Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Dubrovnik - Forum Wereldfietser

Vliegveld Dubrovnik

Hallo, ik wil binnenkort naar Dubrovnik om te gaan fietsen in Montenegro.
Weet iemand of er op het vliegveld van Dubrovnik kluisjes zijn waar ik mijn fietsdoos kan achterlaten of is het toch handiger een fietshoes te gebruiken?
Andere tips zijn meer dan welkom want dit is het enige zorgpunt, fietsdoos.....?
Groeten Roger
Hallo Roger,
Wij hebben vorig voorjaar vanuit Dubrovnik in Montenegro gefietst.
Ik weet vrijwel zeker dat er geen opslag mogelijkheid is voor je fietsdozen.
Ik vertek vanuit Amsterdam vaak wel met een fietsdoos maar terug gebruik ik altijd met een fietshoes.
Het is een leuke trip om vanuit Dubrovnik naar Montenegro te fietsen maar probeer de grote weg te mijden. De Kotorbaai is geweldig.
Als je meer info wilt stuur je maar een PBtje.

Groet Dirk
Heb je nagevraagd met wat voor toestel je naar Dubrovnik vliegt? Op veel bestemmmingen in de Balkan wordt met kleine toestellen gevlogen. En in kleine toestellen heb je kans dat je fiets niet eens mee mag in een doos.
Voor mij dus geen probleem, want ik doe mijn fiets dus noooooit in een doos.
Met wie vliegen jullie? Is het een beetje betaalbaar? Wij zouden ook graag terugvliegen vanuit dubrovnik!
Hallo Jan Willem

Op mijn site heb ik onder vervoer een aantal links staan waarmee je kunt zoeken welke maatschapijen vanuit Dubrovnik vliegen:
zie http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... oatie.html
Ik ben vorig jaar gevlogen met JAT van Schiphol naar Podgorica (hoofdstad van Montenegro) via een overstap in Belgrado. Vluchten sloten goed op elkaar aan.
JAT vloog met wat oudere 737-300's, maar geen problemen
JAT heeft een kantoor in Amsterdam: Jan Luykenstraat 12 (bij het Rijksmuseum).
Ook vorig jaar ben ik met Adria gevlogen naar Lubljana. Vanaf Lubljana biedt Adria een overstap naar Podgorica.
Adria vliegt met nieuwe Bombardier-200's. Maak wel goede afspraken over het vervoer van je fiets, want er is niet zoveel bagageruimte in deze toestellen
Croation Airlines vliegt met Airbus A319/320 (via Zagreb) naar Dubrovnik.
Dit zijn grote vliegtuigen!
En Croatia Airlines accepteert (ook op de vlucht van Zagreb) fietshoezen.