Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Problemen bij het aanbrengen buitenband - Forum Wereldfietser

Problemen bij het aanbrengen buitenband

Mijn fiets is een 26inch Trek met Continental Travelcontact.
Iedere keer bij het plaatsen van mijn buitenband heb ik problemen.
Iedere keer is hij niet goed geplaatst, en is er her en der een bobbel.
Bij het lossen van de band en daarna terug opblazen is het soms beter, maar nog niet perfect.
Ik weet dat ik het kan oplossen met bandenvet, maar ik kan dat toch ook niet nog eens gaan meesleuren. Kan dit te wijten zijn door het type velg???

Groeten josip
Ik denk dat sommige banden soms gewoon te klein zijn gemaakt.
Afgelopen weekend heb ik met een vriend een nieuwe band moeten monteren wegens pech onderweg. De enige 28" band die in Oisterwijk te koop was op vrijdagmiddag bleek een of ander type Michelin. En die bleek erg krap. Over een afstand van 10 cm was de band aan beide kanten met geen mogelijkheid in positie te krijgen.
De beste methode is opleggen, oppompen tot ca. 1 bar en dan masseren.
Maar het is beter dan te ruim.
Leon
Een erg irritant probleem. Vooral Schwalbe geeft bij mij problemen, Marathon, Marathon XR, Nobby Nic, Racing Ralph, het lijkt wel of ze het allemaal hebben.
In het terrein gebruik ik ook vaak Specialized Fast Trak. Die zitten altijd in één keer goed.
Een goede remedie heb ik nog niet gevonden. Zeepsop helpt wel iets, maar niet helemaal.
Of het te wijten is aan het type velg weet ik niet. Heb nog wel een tip: Bij ontbreken van bandenvet doet een klein beetje shampoo ook wonderen...
Heb het probleem ook gehad met een 28 inch Travel Contact.

Ik heb 'm toen even opgepompt tot bijna 7 bar, en dan terug afgelaten tot 6 bar, en dat hielp. Geen idee of dat altijd werkt en of het al dan niet gevaarlijk is.
Oppompen met een compressor schijnt te helpen; snel veel lucht erin!
(dit vertelde een fietsenmaker mij)