigento en vervolgens langs de kust naar pozzallo een havenplaats met een ferry verbinding naar Malta.
Het binnenland is heel mooi met steile hellingen en bijna geen verkeer.
het is wel moeilijk om accommodatie te vinden.
En je moet oppassen voor loslopende honden.
je kan ook even kijken naar wat foto's die ik gemaakt heb.
De laatste 30 zijn genomen op Sicilië.