Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat is de prijs van een tweedehands fiets. - Forum Wereldfietser

wat is de prijs van een tweedehands fiets.

Hallo,

zo vlak voor de vakantie kan ik mij voorstellen dat iemand een leuke vakantie
fiets wilt kopen.

Als je nu een tweedehands kan kopen wat zou jij er dan voor willen bieden.

Bv iemand vroeg aan mij of ik zijn Koga randonneur wilde kopen voor de prijs van 750 euro, uit het jaar 2000. Op mijn vraag waarom 2000 antwoordde hij omdat het een koga is. Natuurlijk moet alles wel werken. Als jij een fiets zou kopen nieuw of 2e hands kijk je dan naar het merk of juist naar de onderdelen.

Zo maar een vraag aan de hand van een fiets test, waar uit bleek dat de beste geteste fiets er een was van een onbekend merk.

Mario
Kijk voor de lol eens op Marktplaats bij Santos.... Daar staan 2 zo goed als nieuwe Alu Travelmasters te koop. Vraagprijzen € 1600,- en € 1500,-
Ik zou voor de tweede gaan als ik een vakantiefiets zocht in deze crisistijden: dat is een prima belegging.... Deze fiets heeft namelijk zilveren LX naven en een KMC ketting (goud). 8)
http://link.marktplaats.nl/238745445 :roll:
Da's nog eens wat anders dan een ordinaire 9 jaar oude Koga voor € 750,- !!!
mario schreef:Als jij een fiets zou kopen nieuw of 2e hands kijk je dan naar het merk of juist naar de onderdelen.
Als je een gehaktbal proeft, wat is dan belangrijker: of het gehakt goed is of of het ding goed gebakken is?
Beide natuurlijk, want het is onlosmakelijk verbonden.
Zo zegt het merk van de fiets vaak wel iets over de gerenommeerdheid van de frames (Karwei-huismerk versus de diverse op deze site vaakbesproken merken) De onderdelen vertellen in hun samenhang ook weer een verhaal.
En dan hebben we nog niet alle aspecdten gehad, maar dan verwijs ik je graag naar de zoekfunctie op deze site :D
Leon
Leon

vriend van mij kost een 2e hands Koga Randonneur. Toen tegen eenberg op fietste brak zijn bracket. Helaas, omdat hij geen eerste eigenaar is kreeg hij niks vergoed.

mario
Een tweedehands fiets voor 1500 euro (vaste prijs ook nog). Nou nee, bedankt.

Tip: overweeg eens een mtb om te bouwen, bv. een Santos SCC2.
Fiets tweede hands €250 (goed rondkijken; voor die prijs heb je echt een goede). Ombouwen €150.
een 2e hands Koga Randonneur??
nee bedankt, ik zou nooit een Koga kopen, de mensen die ik ken met een Koga hebben er alleen ellende mee...... :cry:
whave schreef:
een 2e hands Koga Randonneur??
nee bedankt, ik zou nooit een Koga kopen, de mensen die ik ken met een Koga hebben er alleen ellende mee...... :cry:
Inderdaad, ik kende zelfs mensen die dood zijn gegaan nadat ze een Koga hebben gekocht. Brrr... :wink:
Zo lang gaan die koga's dus mee!
Ho Ho Ho ... In 2002 een nieuwe Randonneur gekocht en vele km. met plezier en zonder trammelant het asfalt proberen te slijten. Vakantie's en woonwerk. Met volle bepakking vond ik 'm nog strakker sturen als met een rugzakkie naar m'n werk.

Nooit wat mee gehad, elk jaar een beurt, door kritische liefhebbers, en zelf regelmatig met smeer en poetsmiddel aan de gang.

Later gekozen (2005) voor een 26" om dat ik steeds meer de off road/gravel opzocht.

2de hands verkocht via MP en 2 dagen later een sms dat de fiets geweldig beviel...in de Alpen.
En die Santos was 'm volgens mij te klein ook, gezien het zadel en stuurhoogte.
Ik sprak gisteren een man die bij Vittorio zijn fiets wilde laten ombouwen naar een R-naaf, 1600 euro.

Bij de vakantiefietser ongeveer 1400 euro en bij bike4travel 1150 euro.

Zijn wel grote verschillen. Het argument van Vittorio was
"wij moeten je fiets wel in elkaar zetten".

Hoe zo vroeg hij: "ik heb een nieuw achterwiel en spaken nodig meer niet,
dat kost toch geen 500 euro inbouw kosten".

antwoord voor 100 euro minder doen wij het ook wel.

Mario
Zelf inbouwen is niet moeilijk als je een wiel kan spaken. Makkelijker dan een paraplu gespaakt achterwiel. Voordeel is dat je weet hoe het in elkaar steekt, zodat je het regulier onderhoud ook makkelijk zelf kan doen. De handleiding van Rohloff is in het Nederlands en best duidelijk. Het is helemaal mooi als je met je fietsenmaker kan afspreken dat hij de boel nog eens controleert.

Liz

Afbeelding
50er schreef:Ho Ho Ho ... In 2002 een nieuwe Randonneur gekocht en vele km. met plezier en zonder trammelant het asfalt proberen te slijten. Vakantie's en woonwerk. Met volle bepakking vond ik 'm nog strakker sturen als met een rugzakkie naar m'n werk.

Nooit wat mee gehad, elk jaar een beurt, door kritische liefhebbers, en zelf regelmatig met smeer en poetsmiddel aan de gang.

Later gekozen (2005) voor een 26" om dat ik steeds meer de off road/gravel opzocht.

2de hands verkocht via MP en 2 dagen later een sms dat de fiets geweldig beviel...in de Alpen.
Gelukkig, er zijn ook nog uitzonderingen... :wink:
whave schreef:Gelukkig, er zijn ook nog uitzonderingen... :wink:
Hoe was het ook al weer? Een uitzondering die de regel bevestigt... :lol:
Ik heb er iig een heerlijke fiets aangehad. Het was dan ook m'n eerste rando nadat ik besmet was met meerdaagse bepakte tochten. De omgebouwde Cannondale voldeed ook, maar "opeens heb je het". Je wilt een echte!

Maar na een paar jaar wilde ik toch dat Cannondale gevoel als ik onverhard of gravel tegenkwam...

Afbeelding

Toen gekozen voor de Herwerden 26".
En daar kan de Koga niet aan tippen :wink:
Rij sinds 2004 op een Koga randonneur.
Wel wat dingetjes mee gehad(zadel en zadelpen)maar kreeg zonder meer nieuwe onderdelen en koste niets.
Service zijn dus prima bij Koga.
Fiets tussen de 8 en 10000 Km per jaar en de fiets rijdt nog als een zonnetje.
Voor de fietsvakantie van deze zomer zal er een nieuwe achtervelg op moeten omdat deze door het vele remmen in de bergen is versleten.
Na zo veel kilometer lijkt mij dit normaal.