Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe look! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nieuwe look!

Toch een paar puntjes m.b.t. het nieuwe ontwerp.
De eerste. Als je op de homepage en verwante pagina's bent, dan staat de navigatie helemaal bovenaan meer naar rechts dan in het forum. Persoonlijk vind ik de positie zoals die in het forum is iets mooier. Ook is de 'active' kleur rood in de navigatie van het forum anders dan op de rest van de site.

De tweede valt me net op bij het lezen van aanvullende informatie over de buitenlandtrektocht. Het broodpad is verdwenen. Vast een eigenaardigheid van Joomla ;-). Als je naar Activiteiten gaat, is er een broodpad. Maar na het aanklikken van een activiteit is het broodpad weg.
De transitie was easy, alleen al die kleine #$%@^-dingen, zal Vincent nu wel denken... :lol:
De bekende 80/20-regel he. :)
Voor een aantal van deze aanpassingen (met name het menugedrag) zullen we moeten wachten tot Maarten weer terug is van vakantie 8)
Ik heb het nog ook niet voor elkaar om favicon.ico getoond te krijgen in IE8. Firefox toont die inmiddels wel.
Jarno schreef:Als je op de homepage en verwante pagina's bent, dan staat de navigatie helemaal bovenaan meer naar rechts dan in het forum. Persoonlijk vind ik de positie zoals die in het forum is iets mooier. Ook is de 'active' kleur rood in de navigatie van het forum anders dan op de rest van de site.
Ik zie nog niet helemaal wat je hier bedoeld maar daar kijk ik later naar.
vincent schol schreef:De bekende 80/20-regel he.
Ik weet niet wat je met 80/20 precies bedoelt, maar als je bedoelt geslaagd/nog niet helemaal geslaagd gaat het m.i. richting 95/5.
vincent schol schreef: Ik heb het nog ook niet voor elkaar om favicon.ico getoond te krijgen in IE8. Firefox toont die inmiddels wel.
Wil je dat ik daar even naar kijk? IE is wat gevoelig voor die icons.
@Jarno: graag!
jimvdberg schreef:
Ik weet niet wat je met 80/20 precies bedoelt, maar als je bedoelt geslaagd/nog niet helemaal geslaagd gaat het m.i. richting 95/5.
Nee, dit betekent dat je 80% van de tijd kwijt bent voor 20% van de functionaliteit. Oftewel, het venijn zit 'm in de staart. Wordt aan het begin van een project door alle optimisme meestal vergeten waardoor projecten over de kop gaan qua budget en doorlooptijd.
jimvdberg schreef:
Regel van Pareto. 80% van het werk verricht je in 20% van de tijd. De laatste 20% van het werk in 80% van de tijd.
vincent schol schreef:@Jarno: graag!
Als je de cache van je browser leegt, dan zou het nu moeten werken in IE. Heb het getest op IE7.
vincent schol schreef:Ik zie nog niet helemaal wat je hier bedoeld maar daar kijk ik later naar.
Dat verbaasde me, maar ik ben verder gaan kijken. Ik zie inmiddels dat de positie bij Firefox onder Windows geen probleem is, maar onder Linux wel.

Afbeelding
Afbeelding
Wat ik eigenlijk mis (en bij de oude site ook al) is een korte inleidende zin op de startpagina waarin uitleg wordt gegeven wat de Wereldfietser is. Er zijn immers nog steeds mensen die de club niet kennen. Onze zustervereniging in België doet het hiermee: "Een vereniging van vakantiefietsers voor vakantiefietsers
die wil informeren over en aanmoedigen tot fietsvakanties" Zoiets dergelijks dus. En over zusterverenigingen gesproken: De vermelding staat er in het meervoud is er nog een op komst?
harry-fietsenaar schreef:Wat ik eigenlijk mis (en bij de oude site ook al) is een korte inleidende zin op de startpagina waarin uitleg wordt gegeven wat de Wereldfietser is.
De samenvatting van de vroegere tekst staat in de zwarte balk, behalve op het forum.
Vroeger (zie: http://www.archive.org) stond er meer tekst op de homepage, nu staat die onder het kopje Vereniging.
Ik vind een tekst als "Wie zijn wij?" daarin duidelijker. Ik zou ook wel eens willen weten welk percentage van de nieuwbakken bezoekers weten wat Wiki betekent. (op de wikipagina staat overigens ook niet letterlijk wat die pagina is) Ervaring met mijn eigen website in mijn eigen vakgebied zijn regelmatig niet bemoedigend.
Leon
In het logo staat kort maar krachtig "vereniging voor fietsreizigers"... :roll: Een korte uitleg kan desondanks geen kwaad.

