Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx 2013 Beltdrive-ready! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Idworx 2013 Beltdrive-ready!

Christophorus schreef:
Lasse schreef:- Die remmen met extra grote en dikke remschijven: zijn die schijven ook elders verkrijgbaar dan bij Idworx dealers en zijn de remmen compatibel met normale schijven?
Uitsluitend via Idworxdealers.
Kan dan toch niet lang duren eer een andere fabrikant met het zelfde komt? Er zal vast een markt voor zijn.
Misschien, maar je hebt wel een remklauw met veel ruimte tussen de blokken nodig.
Is er misschien al iemand die van plan is om zo`n mooie idworx AR of ER evo te gaan bestellen ?


Ik heb wel belang bij een in goede staat zijnde gebruikte Easy Rohler .
Maat XL , man.
Ik ga hem bestellen:-)

Ik heb ook al de Centre Track spullen in huis, maar ik heb van idworx gehoord met welk verzet ze de EVO getest hebben en dat is erg licht.
Dus ik moet nu gaan uitzoeken welke combinatie achterkrans, voorblad en riemlengte er op kan. (Dit naast de goede calculator die Gates op zijn site heeft staan.)
We hebben hem al besteld voor de winkel. En ik krijg een testexemplaar te leen, waar ik een verslag van ga schrijven voor mijn website.
Eric Schuijt schreef:Ik ga hem bestellen:-)
Eric toch! Schijfremmen in je winkel??? Of bestel je alleen de ER Evo?
Schijfremmen zijn nog steeds bij mij 'verboden'. En bij Bongers? (maar ja, jullie doen ook MTB's, en dat is een andere discipline)
Trekkingfietsen en schijfremmen genieten niet de voorkeur en raden we dus ook af. Magura's zijn naar mijn mening nog altijd de beste optie. Het is al voorgekomen dat we trekkingfietsen met schijfremmen omgebouwd hebben naar Magura.

Tot nu toe verkochten wij het liefst mountainbikes met FirmTech, maar die sterven met de komst van de 29ers helaas langzaam uit, want er worden geen verende voorvorken voor 29ers met Firmtech gemaakt. De industrie dwingt ons Hollanders over te stappen op schijfremmen...

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de remmen van de All Rohler. Bedenk dat GG ook heel erg lang tegen schijfremmen was. De techniek staat echter niet stil.
Technisch gezien is een magura een schijfrem met een enorme schijf die we velg noemen.
8)
Wimmert schreef:Technisch gezien is een magura een schijfrem met een enorme schijf die we velg noemen.
8)
-een velgrem remt via de kortste weg naar de banden
-een schijfrem remt via de naaf en de spaken naar de banden, dus meer torsie op de spaak.

Groot voordeel van de schijfrem lijkt me dat de velgwand niet slijt (wat niet wil zeggen dat de velgen niet bij de spaakopeningen willen inscheuren) en dat je in een afdaling gerust even door een waterplas kunt doordenderen zonder aan remkracht in te boeten (probeer dat maar eens met een CSS velg). En met een dikke schijf en voldoende ruimte tussen de blokken is gepiep en vroegtijdige slijtage van de schijf ook wel afgedekt (hoop ik).
Ik snap dat het moeilijk te zeggen is, maar hoe lang gaan remschoentjes van schijfremmen mee? Van ... tot ... km?
Ongeveer net zo lang als een normaal setje cartridge V-brake blokken.
Hier is mijn artikel over de All Rohler: http://www.sintchristophorus.nl/idworx-2013-all-rohler/
Eric Schuijt schreef:Ik snap dat het moeilijk te zeggen is, maar hoe lang gaan remschoentjes van schijfremmen mee? Van ... tot ... km?
Christophorus schreef:Ongeveer net zo lang als een normaal setje cartridge V-brake blokken.
Als je bijna nooit remt, kunnen ze wel een miljoen kilometers meegaan! ;)

Een nadeel van schijfremblokken is dat ze tijdens lang slepend remmen kunnen verglazen door de hitte. In dat geval kan je gesinterde blokken gebruiken, die kosten iets meer, maar gaan langer mee.
Ik vind het een hele mooi fiets. wat ik jammer vind, is dat idworx niet gewoon de nokjes voor velgremmen heeft laten zitten. Dan kan je bij eventuele problemen onderweg tenminste nog terugvallen op een setje v-brakes van de lokale fietsenhandel. Moeten ze hem alleen wel met de juiste velgen leveren...
Dus Beltdrive ready en V Brake ready? Ik had er graag losse padden bij voor een derailleur systeem. You know maar never.:D
berger schreef:Ik vind het een hele mooi fiets. wat ik jammer vind, is dat idworx niet gewoon de nokjes voor velgremmen heeft laten zitten. Dan kan je bij eventuele problemen onderweg tenminste nog terugvallen op een setje v-brakes van de lokale fietsenhandel. Moeten ze hem alleen wel met de juiste velgen leveren...
Dan koop je een Koga Signature, want die heeft een universeel frame voor alle rem- en schakelsystemen.
Christophorus schreef: In dat geval kan je gesinterde blokken gebruiken, die kosten iets meer, maar gaan langer mee.
Als dat een punt van discussie bij een idworx fiets gaat er iets mis.
Verder is hope een top merk wat voor vakantie fietsers redelijk onbekend is.
Wimmert schreef: Verder is hope een top merk wat voor vakantie fietsers redelijk onbekend is.
En ik maar denken dat Hope voor hopeloos staat. Spullen zijn nooit beter dan het bedrijf dat er achter staat, en daarin zijn ze wel erg Engels