Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lord of the flies - Forum Wereldfietser

Lord of the flies

Heb op een tripje onder anderen een stukje van de midden Frankrijk route gefietst: Leek wel of ik een varkenskop aan m'n fiets had hangen, op het moment dat er geklommen moest worden en de snelheid daalde had je binnen no time een zwerm vliegen om je heen, soms wel een stuk of 25.
Pas bij een snelheid van boven de 20 km konden de krengen worden afgeschud.
In de rest van Frankrijk/Zwitserland verder eigenlijk geen last gehad van insecten.
Heeft iemand een goede manier om die beestjes op afstand te houden?
Ken het probleem.
Oud spreekwoord: hoe stijler de berg, hoe meer vliegen.
Gelukkig vliegen steekvliegen langzamer dan gewone vliegen.
Snelheid maken is het enige dat helpt.
Troot je: wandelaars hebben meer last.
Ik geloof dat je met met een airspeed (vliegende insecten!) van ongeveer 15 km/u je geen last meer van die rotbeesten hebt.
succes met trainen!

niko
Ja in Duitsland hetzelfde probleem, maar het lijkt erop dat ze een bepaald gebied hebben en op een gegeven moment de achtervolging staken. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat als je fietst met een Merino wollen shirt er meer (steek-)vliegen achter je aankomen.........
Zelfde ervaring op de laatste klim voor Zakouti op de buitenlandtocht, hele zwermen rondom ons. Mijn rode regenjas was na een regenbui erg geliefd, gelukkig blevenze wel achterop de capuchon ipv van voor mijn neus :)
Shower guys! Shower!
:D
Tijdens het beklimmen van de Albulapass in Zwitserland, 2 weken geleden, had ik ontzettend last van vliegen. Het was warm, ik zweette ontzettend en volgens mij komen ze ook daar op af. Op een gegeven moment een stuk of 100. Werd helemaal gek van het gezoem en gefriemel.

Zo gek dat ik op een gegeven moment m'n fiets in de berm heb gesmeten en die beesten helemaal verrot heb gescholden, zwaaiende met een handdoek die ik buiten mijn tas had hangen om te drogen. Zal er leuk hebben uitgezien voor de automobilisten.

Gelukkig op de andere cols geen last gehad.

Maar bestaat er echt niks dat tegen die rotbeesten helpt?
Om je hoofd te beschermen bestaan er dit soort oplossingen

http://tinyurl.com/Fly-Net-for-Hats-with-Band

In Australie heb ik van die hoeden gezien met allemaal kurkjes die met een draadje aan de zonne klep van de hoed zijn vast gemaakt (zie je het voor je?). Word je niet kierewiet van de vliegen dan word je het wel van de kurkjes die voor je hoofd bungelen :-)

(edit: zo dus!)
http://tinyurl.com/cork-hat