Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helsport Ringstind ervaringen - Forum Wereldfietser

Helsport Ringstind ervaringen

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Helsport Ringstind eenpersoons tent. Ik ben een grote fan van Hilleberg, maar toen ik me zaterdag bij Bever in een Akto probeerde te wurmen viel dat toch erg tegen. Die Ringstind lijkt bij hetzelfde gewicht heel wat ruimer/hoger.
Wim
Hoi Wim,

Ik heb dit jaar een Ringstind II gekocht voor als ik er alleen op uit wil trekken. Voor mijn lengte van 1m95 een heerlijk ruime tent, waar ik ook met gemak alle fietstassen in kwijt kan en waarin je met slecht weer ook nog wat ruimte hebt. Ook de hoogte is voldoende, met een ruggesteuntje kan je er ook in zitten. Ik heb bij Zwerfkei ook naar de Ringstind I gekeken, de 1 persoonsuitvoering, maar die vond ik wel erg krap (te smal, hoogte is hetzelfde) en het verschil is maar 300 gram.

Ronald
Dank je Ronald. Mijn bezwaar tegen de Akto gold vooral de hoogte, en de ruimte die je hebt om erin te komen. Ik moest wel heel erg bukken, en dat kan ik nog wel, maar het is tegelijk onhandig, zeker als het ook nog regent en zo. Dus de grotere hoogte van de Ringstind leek me wel wat. De Nallo 2 heeft ook een veel makkelijker instap, maar dan heb je het toch over nog weer meer gewicht.
Wim