Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mooiste fiets site - Forum Wereldfietser

mooiste fiets site

Bij toeval kwam ik een fiets site tegen van de mede Hagenaar Jan Koelstra, die nu een grote reis aan het maken is door heel europa.

Het is de mooiste fiets site die ik ooit heb gezien.

http://www.jkoelstra.nl

mario
Dus Mario, even naar Re-Cycle in Wageningen en een Avaghon aanschaffen... :D
Er zijn hier op het forum meerdere Avaghon bezitters actief.
Mario is right: goede website. Geen gelul, gewoon plaatjes kijken. Hij is echt overal geweest, vooral in koele landen.
En hij woont dan wel in het haagje maar is een rasechte Fries.... :wink:
Mooie foto's! Bij de Zweedse verkeersborden ontbreekt een Zweeds symbool: een eland! Heb ik afgelopen oktober '08 vol in de remmen geknepen voor een overstekende eland, enkele meters voor mij....

Deze foto maakte ik in juni 2003 bij Råda, Värmland.

Afbeelding
De eland uit Zweden ontbreekt inderdaad nog.
Ik zit nu in het zuiden van Marokko, maar op weg naar huis doe ik Zweden nog wel even aan om het ontbrekende bord te schieten...
Haal dan meteen dat bandje weg... 8)
50er schreef:Haal dan meteen dat bandje weg... 8)
Het ging waarschijnlijk om een tijdelijk geplaatst verkeersbord (geen paal in de grond). Als er veel elanden in de buurt gesignaleerd worden, heeft het Vägverket (Zweedse ministerie van wegverkeer) dit bord laten plaatsen. Die autoband diende zeker als gewicht, anders zou een voorbijrijdende vrachtwagen de sokkel met het bord omverblazen. Hier geldt de max. snelheid 90 km/u. Op deze weg heb ik vaker gefietst.

Ergens tussen Bosjön en Nordmark (Värmland, Sverige) trof ik in juni 2007 dit vreemde bord aan. Stake betekent zich voorbewegen en på gång betekent per keer. Maar het bord staat aan een onverharde weg midden in de rimboe met veel bossen, geen bejaardenhuis aanwezig. Zo'n bord zag ik nergens anders in Zweden. Geen idee....

Afbeelding
Het heeft even geduurd (De weg van Marokko naar Zweden liep door de Oekraine, de Balkan en de Alpen) maar de eland is geschoten en het resultaat staat intussen op de website http://www.jkoelstra.nl/

Jan
Leuk dat Jan veel plaatjes heeft. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. Zeggen ze. *Persoonlijk* mis ik ook een stukje tekst. *Ik* vind het leuk om ook wat ervaringen te lezen. En om te benadrukken: Dat is een persoonlijke mening.

Maar als je ergens heen wilt, geeft de site een mooi beeld van wat er te verwachten is. De beelden van Finland waren heel herkenbaar.
Eindelijk iemand die goed gebruikt maakt van de 'title' tag. :wink:
nog ivm de mooiste fietssite:

http://www.fietstoeren.be

heeft met wereld fietsen niet veel te maken maar toch
Wat heb ik nog gigantisch veel te fietsen....
Mooie fietsfotosites, ook die van Benie(ben je niet een n in de naam vergeten?).
nee geen "n" vergeten hoor,
bennie bestond reeds, dus eentje angemaakt met slechts een "n".

Site zelf ineen gestoken, ken der niks van alles opgezocht en hier en daar wat hulp gekregen

mvg
[quote="Martin E. van Doornik"]Mooie foto's! Bij de Zweedse verkeersborden ontbreekt een Zweeds symbool: een eland! Heb ik afgelopen oktober '08 vol in de remmen geknepen voor een overstekende eland, enkele meters voor mij....
/quote]

Was je op de fiets? Zou leuk zijn een botsing tussen een fietser en een eland. De eland wordt waarschijnlijk door midden gereden; er blijft niks van hem over. ;-)
DriesBa schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Mooie foto's! Bij de Zweedse verkeersborden ontbreekt een Zweeds symbool: een eland! Heb ik afgelopen oktober '08 vol in de remmen geknepen voor een overstekende eland, enkele meters voor mij....

Was je op de fiets? Zou leuk zijn een botsing tussen een fietser en een eland. De eland wordt waarschijnlijk door midden gereden; er blijft niks van hem over. ;-)
Helaas nee, het was op een koude regenachtige oktoberavond met de auto, mijn vrouw en ik waren uit eten geweest in een Italiaans restaurant in Hagfors. Een eland (älg in het Zweeds) zou allang weggerend zijn bij een naderende fietser....
Martin E. van Doornik schreef: Een eland (älg in het Zweeds) zou allang weggerend zijn bij een naderende fietser....[/color]
Tijdens een fietstocht op een regenachtige dag stond ik oog in oog met een eland die heel rustig stilstond, ik daarentegen maakte me snel uit de voeten, zo'n overweldigend groot dier.
Een mooie ervaring.
Marjan schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Een eland (älg in het Zweeds) zou allang weggerend zijn bij een naderende fietser....[/color]
Tijdens een fietstocht op een regenachtige dag stond ik oog in oog met een eland die heel rustig stilstond, ik daarentegen maakte me snel uit de voeten, zo'n overweldigend groot dier.
Een mooie ervaring.
Mijn nieuwsgierigheid gebied me de volgende vraag te stellen: is een eland agressief? En als het een mannelijk exemplaar betreft of een female met jonkies?
Een eland is beslist niet agressief, het is een rustig schuw dier.
Een moeder met kalf zou agressief kunnen worden als je het kalf wat zou aandoen.
Marjan schreef:Een eland is beslist niet agressief, het is een rustig schuw dier.
Een moeder met kalf zou agressief kunnen worden als je het kalf wat zou aandoen.
Dit klopt idd vooral niet in de buurt komen als er een kalfje is.

Afbeelding

Deze is op een afstand van 200m gekomen bij mijn kampeerplek in Wyoming. Kalf zie je helaas niet, die liep net wat achter.