Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:cyclingreddevil schreef:Is er iemand bekend met het Surly frame? Type Long haul trucker.
Mooie naam hè. Komt uit de VS, ze maken alleen het (stalen) frame dus geen opgebouwde fiets. De technische details ken ik maar ik ben vooral benieuwd wat ie in de praktijk op de lange afstand doet.
Bernadette
Ik hoop niet dat ik dat ben, maar ik heb wel afgelopen winter een LHT frame gekocht en opgebouwd. Ben er zeer blij mee (naast een coole naam ook coole looks), ook door de Nitto Noodle bar racebocht en de crosscommandeurs die ik er op heb gezet. Tot nu toe heb ik hem alleen nog als cyclocrosser gebruikt. Begin mei ga ik er een lang weekeind mee uit kamperen. Dan hoop ik meer te kunnen vertellen.50er schreef:Oeiiiiii...er is iemand op dit forum die het ,bijna, altijd over dit fietsie heeft. Denk dattie al slaapt op dit uur anders had je flink moeten scrollen naar beneden wat betreft de info die hij over je zal storten...
Fatties fit fine (echte brede banden passen)cyclingreddevil schreef:Wat zijn volgens jou de leuke details?
5 bar met 50mm brede banden is wel heftig, zeker voor de velg. Ik zou het met een paar tienden proberen.Wim schreef:Ik denk dat het schudden een stuk minder wordt als je de banden gewoon tot een bar of vijf oppompt, zeker met bagage, en vooral achter. Voor de rest kun je kijken of je de bagage achter iets netter kunt opladen, en iets steviger kunt vastsjorren.
Wim
Dat geslinger is de uitkomst van een vreselijke formule, waar jij en je fiets en de bagage inzit met de massa's, demping en stijfheden (en dat ook nog afhankelijk van de frequentie). Een van die variabelen moet je wat aanpassen om de uitkomst te veranderen. Best kans dat een jaar lang bier zuipen en hamburgers vreten ook het gewenste resultaat heeft Spaken in het achterwiel spannen misschien ook.Pedalero schreef:Dank voor het meedenken. Ik heb de achtertassen in ieder geval al wat verder naar voren geschoven. Met name de tent (net geen drie kilo, ligt bovenop de achterdrager) zou wat vaster kunnen worden gesjord. De haringen kan ik ook elders stoppen natuurlijk.
Maar om even in de geest van dit topic te blijven: het frame is waarschijnlijk niet het probleem?