Additionally, paste this code immediately after the opening tag: even voorstellen - Forum Wereldfietser

even voorstellen

Hallo ik ben Anja
ik heb de afgelopen 2 jaar met mijn man een fietsvakantie in Nederland gehouden.
het eerste jaar via noordzeekust naar het noorden en daarna via friesland groningen en drente over de veluwe via utrecht terug naar huis.
het tweede jaar zijn we via Zeeland, noord brabant naar belgie gegaan en langs het albertkanaal naar valkenburg en maastricht gefietst, vervolgens terug via belgie noord brabant moerdijkbrug en de zuidhollandse eilanden.
Beide jaren hebben we met een tent op verschillende campings overnacht zonder vooraf te reserveren.
Dit jaar zijn we voornemens om in zuid engeland te gaan fietsen. ook dan weer met de tent.
Mijn vraag is of iemand kan zeggen of het erg bergachtig is en of je de overtocht van te voren moet reserveren of dat je ook ter plekke een ticket kan kopen? Ook heb ik begrepen dat niet alle campings tenten toelaten, moet je van te voren reserveren ( wij hebben dit afgelopen jaren nl niet gedaan) of kan je met een trekkerstent altijd wel terecht?
De ferry van Hoek van Holland naar Harwich is heel goedkoop, mits je tevoren een super apex ticket koopt. Ook zijn er dan mooie aanbiedingen met kaartjes vanaf elk station in Nederland. Ter plekke is veel duurder.
Engeland kan erg steil zijn. Of je daar zelf ook mee te maken krijgt hangt een beetje af van de route die je kiest (ken je de Sustrans site?). Ik zou zeker proberen het bagagegewicht te beperken, en zorgen dat je kunt beschikken over een licht verzet. Als je toch een nieuwe cassette monteert, monteer dan 34 tandjes als grootste achter. Zelf vind ik Engeland een van de mooiste zo niet het mooiste land om te fietsen.
Kamperen is er wat anders dan hier. In een tent kamperen is er bijna alleen voor jongeren, of als je echt niets te makken hebt. Dat verklaart weer waarom sommige campings in Engeland geen tenten toelaten. In de praktijk lukt het allemaal wel, maar je moet bij voorkeur een beetje plannen. Dat geldt ook vor de route. Engeland heeft nauwelijks het Duitse model van de Autobahn gevolgd die los van het bestaande wegennetwerk in het landschap werd geprojecteerd. In plaats daarvan zijn bestaande grotere wegen steeds groter geworden. Het gevolg is dat je vaak te maken hebt met eilandjes van kleinere wegen, die slechts door zulke grote wegen met elkaar verbonden zijn. Het lukt wel, maar als je je huiswerk niet doet kan het voorkomen dat je af en toe een stuk over een vierbaansweg moet rijden. Dat mag dan wel, maar of je het ook wilt is wel wat anders.
Heel veel plezier.
Wim