Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Fiets advies - Forum Wereldfietser

Nieuwe Fiets advies

Beste mede fietsreizigers;-),

Door omstandigheden (fiets gestolen:/ ), ben ik toe aan een nieuwe fiets die ik graag tegen de zomervakantie zou hebben en dan ook kunnen gebruiken;-). Nu vroeg ik me natuurlijk af welk merk, model en of goedkope winkel jullie me kunnen aanraden en op welke dingen ik best kan letten.

Mijn vorige fiets was een oxford rainbow, niet slecht op zich, maar er waren wel een paar minpuntjes die ik nu anders zou willen, zoals geen vering in de zadelstang en misschien best ook geen vering op het stuur, want ik moet fietstassen kunnen dragen op de vooras.

Het frame heb ik liever sterk als licht en het zou ook groot genoeg moeten zijn voor mij. Om een idee te geven: Ik weeg een goede 80 kilo en meet 1m90;-). Naast mijn gewicht zou er natuurlijk nog een 20 tal kilo bij moeten kunnen. Van vorm heb ik liever een mooi “sportief” als “plomp” frame. Voor tandwielen en alles zou ik liefst bij shimano willen blijven, want ik ben er tevreden van, maar de set is natuurlijk nog betwistbaar. De prijs van de volledige fiets zou ik liefst rond de 1000 euro houden.

Bedankt alvast,
Andreas.
WorldShake schreef:Beste mede fietsreizigers;-),

Door omstandigheden (fiets gestolen:/ ), ben ik toe aan een nieuwe fiets die ik graag tegen de zomervakantie zou hebben en dan ook kunnen gebruiken;-). Nu vroeg ik me natuurlijk af welk merk, model en of goedkope winkel jullie me kunnen aanraden en op welke dingen ik best kan letten.
.
Deze winkel is ten zeerste aan te raden: http://www.lamaisonduvelo.be/nl/index.html
Ik heb deze fiets gevonden tussen einde reeks: K O G A M I Y A T A LIGHT RUNNER Deore /LX H – 57 cm, +- 1000 euro

Is dit een goede fiets prijs/kwaliteit en is de prijs in deze winkel redelijk?

Bedankt.
WorldShake schreef: en meet 1m90;-).
WorldShake schreef:H – 57 cm
Naar mijn bescheiden mening zal deze fiets te klein zijn voor u.
Kijk hier eens naar: http://www.fahrradmanufaktur.de/T300_Sh ... g_114.html
Dat kan wel eens kloppen. Ik ben 180 cm en heb een 57cm frame, en die is zeker niet te groot.
Hoi Andreas,

ik heb je een PB-tje gestuurd.

Toon
Zou die 57 niet lukken? Ik heb van koersfiets ook maar een 58 en heb hier geen problemen mee.

Ik vond het zelf best wel een deftig uitziende fiets en dacht ook gehoord te hebben dat kogamyata best wel goede fietsen zijn. Naast kwaliteit vind ik looks ook wel belangrijk en deze fiets stond me wel aan ;-).

Hoe dan ook, ik ga overmorgen naar de opendeurdag "reizen per fiets" van la maison du velo gaan. Waarschijnlijk leer ik daar nog wat zaken bij.

Andreas.
Tuurlijk, Koga's zijn prima fietsen die met aandacht voor detail zijn gemaakt. Meestal wel goede onderdelen, alles is goed afgewerkt enzo en er mist niets. Meestal hebben ze juist wat teveel op hun fietsen geladen; dingen die je niet echt nodig hebt, of al hebt, of gewoon wat zwaar zijn (maar dat kan je zelf aanpassen, natuurlijk).
Mijn indruk is echter dat ze ook wat kort gebouwd kunnen zijn. Zo heb ik op mijn 57 cm Koga een langere stuurpen gezet omdat ik voor mijn gevoel "te kort" zat met mijn 1.80 meter lengte. Dus: passen!
Of een fiets je zal passen kunnen wij niet van een afstand beoordelen. Belangrijker dan de hoogte is echter zoals al gezegd de lengte.
Er zijn in dit segment van de markt (en iets duurder) prima vakantiefietsen te koop. Als je veel op slechte wegen rijdt, dan zou ik voor een fiets kiezen met 26 inch banden, en als het heel ruig wordt misschien vooral een recht stuur. De Fahrradmanufaktur T400 is dan de fiets waar je allereerst aan denkt. De Thorn Sherpa is iets dergelijks, maar dan vooral met racestuur. Rij je vooral over asfalt, met wat minder bagage en met wat hogere snelheden, dan zou ik zelf in eerst instantie denken aan een klassieke 28 inch randonneur met racebocht, zoals de Thorn Club Tour, of de misschien iets lichtere Fahrradmanufaktur T randonneur. De Surly Long Haul Trucker heeft in de kleine maten 26 inch wielen, en 28 inch wielen in de grotere.
Wim