Ook vind ik dat in de bovenste balk, "Vereniging" na "Home" zou kunnen staan. De website is immers niet alleen een platform voor leden, maar tevens een visitekaartje naar niet-leden (net als het Tijdschrift). Dat lijkt me altijd de eerste gedachte te moeten zijn.

Mijns inziens zou de juiste volgorde dan ook zijn:
Home - Vereniging - Activiteiten - Tijdschrift - Forum - Wiki - Clubhuis - Contact
Wb de missie: Huidige omschrijving lijkt me meer dan voldoende.
Mooie site, maar dat vond ik van de oude ook. Perfect, het meedenkend initiatief van de gebruikers; interessante reacties.
Ik moest even wennen aan al het blauwe, maar na een week begint het te komen. Het ziet er wel strak uit. Of ik de banner bovenaan de pagina wel of niet mooi vind, weet ik nog niet. Meestal is dat een goed teken, dan gaat het me niet snel vervelen. Zijn wereldfietsers nou luchtfietsers of zakken ze door de grond?

Voor de 80/20 regel heb ik nog wel een punt. Ik mis navigatie onderaan de pagina. Zeker bij het doorlezen van lange threads is het makkelijk om snel terug te keren naar bijvoorbeeld "Uitrusting". Nu moet ik weer helemaal omhoog scrollen of de back in drukken, maar dan ververst ie niet. Is het mogelijk om net als in het oude forum ook onderin weer een kruimelspoor (zo heet dat toch?) op te nemen?

overigens complimenten!

Sjirk
Een navigatie onderin zou inderdaad makkelijk zijn al kan ik nu niet overzien of dit technisch haalbaar en binnen redelijke tijd te implementeren is. Ik zet het op het lijstje, wat niet wil zeggen dat het ook gemaakt wordt. Overigens is er nog een derde manier naast de Backspace en de scrollbar om op te stijgen en dat is door op de knop omhoog te klikken links van het bericht. Er zijn nog meer mogelijkheden waarmee je de bovenkant van de pagina weer te zien krijgt:
4. druk op OK-knop rechts van Berichten weergeven van de afgelopen:
5. druk op moderators linksonder de berichten.
6. druk op een paginanummer of Vorige Volgende.
7. druk op OK-knop bij zoeken.
8. druk op OK-knop helemaal rechtsonder in het scherm waar je een (sub)forum kunt kiezen.
Een extra navigatiemogelijkheid is misschien makkelijk als je halverwege een lange draad zit en genoemde knoppen niet ziet. Dan kun je altijd nog de Ctrl Home en Ctrl End gebruiken.
Ik zie nu dat het subforum waar het zichtbare bericht in geplaatst is standaard wordt ingevuld bij de forumkeuze (zie mogelijkheid 8 ).
harry-fietsenaar schreef:Wat ik eigenlijk mis [...] is een korte inleidende zin op de startpagina waarin uitleg wordt gegeven wat de Wereldfietser is.
Bij deze staat er een (korte?) inleidende tekst op de voorpagina. Ik ben wel benieuwd wat anderen er van vinden... :oops:
Aan de zijlijn is het makkelijk roepen, ik besef het.

Maar is die extra uitleg over de WF nodig? Ik zie datgene wat WF aanbiedt ook wel aan de headings bovenaan de pagina; het is dus hetzelfde maar dan nog eens anders verpakt. En het kost bovendien kostbare ruimte waardoor de mooie, gelikte plaatjes verder naar onderen gaan en er minder zichtbaar worden.
Robertjan schreef:
harry-fietsenaar schreef:Wat ik eigenlijk mis [...] is een korte inleidende zin op de startpagina waarin uitleg wordt gegeven wat de Wereldfietser is.
Bij deze staat er een (korte?) inleidende tekst op de voorpagina. Ik ben wel benieuwd wat anderen er van vinden... :oops:
Prima zo :wink:
Graag wel even de "U-vorm" eruit halen. Hoewel erg netjes past dit absoluut niet bij de vereniging. Ook op de rest van de site spreken we elkaar aan met je en jou. Met de U-vorm ontstaat er ook onbedoeld een afstand die we juist niet willen hebben.