Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Andalusië - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Andalusië

Volgend jaar einde mei zijn we van plan naar Malaga te fietsen en de route te volgen van Benjaminse.
Wij zijn van plan te vertrekken vanuit Reus,nu zijn er drie mogelijkheden om aan te sluiten op de route van Benjaminse,nl 1=gewoon de N420 nemen en die volgen tot voorbij Mora d'Ebre of 2= de N420 tot ter hoogte van Les Borges del Camp en daar de C242 te nemen en via Albarca en Ulldemolins aan te sluiten op de route of ten derde ,beginnen zoals bij " 2" maar dan na 18km op de C242 linksaf over Poboleda,La Villella Baixa en La Torre de l'Espanyol tot Vinebre.
Heeft er iemand ervaring met deze wegen en wat raad u ons aan?
Met vriendelijke groeten.
Willy
beste willy
als ik jou was zou ik gewoon een kaart kopen en daar op fietsen.
ik heb ook met kaarten gefietst van een op 400.000.
Dat is prima te doen ,ook de wegen zijn zeker goed te berijden.
Helaas zijn er geen campings of moet ik zeggen gelukkig wildcamperen is goed te doen .
Ik wens je een goede vakantie
marian
Beugelaar schreef:beste willy
als ik jou was zou ik gewoon een kaart kopen en daar op fietsen.
Wat een vreemd antwoord. Willy heeft toch duidelijk eens een kaart gezien, want de beschrijving klopt erg precies met wat ik op de michelinkaart zie.
Mijn reactie: Als ik die 'rode' N420 zo op de kaart zie wordt ik niet vrolijk.
In het algemeen is het beter voor de goede sfeer om dikke wegen te mijden. Hoe dunner de lijntjes hoe aangenamer.
Overigens beginnen alle routes op de grote weg, dus je kunt het onderweg goed inschatten. Wie weet is er die dag een kleine aardverschuiving geweest, is de weg voor autoverkeer afgesloten en fiets je fluitend over de brede weg.

Je kunt de omgeving ook aardig verkennen met maps.google.com (na inzoomen satellite klikken). Je ziet daar dat ook witte weggetjes vaak gemoderniseerd zijn en dus steiler, harder rijdende auto's en minder schaduw.

Leon
15 jaar geleden heb ik deze route ongeveer gefietst. Een iets zuidelijker alternatief over de T 310/C44 tot aan Mora d'Ebre.

Afbeelding
In het algemeen zijn de rode wegen inderdaad het drukst, maar er zijn in het binnenland goede uitzonderingen op. Regiowegen (C=Catalunya) zijn zeker niet per definitie minder druk.
Bedenk ook dat N-wegen het gemakkelijkst te fietsen zijn (qua hellingen) en vaak op de drukkere gedeelten brede schouders hebben. Gele en witte wegen op de Michelinkaarten zijn vaak een stuk vermoeiender maar wel aantrekkelijker om te fietsen. De mooiste en steilste weggetjes staan helaas niet altijd op deze 1:400.000 kaarten...
Ik heb afgelopen juni dezelfde route gefietst (ingevlogen op Reus) en er voor gekozen om de N420 tot ter hoogte van Les Borges del Camp en daar de C242 te nemen en via Albarca en Ulldemolins aan te sluiten op de route. Ulldemolins heeft een fijne camping (met zwembad en keuken).
Ik kwam midden op de dag aan (dinsdag) en heb een route (vooraf een plattegrond geprint) door de stad genomen (camping-gaz gekocht), het was rustig en voldoende ruimte. Een achteruitkijk spiegel was bij mij wel een groot gemis. Vanaf Les Borges fiets je met weinig verkeer en geleidelijk, de hoogte in en ben je echt vertokken.
Succes en veel plezier op deze mooie route.
Hartelijk dank voor de tips.

Mvg

Willy