Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 278 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36114 berichten
Bridgestone SM schreef:
wo 02 jan, 2019 17:53
De foto was niet van mijn hand, maar een ansicht-kaart (photo Olivier Geerinck).
Sorry hoor, maar is het niet een ongeschreven regel dat we zelf geschoten plaatjes plaatsen? Tenminste, dat doe ik altijd. Maar misschien heb ik iets gemist... (Eerlijk gezegd vind ik zo'n regel wel belangrijk.)
...
willem.m schreef:
wo 02 jan, 2019 18:03
Bridgestone SM schreef:
wo 02 jan, 2019 17:53
De foto was niet van mijn hand, maar een ansicht-kaart (photo Olivier Geerinck).
Sorry hoor, maar is het niet een ongeschreven regel dat we zelf geschoten plaatjes plaatsen? Tenminste, dat doe ik altijd. Maar misschien heb ik iets gemist... (Eerlijk gezegd vind ik zo'n regel wel belangrijk.)
Om het goed te maken had ik dan ook een zelf geschoten tegenhanger (incl Bridgestone) bij de oplossingsbevestiging geplaatst. (Ik was me overigens niet bewust van die ongeschreven regel.)
Het is in ieder geval wel een plaatje van een toestand/situatie die ik zelf zo heb gezien.

Het zal niet gauw weer voorkomen; zo'n geleend plaatje.
Hier nog een echt eigen gekiekt plaatje van dezelfde plek in weer een ander jaar.

Givet-Dinant - 2012-08-27 P1110050.jpg
La Meuse - Tunnel de Moniat - 2012-08-27

Groeten BSM
Was niet zo moeilijk, eerst gezocht op "tunnel Picasso" en "tunnel X3800", maar daarmee lukt het niet.
Maar BSM gaat meestal richting oosten van Frankrijk, en mij schoot binnen, de Picasso's hebben ook gereden op het traject Dinant-Givet langs de Maas, even zoeken op "tunnel Dinant Givet" en dat was 'm.

Maar nu een nieuwe raad waar die fietste: :?:

Bijlagen

DaVinci schreef:
wo 02 jan, 2019 23:05
Was niet zo moeilijk, eerst gezocht op "tunnel Picasso" en "tunnel X3800", maar daarmee lukt het niet.
Maar BSM gaat meestal richting oosten van Frankrijk, en mij schoot binnen, de Picasso's hebben ook gereden op het traject Dinant-Givet langs de Maas, even zoeken op "tunnel Dinant Givet" en dat was 'm.

Maar nu een nieuwe raad waar die fietste: :?:
Le château de Beaufort, Luxembourg?
Nee, het is niet het kasteel van Beaufort, maar je zit er niet ver vandaan, van Beaufort hiernaartoe is goed op een middagje te fietsen.
Château de Brandenbourg in Luxemburg?
Nee, dat is 't ook niet.
Toegegeven, ik heb le château de Beaufort op Google afbeeldingen opgezocht en het is 'em toch niet. De ruïne op de raadselfoto is wat plat van vorm en ik was in 2013 per fiets in Beaufort, maar er heerste een erg dichte mist, dat ik geen beeld van kon krijgen.
De moeilijkheidsgraad van de huidige raadselfoto's is nu wel erg omhoog gekrikt dat ik vrijwel geen kans maak.
willem.m schreef:
do 03 jan, 2019 10:15
Burg Ramstein
https://www.google.com/maps/place/Burg+ ... d6.6436472

Niet te verwarren met Rammstein
https://youtu.be/U5HAEzEk8QM
Inderdaad Burg Ramstein!
In 2016 over de Kylltalradweg kwamen wij er langs.
Het was er lekker rustig, gelukkig geen Rammstein op de achtergrond.
De beurt is aan willem.m
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 jan, 2019 10:47
De moeilijkheidsgraad van de huidige raadselfoto's is nu wel erg omhoog gekrikt dat ik vrijwel geen kans maak.
Nou, dan een foto van een molen (afgelopen oktober geschoten) die slechts 1 persoon kan raden. :D Succes Martin!
die slechts 1 persoon kan raden.
Hoho, mag ik (als oud-molenaar) ook meedoen? :D en Martin een hint geven. De rood geschilderde kuip is het enige typische waaraan de molen herkend zou kunnen worden.

Jan
Boulevard de Clichy 82, Montmartre?
:lol: :lol: :lol:
Jan2855 schreef:
do 03 jan, 2019 12:13
Hoho, mag ik (als oud-molenaar) ook meedoen? :D en Martin een hint geven. De rood geschilderde kuip is het enige typische waaraan de molen herkend zou kunnen worden.

Jan
Rode zeilen doen me vaak denken aan het zuidwesten van ons land, maar ook in Belgisch Vlaanderen. Slechts zes roosterhouten aan weerszijden van de kap, gewoonlijk zeven. Voorzomen van de wieken ook rood, crème staartbalken met rode uiteinden, idem dito voor de lange en korte spruit. De vangstok rood-wit-blauw geblokt. Na wat zoeken door Zeeland, de Zuid-Hollandse eilanden nu gevonden in West-Brabant: molen De Hoop te Sprundel. De geel-witte vlag wordt gebruikt tijdens de Open Monumentendag, zo een heb ik ook.

https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=596
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 jan, 2019 12:52
Jan2855 schreef:
do 03 jan, 2019 12:13

Jan
Rode zeilen doen me vaak denken aan het zuidwesten van ons land, maar ook in Belgisch Vlaanderen. Slechts zes roosterhouten aan weerszijden van de kap, gewoonlijk zeven. Voorzomen van de wieken ook rood, crème staartbalken met rode uiteinden, idem dito voor de lange en korte spruit. De vangstok rood-wit-blauw geblokt. Na wat zoeken door Zeeland, de Zuid-Hollandse eilanden nu gevonden in West-Brabant: molen De Hoop te Sprundel. De geel-witte vlag wordt gebruikt tijdens de Open Monumentendag, zo een heb ik ook.

https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=596
Yes, you did it Martin (& Jan)!

We waren er tijdens een familiedag.

Ik vind het trouwens knap dat je het weet te raden. Alsof je als tandarts aan de hand van een foto van drie kiezen de patiënt herkent.

Nu mag jij eindelijk weer eens een plaatje plaatsen...
Goed gedaan Martin. Was ook aan het zoeken in Zeeland en kwam verschillende rood geverfde kuipen tegen. Ook lijken de luiken in het achterkeuvelens op de foto blauw geschilderd.
Jan
Hier een nieuwe raadselfoto. Ik heb de drie wapens met grijze cement „bepleisterd" :lol:

Afbeelding
Ik heb veel torens voorbij zien komen, maar uiteindelijk gevonden:
a0.JPG
"Toren van het voormalige Gouvernement, tegenwoordig onderdeel van de Universiteit Maastricht."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oud_Gouvernement

Gevonden met Google op "wapens op toren".

-Jan