Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Rohloff terug naar ? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Van Rohloff terug naar ?

Misschien het overwegen waard: een middenmotor à la Bosch (Bafang/Sunstar) lijkt ook een mooie optie. Op die manier blijft de Rohloff behouden.
Een fietsenzaak in de stad (Gent) heeft zo al een aantal fietsen omgebouwd, waaronder Koga's en het heet aangenaam te fietsen.
CapoJan schreef:Een fietsenzaak in de stad (Gent) heeft zo al een aantal fietsen omgebouwd, waaronder Koga's en het heet aangenaam te fietsen.
Ben je daar zeker van? Ik dacht dat dit systeem helemaal niet achteraf kon ingebouwd worden omdat het een aangepast fietskader vereist. Of is er ondertussen een systeem op de markt dat dit wel toelaat?

Renaat
CapoJan schreef:Misschien het overwegen waard: een middenmotor à la Bosch (Bafang/Sunstar) lijkt ook een mooie optie. Op die manier blijft de Rohloff behouden.
Een fietsenzaak in de stad (Gent) heeft zo al een aantal fietsen omgebouwd, waaronder Koga's en het heet aangenaam te fietsen.
Kun je dat adres van die fietsenmaker doorgeven ook? Ben wel benieuwd of het inderdaad te realiseren is.

Groet Willem :wink:
Willem Focus schreef:
CapoJan schreef:Misschien het overwegen waard: een middenmotor à la Bosch (Bafang/Sunstar) lijkt ook een mooie optie. Op die manier blijft de Rohloff behouden.
Een fietsenzaak in de stad (Gent) heeft zo al een aantal fietsen omgebouwd, waaronder Koga's en het heet aangenaam te fietsen.
Kun je dat adres van die fietsenmaker doorgeven ook? Ben wel benieuwd of het inderdaad te realiseren is.

Groet Willem :wink:
https://sites.google.com/site/agendafietser/
Ik was er toevallig net toen een Koga (vraag me niet welk model) omgebouwd werd. De motor was een Bafang BBS01. Met de Bosch kan dat niet (specifiek frame vereist), maar deze is specifiek met dat doel ontwikkeld.
CapoJan schreef: Ik was er toevallig net toen een Koga (vraag me niet welk model) omgebouwd werd. De motor was een Bafang BBS01. Met de Bosch kan dat niet (specifiek frame vereist), maar deze is specifiek met dat doel ontwikkeld.
Er zijn zeker ombouwmogelijkheden, maar je gaf eerst heel duidelijk aan dat dat ook ging met de Bosch-motor.
Revanho schreef:
CapoJan schreef: Ik was er toevallig net toen een Koga (vraag me niet welk model) omgebouwd werd. De motor was een Bafang BBS01. Met de Bosch kan dat niet (specifiek frame vereist), maar deze is specifiek met dat doel ontwikkeld.
Er zijn zeker ombouwmogelijkheden, maar je gaf eerst heel duidelijk aan dat dat ook ging met de Bosch-motor.
Er staat "à la Bosch". Of dat moet er eerst niet hebben gestaan? :wink:
Travelmaster schreef:
Revanho schreef:
CapoJan schreef: Ik was er toevallig net toen een Koga (vraag me niet welk model) omgebouwd werd. De motor was een Bafang BBS01. Met de Bosch kan dat niet (specifiek frame vereist), maar deze is specifiek met dat doel ontwikkeld.
Er zijn zeker ombouwmogelijkheden, maar je gaf eerst heel duidelijk aan dat dat ook ging met de Bosch-motor.
Er staat "à la Bosch". Of dat moet er eerst niet hebben gestaan? :wink:
Ja, hoor, dat stond er wel degelijk! Misschien iets te snel gereageerd door Renaat? Kan gebeuren. In elk geval: er zijn mogelijkheden en daar gaat het toch om?
CapoJan schreef:er zijn mogelijkheden en daar gaat het toch om?
Ik zou het ook belangrijk vinden hoe lang het duurt en of het een probleemloze fiets oplevert. Over een paar weken is het lente.
Leon
Iets dichte bij huis: ExtraBike in Vucht (bij Den Bosch) bouwt ook fietsen om en kan je goed advies geven over de diverse mogelijkheden. Zij leveren ook de Gruber Assist (het motortje dat in de framebuis past).
Zo.....er kan een slot op dit topic ! Vandaag een besluit genomen, letterlijk en figuurlijk met pijn in het hart afscheid genomen van onze Koga travellers met alles drop en dran, en ingeruild voor 2 ouwelullefietsen met altijdwindinderugsteun.

Na één proefrit was ik al om, wowww wat een verschil ! Met de wind van vandaag was ik op mijn fiets na 1 kilometer al afgebrand en uitgeput. NU zonder enige inspanning rijd je 20 tot 25 per uur. Heb het een half uur geproefd en mijn vrouw ook meteen in de proefrit meegenomen en gemerkt dat langs een e-bike fietsen met een normale fiets geen optie zou zijn. Dus het zijn er 2 geworden, wel weer Koga en met de zwaarste accu's, niet zo stoer maar ik hoop hierdoor wel weer met plezier op de fiets te gaan zitten.

Bedankt voor het meedenken jongens :wink:
Willem, nog heel veel fietsgeluk gewenst.
Wim
Willem Focus schreef:Zo.....er kan een slot op dit topic ! Vandaag een besluit genomen, letterlijk en figuurlijk met pijn in het hart afscheid genomen van onze Koga travellers met alles drop en dran, en ingeruild voor 2 ouwelullefietsen met altijdwindinderugsteun.
Geniet er van!
Leon (die vast ook ooit aan de beurt komt en er zich bergop zwoegend soms stiekem al op verheugt)
Hoewel het met pijn in het hart is, heb je denk ik toch de juiste beslissing genomen. Het is veel belangrijker dat je kunt blijven fietsen met plezier dan met welke fiets dat gebeurt.