Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie van jullie hier al bezocht Filippijnen? - Forum Wereldfietser

Wie van jullie hier al bezocht Filippijnen?

Wie van jullie hier al bezocht Filippijnen? Ik ben van plan te gaan voor vakantie dit jaar echter ben ik van plan om te weten eerst het beste seizoen voor een bezoek aan het land. Iedereen hier kan mij helpen? alle aanvullende informatie over de plaats zou worden zeer gewaardeerd. Ik dank u bij voorbaat!
Hoi Briana,

Heb je hier al gekeken: landeninfo
brianamorgan schreef:Wie van jullie hier al bezocht Filippijnen? Ik ben van plan te gaan voor vakantie dit jaar echter ben ik van plan om te weten eerst het beste seizoen voor een bezoek aan het land. Iedereen hier kan mij helpen? alle aanvullende informatie over de plaats zou worden zeer gewaardeerd. Ik dank u bij voorbaat!
In onze winter, want dan heb je de minste kans of regen, orkanen en cyclonen.
Ik heb in 2007 een week of 6 op de Filippijnen gefietst. De beste (droogste) tijd is van januari tot april.

Mijn weblog van deze fietsvakantie is te vinden op de site: http://www.gerdcaarls.waarbenjij.nu (in de linkerkolom onder het kopje "mijn andere reizen").

Als je nog verdere vragen hebt, hoor ik het wel.

Gerd
Wij gaan in de maand oktober fietsen en duiken op de Filippijnen. Tickets zijn geboekt bij AWOL. We vliegen met Singapore Airlines, bagagevrijdom 30 kilo, exclusief handbagage.

Planning: aankomst en vertrek vanaf Cebu, acclimatiseren en duiken in Moalboal, daarna stukje van Negros, Bohol, Leyte en afhankelijk van tijd en zin zien we wel waar we wel of niet terecht komen.
In januari hebben wij vier weken op de Filipijnen rondgefietst, op de eilanden Cebu, Negros, Bohol en Siquijor. Deze eilanden missen de cultuur en het lekkere eten zoals dat in de rest van ZO-Azië zo gewoon is, maar de bevolking is vriendelijk, het landschap is mooi groen en de wegen zijn in het algemeen rustig. Echt wel een goede fietsbestemming dus, maar tijdens de hele reis zijn we geen enkele rondreizende fietser tegengekomen. Het reisverslag staat nu op onze website.
Ik heb meer dan 4000km op de Filipijnen gefietst, Mindanao, Camiguin, Bohol,
Siquior, Cebu, Negros, Panay, Mindoro, Leyte, Samar, Bicol en een gedeelte van Luzon en ben ook maar één ander fietser tegengekomen. Voor "cultuur" is het inderdaad niet het beste land, te veel invloed van bezetters uit het verleden, vooral de Amerikaanse invloed is desastreus , veel fastfood en Cola, maar al met al een prachtig fietsland met al z'n eilanden en dus ook ferries waar je in enorme zalen slaapt, altijd mensen die met je in contact willen komen en waar je ook me KUNT praten omdat velen goed Engels spreken in tegenstelling tot bv Thailand of Vietnam waar wel veel "cultuur" aanwezig is maar niemand buiten de grote steden Engels spreekt, maar na 10 tempels in Thailand had ik dat ook wel gezien, geef mij maar het avontuur op de Filipijnen!
PS
Heb ook van Hanoi tot Singapore gefietst.
Ik heb in de winkel zelfs een fietsreisgids over de Filipijnen. Wel in het Engels.
Ik, maar dat is al 14 jaar geleden. Ik dacht dat het op het eiland Luzon wat verder weg van Manilla wat rustiger zou zijn, maar dat was niet het geval: veel grotere steden, drukkere wegen en chaotisch verkeer.
Ik ben wel nog op het eiland Mindoro geweest, maar een aardbeving was mij net voor en ik kon er nauwelijks fietsen
Ook op Luzon trof ik veel sporen van vulkaanuitbastingen, aardbevingen, zware stormen en regenbuien. Ieder jaar is het tijdens het regenseizoen wel raak en niet alle schade wordt hersteld. Vaak moest ik via een noodbrug een rivier oversteken. Regelmatig viel de elektriciteit uit. Ik was in een plaatsje en daar zaten ze al veertien dagen zonder stroom. Hoewel de Spanjaarden al voor 1900 verdreven zijn door de Amerikanen, is de Spaanse invloed nog overal onmiskenbaar aanwezig: een Plaza met een grote kerk in het midden van het dorp of de stad en veel mensen hebben Spaanse namen. Het katholisisme is zeer dominant aanwezig met grote kruisbeelden en madonna's in het landschap. De Paus was er net voor een bezoek en het gehele openbare leven stond op zijn kop. Miljoenen mensen waren op de been om een glimp van hun kerkelijke leider op te vangen.
In Manilla is Fort Santiago met een beeld van de Morendoder. Bijna niemand spreekt nu nog Spaans. Iedereen spreekt Engels. Veel commercieel verkeer gaat in het Engels.
Het advies was toen: ga fietsen in wat zuidelijker gelegen eilanden die vrij zijn van orkanen en onder de breuklijn in de aardkost liggen. Deze eilanden zijn ook veel rustiger zijn om te fietsen. Helaas ontbraak de tijd mij daarvoor.
Het eten vond ik niet zo bijzonder: veel door de Amerikanen geimporteerde Hamburger-cultuur.
Een groot voordeel: het bier is uitstekend en ontzettend goedkoop. De enige, echte San Miguel!!!!!
Beste tijd: vanaf december tot ons voorjaar.
Wij zitten er nu! Momenteel in Sipalay op het eiland Negros. Onze andere hobby is duiken en fietsen en duiken zijn in dit land prima te combineren. Na 200 km. fietsen zijn we enthousiast. Door de verschillende tyfonen is het weer flink in de war. We hebben al twee dagen de hele dag regen gehad. Maar het is 24 graden dus waar maak je je dan druk om? Zeker als je net een lekker stuk tonijn op hebt en nog een lekker biertje op tafel hebt staan. Proost, op de Filippijnen!