Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus voorstandaard voor alle lowrider-dragers van Tubus - Forum Wereldfietser

Tubus voorstandaard voor alle lowrider-dragers van Tubus

Afbeelding
Nieuw: wij hebben mooie voorstandaard van Tubus die op alle lowriders-dragers van Tubus past. Hij is weliswaar een stuk mooier dan het pootje van Hebie (die ik oerlelijk vind :evil: ), maar ook een stuk duurder.

Ook fijn: hij past ook op de Tubus Duo voordrager, zoals die zit op de idworx Off Rohler of de idworx Easy Rohler.

Een voorstandaard vind ik overigens alleen zinvol als je een stuurtas hebt. Zo zorg je namelijk dat je fiets met stuurtas een stuk stabieler staat.
Eric Schuijt schreef:Afbeelding
Nieuw: wij hebben mooie voorstandaard van Tubus die op alle lowriders-dragers van Tubus past. Hij is weliswaar een stuk mooier dan het pootje van Hebie (die ik oerlelijk vind :evil: ), maar ook een stuk duurder.

Ook fijn: hij past ook op de Tubus Duo voordrager, zoals die zit op de idworx Off Rohler of de idworx Easy Rohler.

Een voorstandaard vind ik overigens alleen zinvol als je een stuurtas hebt. Zo zorg je namelijk dat je fiets met stuurtas een stuk stabieler staat.
Lang geleden heeft in dit foum een bericht gestaan, waaruit bleek dat je een behoorlijke smak kunt maken als je vergeet zo'n voorstandaard in te klappen. Mijn lange termijn geheugen is kennelijk nog redelijk, maar mijn korte termijn geheugen!! Ik weet zeker dat het mij gebeurt: Vergeten mijn voorstandaard in te klappen! Dus toch maar niet.

Gerd
Hoi Gerd,

dat klopt; je kan er lelijk mee vallen. Maar euh, ik heb er al jaren een op mijn fiets en ben nog nooit gevallen.

Als ik hem wel eens vergeet in te klappen, dan hoor ik hem de eerste meter al over de grond schuren. Dan is mijn snelheid nog zo laag, dat ik nog niet eens mijn voeten heb ingeklikt.

Maar ik kan mij voorstellen dat er wel eens iemand mee gevallen is, net zoals met SPD systeempjes, een klapband of een stuur dat los zat.

Zoals gezegd; heb je geen stuurtas, laat dan die voorstandaard gewoon weg.
past deze standaard ook op niet tubus dragers?
ennnne wat motte ze koste.

bert
Dag Bert,

kijk eens goed op de foto of hij eventueel bij jou past. Hij is in ieder geval niet gemaakt voor niet-Tubus dragers. (oftewel; hij is alleen gemaakt voor Tubus dragers :wink: ). Je zou de voorstandaard er eens bij moeten houden.

En de prijs? Uit mijn hoofd (ik reageer nl. altijd thuis op dit forum, want in de winkel is het altijd te druk): Tussen de 50 en 60 euro.
Eric Schuijt schreef:Tussen de 50 en 60 euro.
:shock:
Wat is dan het verschil (behalve de naam :wink: ), vergeleken met bijv. een Hebie die minder dan de helft kost?
Ik was vanochtend in de winkel (Op maandag zijn wij altijd dicht, maar het toilet moet schoongemaakt worden, het vuilnis buiten gezet, de vloer gemopt en er moeten bestellingen worden gedaan, kortom dit is altijd mijn zesde werkdag :cry: ). De prijs is € 59,95.

Frank, het verschil is dat de Hebie alleen aan de onderkant vastzit en dat deze ook aan de bovenkant vastzit. Hij is dus stabieler, maar wel twee keer zo duur. (kijk maar naar de foto, dan zie je dat deze doorloopt tot het oogje op de voorvork waar hij vastzit)

Een klant had hem gemonteerd op een Tubus Duo (idworx Off Rohler, idworx Easy Rohler). Het schijnt dat je toch wel een gaatje bij moet boren :oops:
Ook al zou dit volgens Tubus niet nodig moeten zijn. Kortom.., ik ga hem zelf eens monteren op een Duo.
Even dit draadje nieuw leven inblazen.

Eric, je schrijft in je laatste berichtje dat je hem op een DUO gaat monteren. Nu ben ik erg benieuwd of je dat gelukt is (natuurlijk :wink: ) maar eh ben benieuwd of het makkelijk ging er wel/ geen gaatje bij moest.
Hoi Inge,

sorry, onze chef werkplaats heeft er 'n paar keer een gemonteerd.
Ik heb haar er niet over gehoord dat het lastig ging, dus het kan in ieder geval.

(Ik zit alleen thuis op het forum omdat ik in de winkel altijd met andere dingen bezig ben. Dus ik kan het haar nu niet vragen)
Eric, geeft niets - thuis zijn is ook nodig op zijn tijd.

In ieder geval goed te weten dat het kan. Mocht je er in de winkel aan denken wil je het haar dan nog vragen?
En past deze ook op 26"- wielen? Of komt dan het voorwiel kaarsrecht of zelfs naar rechts gebogen te staan?
arnob schreef:En past deze ook op 26"- wielen? Of komt dan het voorwiel kaarsrecht of zelfs naar rechts gebogen te staan?
Als ik internet mag geloven:

· in de hoogte verstelbare voet
· voor Tubus Tara, Ergo, Nova en Duo
· voor 26" en 28" fietsen
http://www.tubus.com/documents/14029039 ... u_6-14.pdf

Ding past op de Duo en is in hoogte verstelbaar.