Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GEZOCHT: Malarone - Forum Wereldfietser

GEZOCHT: Malarone

Hoi,

Heeft er nog iemand wat over die ik kan overkopen?
Liefst nog in originele verpakking.

Groetjes

Dennis
Dit mag alleen maar door de apotheek geleverd worden.
Wim
DennisDR schreef:Hoi,

Heeft er nog iemand wat over die ik kan overkopen?
Liefst nog in originele verpakking.

Groetjes

Dennis
In Nederland is handelen in tweedehands medicijnen strafbaar. Ik weet niet hoe dat in Belgie is. Mijn advies: zorg voor orginele medicijnen langs legale weg die worden voorgeschreven door een deskundige op het gebied van tropische ziektes. Bij veel ziektenkostenverzekeraars in Nederland krijg je een belangrijk deel vergoed. Krijg je niets vergoed: je betaalt veel voor je reis naar de tropen. Waarom beknibbelen op medicijnen, waarvan je niet weet hoe die zijn bewaard? En dat zegt een Nederlander, die door Belgen toch voor zuinig wordt aangezien.
bert sitters schreef: En dat zegt een Nederlander, die door Belgen toch voor zuinig wordt aangezien.
helemaal niet hoor :D dat is een beeld uit lang vervlogen tijden (toen de dieren nog spraken) :)

on-topic: is het niet steeds een 'malariabeschermingskuur' die je moet volgen? Op die manier heb je zeker de volledige 'set' medicijnen nodig.
Afhankelijk van waarheen je gaat, check best ff http://www.itg.be/ITG/GeneralSite/Gener ... skunde&L=N

bv. voor zuid-Azië: http://www.itg.be/ITG/GeneralSite/MedSe ... DAZI.htm#1

Als ge kunt, zeker nekeer naar het Tropisch Instituut in Antwerpen zelf gaan. Daar gaat men zeker alle info geven. Of is het puur financieel? Sommige mutualiteiten zouden tot 50% terugbetalen. Het blijft alleszins vaak een stevige hap uit het (reis)budget.
Hoi Dennis,

ik weet niet waar je naar toe gaat? Maar dit kwam ik tegen op internet in een discussie over Malarone voor mensen die naar Afrika reisden. Malarone is daar (buiten Zuid-Afrika en Kenia) niet te krijgen:

Doxycycline offers the same level of protection - much more cheaply!
1 x 100 mg tablet daily from 1 day before exposure to 4 weeks after.
Minor side effects:- increased sun sensitivity for 3% of users - work
around - sun screen. Thrush for some female users - work around - clean COTTON underwear daily. Ideally taken after eating - and do not lie down for 30 minutes after taking. TOO EASY!!!
Cost - cents per tablet almost anywhere in the world.
Available as a generic - vibramyacin is the most common branded doxy!

Op dit forum sprak men over kosten van rond de 2-2,50 Engelse Ponden per pil voor Malarone (wanneer aangeschaft in Engeland)! :shock:
Misschien is Doxycycline een optie?
Groetjes,
Aaldrik
Jongens ga nou niet zelf zitten dokteren. Doxycycline is een heel ander middel (het is een antibioticum). Ga naar een afdeling tropische geneeskunde, en laat je precies voorlichten over wat er nodig is voor de regio waar jij naartoe gaat. Tropische geneeskunde is een echt vak. Als je zo nodig wilt surfen, ga dan naar de site van het Center for Disease Control in Atlanta.
Wim
Pas op met medicijen die via Internet worden aangeboden. Er zit veel nep tussen!
Ik had zelf naar Ghana een product bij me (de naam is me even ontschoten, maar het begint volgens mij ook met mal) Dit is een product wat je slechts een keer per week hoef te slikken en daardoor veel goedkoper is. Je moet er een paar weken van tevoren mee beginnen. Let wel dit middel kan wel bijwerkingen geven zoals waanideeen/ angsten, maar ik had daar geen last van voor mijn reis en besloot dit dan maar te gebruiken tijdens mijn reis. Ik geloof dat ik zo'n tablet iets van 3 euro per stuk kost. Vraag ernaar bij de GGD. Ik ben het er wel mee eens dat je niet zelf moet gaan dokteren.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Doxycycline is inderdaad een antibioticum. Ik heb dit middel in Thailand a 10 cent per pil gekocht omdat ik problemen kreeg met Lariam. Ik heb hiervoor mijn oom nog gecontacteerd die huisarts is, en hij heeft bij collega's die veelvuldig in tropischre gebieden werken, een 2e opinie gevraagd. Prima spul dus. Maar persoonlijk navraag doen kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Toon schreef:Doxycycline is inderdaad een antibioticum. Ik heb dit middel in Thailand a 10 cent per pil gekocht omdat ik problemen kreeg met Lariam. Ik heb hiervoor mijn oom nog gecontacteerd die huisarts is, en hij heeft bij collega's die veelvuldig in tropischre gebieden werken, een 2e opinie gevraagd. Prima spul dus. Maar persoonlijk navraag doen kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Ja wat ik heb gebruikt, was dus Lariam. Zijn er meer mensen die problemen hiermee hebben gehad? Ikzelf dus niet.

Rutger
Hoi Dennis,
maar waar gaat je reis naar toe dat je malaria tabletten wilt slikken? :twisted: