Ik vind een systeemcamera nog te groot voor wat ik ermee wil doen. Maar die camera's zijn natuurlijk top.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik vind een systeemcamera nog te groot voor wat ik ermee wil doen. Maar die camera's zijn natuurlijk top.
Zoomlens van die G9 X Mark II is wel beperkt met 28-84, maar logisch gezien het (ook voor compactcamera-maatstaven) kleine formaat. Vraag me alleen wel af of je niet meerwaarde verliest vgl iPhone camera hierdoor. Ik heb zelf een Canon S95 gehad maar vond de max 104mm ingezoomd eigenlijk te weinig. Ik heb nu een 28-550 lens op mijn huidige camera, een beetje overdreven, maar 28-250 oid zou ik wel fijn vinden.
Dat gaat naar mijn ervaring een stuk beter dan fotograferen met een smartphone terwijl je fietst:
De lens van de G9xII is naar betrouwbaar verluid (dpreview.com) niet erg goed, soft. Die van de G5xII blijkt beter, en heeft een nuttiger bereik.Ik weet zo de andere verschillen niet maar een goede lens vind ik essentieel.LHTJoost schreef:Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II.
Ja dat mag.De tovenaar schreef: ↑zo 31 jan, 2021 20:08Tijdens het fietsen maak ik tbv Mapillary timelapse foto's met mijn GoPro, die op een stuurhouder is gemonteerd. Bediening dmv voicecontrol of afstandsbediening. Mag dat?
Sinds 1 juli 2019 mag u geen elektronische apparaten zoals mobiele telefoons, navigatiesystemen, tablets of muziekspelers vasthouden tijdens het fietsen. Handsfree bellen en muziek luisteren is wel toegestaan.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p-de-fietsHouder toegestaan
U mag uw telefoon of ander mobiel elektronisch apparaat tijdens het fietsen gebruiken als deze in een houder zit. Bijvoorbeeld als uw navigatiesysteem vraagt een alternatieve route te accepteren.
Wat regelmatig gebruik is, is natuurlijk extreem rekbaar. In de analoge tijd was het al heel wat als je elk weekend aantal foto's maakte. Met een smartphone is het normaal als je dat 10x per dag doet, 365 dagen per jaar. Ik vermoed dat er in het draadje Raad Plaatje een aantal mensen zitten die zeker 10x zo veel met hun camera bezig zjin dan menig andere wereldfietser.
Mijn enige camera waar niks aan mankeert is mijn Six-20 Target Hawk-eye, maar daar heb ik geen 1000 foto's mee gemaakt.Joris Flemming schreef: ↑ma 01 feb, 2021 09:52Vijf jaar komt mij niet bekend voor. Al mijn camera’s heb ik nog in bezit en geen daarvan heeft een mankement.
Hier in een jaren '50 tuin in Rotterdam west hebben we meestal vrij veel vogels. Afgelopen weekend telden we in een half uurtje boomkruipers, pimpelmezen, roodborstjes, vinken, merels, een koperwiek en een kraai. Normaal gesproken hebben we ook veel duiven, een groepje koolmezen en de dag ervoor waren er een aantal brutale staartmezen!willem.m schreef: ↑za 30 jan, 2021 09:47We hebben onze katten voor het raam gezet om de tuinvogels te gaan tellen.
Overigens is het hier, in een jaren '90-wijk in Den Bosch, niet veel soeps met de vogels. Ik zie vooral kauwen, meeuwen en eksters. Af en toe komt er een duif, merel of koolmees voorbij, en het is al heel wat als ik in één week tijd een mus of roodborstje zie.
Succes met tellen!
Een Samsung WB500 wel rond de 8 jaar veel gebruikt, en was al geen geweldige camera, dus niet zo erg dat ie stuk ging. Mijn Canon S95 ging maar twee zomers mee helaas, overgekocht van een kennis, weet dus niet precies wat de vorige eigenaar er mee had uitgespookt maar ik begreep dat ie weinig was gebruikt. Ik vond die S95 een geweldige camera in de bediening maar de sensor is wel verouderd dus je kon er niet echt mee op hoge ISO schieten.