Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn fiets geschikt voor een europees 'tochtje' - Forum Wereldfietser

Mijn fiets geschikt voor een europees 'tochtje'

Dag lezers,

Ik ben totaal nieuw op het forum en vind het zeer interessant.

Ik fiets zelf vaak met een groepje op een avond in de week hier in het 'fietsparadijs' de veluwe aangezien ik in Voorthuizen woon.

Nu zou ik toch eens verderop willen kijken en zou ik de rijnroute graag willen rijden, van Arnhem naar Basel.

Nu heb ik twijfels bij mijn fiets. Ik heb een Crossbike (zie foto) zonder achterrekje. Ik heb begrepen dat er via die fietsvakantiewinkel ook d.m.v. stangen wel wat te maken valt qua bagage, ondanks het feit dat ik geen achterrekje heb. Hoe zien jullie dit? Ik zal geen tent of iets dergelijks meenemen,dus aan 2 fietstassen denk ik wel genoeg te hebben. Hoe zouden jullie dit doen met mij fiets?

Klik hier voor een foto van de fiets

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten Hans Zuyderduyn
Kijk eens op de site van TUBES.nl
Bedankt voor de tip! Helaas werkt de site momenteel niet. Is een soortgelijke site elders te vinden?
Kijk eens bij de rubriek te koop http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=10989

Heb niet naar de details van je fiets gekeken maar volgens mij hebben we hier een match ;)
erick59 schreef:Kijk eens op de site van TUBES.nl
bedoel je TubUs.nl? Die linkt direct door naar m-gineering.nl
m-gineering schreef:
erick59 schreef:Kijk eens op de site van TUBES.nl
bedoel je TubUs.nl? Die linkt direct door naar m-gineering.nl
En zie: je fiets wordt prima geschikt voor een tocht naar Basel! :D
Leon
Ik heb even naar het plaatje gekeken, en het is duidelijk dat er een achterdrager op past. Een Tubus Cargo is prima, en een Blackburn Ex gaat ook wel als het goedkoper moet.
Voor de rest is het geen super fiets, maar als je weinig bij je hebt en de fiets netjes onderhouden is dan wil het wel naar Basel (en ook wel verder). Ik zie wel nare noppenbanden - die zou ik vervangen door iets snellers zoals een 50 mm Schwalbe Big Apple als die past, of een brede Schwalbe Marathon of Marathon Racer (sneller maar kwetsbaarder).
Ben je tevreden over je zadel? Ik zou liever een leren Brooks hebben.
Tot slot zou ik goed kijken naar de zit want je wilt niet al te laag/voorover zitten.
Wim