Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camera's stand van zaken 2021 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Camera's stand van zaken 2021

Heb verschillende malen de GOpro max 360 gebruikt maar zoek nog steeds naar de ultieme bevestiging op mijn fietskar,
De sticks die ik tot nu toe gebruikt heb kunnen de camera niet op een vast punt houden tijdens de rit.
Op de helm is het meest ideaal.
De sticks dus allemaal in de prullenbak en nu eens proberen met een tentstok :D
Eens kijken of ik een goed vast punt kan maken zodat de camera niet gaat kantelen.
Draaien maakt me niet zo veel uit omdat deze camera alles in 360 graden filmt.
De camera kan ik bedienen met mijn telefoon maar zelfs in standbye stand loopt de accu snel leeg.
Dat is toch wel een ding wat me tegenvalt bij een gopro (of ik doe iets niet goed)
In ieder geval moet ik er nog veel van leren en hou me aanbevolen voor een workshop.
Robert Winkelhuis schreef:
di 25 apr, 2023 15:47
De sticks dus allemaal in de prullenbak en nu eens proberen met een tentstok :D
Met selfiesticks heb ik ook weinig goede ervaringen, ze klappen in of er zit teveel speling in.
Waar ik wel goede ervaring mee heb is met een monopod, die ik ook als tentstok voor mijn tipitent kan gebruiken.
Wel wat zwaarder maar dan heb je ook wat.
Ik heb al sinds een jaar of 7 een sony camera. Eerst de sony a6000 en nu de a6500. Had voor dit model gekozen omdat hij compact is én professioneel gebruikt kan worden. (Zal wat fotootje in de bijlage steken)
Destijds was ik wat meer actief als cameraman/fotograaf. Maar had geen zin om twee camera's aan te schaffen. En ik wilde ook niet met een grote camera op reis gaan. Want had gemerkt dat de "grote" camera te vaak in de auto of op de hotelkamer bleef liggen daardoor.

Ik had al een aantal lenzen met een vast brandpunt en die zeer compact waren (sigma 16mm f1.4 en sigma 30mm f1.4). Fantastische lenzen maar toch wat beperkt als je op vakantie bent en gewoon wat kiekjes wil maken van de dagelijkse dingen.

Vorig jaar heb ik de sigma 18-50 f2.8 gekocht. En nu kan ik echt zeggen dat ik echt een ideale setup heb gevonden. De ballance tussen compactheid en professioneel gebruik in voor mij ideaal.

Nu alleen nog een stuurtas kopen. Nu zit de camera gewoon in een van mijn voor of achter tassen. Maar moet dus iedere keer echt stil staan en afstappen om hem eruit te halen.

Bijlagen

Mooi toestel @Shorttrack. Mooie lens, goede sensor.
Ik heb inmiddels al heel wat in huis gehad.
2x Sony HX90V
2x Sony HX99
Sony RX100 M6
Panasonic TZ90
Panasonic TZ80
Canon S95
Canon S110
Sony RX100 M3
Panasonic LX100

Op dit moment de Sony RX100 M3 voor wandelen en de Panasonic TZ80 voor op de fiets.
De Panasonic TZ80 is wat langzaam met scherpstellen, maar levert betere beelden dan de Sony HX90V of de HX99.
Met een Sony RX10 schiet je ieder vogel uit de boom.
Waarom niet meer de Sony RX100 M6 en wel de M3?
Fedor schreef:
di 15 apr, 2025 00:30
Waarom niet meer de Sony RX100 M6 en wel de M3?
Omdat de RX100 M6 maar tot 200 mm gaat en een kleiner diafragma heeft.
Het is altijd een compromis.
Ik heb steeds wat gekocht en verkocht via Marktplaats. In de meeste gevallen kwam ik uit de kosten met die handel.
Slechts een keer opgelicht met die LX100, dat was een hele slechte camera en dan kan je op Marktplaats geen verhaal halen.