Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1,5 liter bidon - Forum Wereldfietser

1,5 liter bidon

beste mede-fietsers,
Nu de echter stevige petfles steeds zeldzamer wordt, zoek ik naar een 1,5 liter bidon die dan ook maar meteen een grote opening heeft om makkelijk schoon te maken en een laagje waar het licht niet zo snel een algenlaagje prodceert. Overigens gebruik ik nu de Fanta plastic fles met zo'n mooie verssmalling om vast te pakken. Nieuw gaatje in de markt ? Rob (ps. alime)
Misschien mag het heel dom klinken (ik ben geen ervaren tourfietser, gelijk voor de ervaring een balletje opgooien ;)), maar zou een Camelbak geen optie zijn?
De zeer zeldzame stevige petfles komt nog voor in Mexico en is aldaar te spotten bij lokale winkeltjes. Misschien een goede reden om er, straks als de pandemie over is, heen te gaan.

Groeten,
Samuel.
In dit draadje zijn ook al wat opties genoemd.
Ik heb zelf een Nalgene 1.5 liter fles....lekker stevig en grote opening.

Anneke
Ik heb een platypus van 1.5 ltr met schroefdop, als die vol is in de fietstasen, leeg neemt die geen plaats in. Verder nog 3 bidons a 0.9 ltr en heel belangrijk een 0.5 ltr Sigg bottle met medicijnwater :D

Opa Leen
Waarom een 1,5 liter fles en niet 2 x 0.75 bidons? En wat is het gevaar van algenvorming? Als je meer nodig hebt, denk ik eerder aan een paar volle flessen in je voor- of achtertassen. Die petflessen van coca cola zijn volgens mij prima.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Ik heb nog een paar van die oude, stevige anderhalve liter petflessen. Daar ben ik zuinig op! Af en toe goed schoonmaken met kunstgebitreinigingstabletten ( scrabbel 8) ) en ze gaan héél lang mee!
Rutger schreef:Waarom een 1,5 liter fles en niet 2 x 0.75 bidons? En wat is het gevaar van algenvorming? Als je meer nodig hebt, denk ik eerder aan een paar volle flessen in je voor- of achtertassen. Die petflessen van coca cola zijn volgens mij prima.

Rutger
http://www.rutgersreizen.nl
Afgelopen zomer smolt het asfalt van de warmte. Dat was in Frankrijk, nu ook weer niet een land dat bekend staat voor zijn overmatige warmte. In de bergen is er niet direct een kraantje bij de hand. Dus een litertje extra water is prettig.
Algen maken je ziek en groeien in water onder invloed van licht.
De meeste petflessen zijn te slap. Ze zijn ontworpen om met een wikkelfolie nog net voldoende stevig te zijn om thuis te gebruiken. Het gebruik als bidon valt buiten de ontwerp specifikaties.
De huidig PETfles die ik al vier jaar gebruik, krijgt haarscheurtjes aan de onderkant en lekt lichtjes. Handig om de sok voor de koeling nat te houden? :D
NOg enkele in de kelderkast liggen, jammer dat ze er niet meer zijn.
Anneke schreef:In dit draadje zijn ook al wat opties genoemd.
Ik heb zelf een Nalgene 1.5 liter fles....lekker stevig en grote opening.

Anneke
:?: waar koop je die 1,5 liters ? Ik kom tot maximum 1 liter. Nou ja, als het niet lukt houd ik die niet echte pet flessen, maar doe er in spanje en sok om ofzo. Rob
waar koop je die 1,5 liters ?
Ik heb em bij carl Denig in Den Haag gekocht, maar ik geloof dat in geen enkele buitensportzaak de 1.5 L in het standaard assortiment zitten (in Amerika/Canada wel :wink: ) dus heb ik gewoon gevraagd of ze die voor mij wilden bestellen. En dat was totaal geen moeite, gewoon tegen de normale prijs.
Anneke schreef:
waar koop je die 1,5 liters ?
Ik heb em bij carl Denig in Den Haag gekocht, maar ik geloof dat in geen enkele buitensportzaak de 1.5 L in het standaard assortiment zitten (in Amerika/Canada wel :wink: ) dus heb ik gewoon gevraagd of ze die voor mij wilden bestellen. En dat was totaal geen moeite, gewoon tegen de normale prijs.
Ok, dank je. Rob
De Sigg 1,5 liter flessen lijken me ook prima. Dar blijft het water ook nog tamelijk koel in. Montage op het frame moet met een Bikebuddy geen probleem zijn. Zelf hebben wij ook nog een Ortlieb 4 liter waterzak voor speciale omstandigheden. Die weegt weinig, is klein op te vouwen, en geeft bij heel warm weer toch extra veiligheid. Als je een Platypus Platypreserve wijnzak bij je hebt kun je die bij gelegenheid ook vullen met water. Leeg weegt het ding geloof ik 20 gram.
Wim