Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 277 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36124 berichten
CarlW schreef:
wo 02 jan, 2019 11:07
Tussen Chevières en Marcq in de Argonne.
Klopt, aan de D342. De Groene Valleien Route gaat hierlangs (kaartje 29 uit het routeboekje).
CarlW, jij bent.

-Jan
foutje
Ik ben zelf zo'n beetje vergeten waar precies maar dat zal wel snel rechtgezet:

Bijlagen

Królewski Zamek Bobolice
https://goo.gl/maps/1jisN78JQ7M2

(Dat was wel erg makkelijk! Google herkende je foto direct, en met Google Translate was de juiste naam snel gevonden. Overigens kreeg ik een half uur geleden van Google al bericht dat je deze foto waarschijnlijk zou gaan plaatsen.)
Haha, jouw beurt Willem.
Ik zal ook een makkelijk plaatje plaatsen:
Google kent deze plek wel, maar ik vind dat valsspelen. :roll:
In de buurt van Sarpsborg, Noorwegen? Gezien per fiets in 1975, maar geen foto gemaakt.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 02 jan, 2019 14:52
Gezien per fiets in 1975, maar geen foto gemaakt.
That's the spirit! Maar wie heeft nu zo'n geheugen? Google images als hulpmiddel bij het zoeken "verbieden", als een soort fair play regel, vind ik wel een goed idee. Google tout court verbieden is natuurlijk 100 % contraproductief.
Ojee, er zijn superveel foto's van op Google. (Vandaar ook al die toeristen die daar in de weg stonden toen wij daar aan kwamen fietsen...) Vinden jullie het goed als ik een andere foto plaats?
willem.m schreef:
wo 02 jan, 2019 15:13
Ojee, er zijn superveel foto's van op Google. (Vandaar ook al die toeristen die daar in de weg stonden toen wij daar aan kwamen fietsen...) Vinden jullie het goed als ik een andere foto plaats?
Top!
gios schreef:
wo 02 jan, 2019 15:14
willem.m schreef:
wo 02 jan, 2019 15:13
Top!
Ik was er weliswaar niet op de fiets, maar toch dit plaatje:
Tijd voor muziek!
Nein
Schermafbeelding 2019-01-02 om 16.00.22.png

Duran Superimbiss
Landstraßer Hauptstr. 9
1030 Wien

Ik vond de volgende aanbeveling:
  • Yummy open faced sandwiches, bit bigger than bitesize but still small enough to try a few of their many different toppings. I love all the egg spreads, but they are all really yummy and fresh. Prices are pretty moderate as well and its nice that they have an outdoor seating during the summer as well. Have never eaten or taken away anything else apart fron the broetchen, but they do have warm entrees as well and from what I've seen they smell and look pretty good.
Gezocht op "Eissalon Duran", ik dacht er een ijssalon in te herkennen, Google deed de rest.

Grüße BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 02 jan, 2019 15:56
Schermafbeelding 2019-01-02 om 16.00.22.png

Duran Superimbiss
Landstraßer Hauptstr. 9
1030 Wien

Ik vond de volgende aanbeveling:
  • Yummy open faced sandwiches, bit bigger than bitesize but still small enough to try a few of their many different toppings. I love all the egg spreads, but they are all really yummy and fresh. Prices are pretty moderate as well and its nice that they have an outdoor seating during the summer as well. Have never eaten or taken away anything else apart fron the broetchen, but they do have warm entrees as well and from what I've seen they smell and look pretty good.
Grüße BSM
Genau und richtig, BSM. Du hast einen Kühlschrank rappelvol mit Bier gewonnen! Jetzt schauen wir uns mal an mit welchem Bild du uns entertainen wirst.
Voici.

Een nieuw enigma-plaatje.

Eentje uit de oude doos (en slechts partieel/fractioneel van mijn hand).

De vraag is: Hoe heet de tunnel !!
Het hoe wat, waarom en waar is allemaal leuk maar het blijft ballast.

enigma.jpg

Bon chance ... BSM

PS Voor de statistici: Bericht 5537 - 422970 bezoekjes
DaVinci schreef:
wo 02 jan, 2019 17:12
De tunnel van Moniat, deze https://www.google.com/maps/@50.2422013 ... 312!8i6656
Heel goed gevonden. Ik dacht dat de uitsnede en de "Picasso" het nog een beetje moeilijk(er) zouden maken.
De foto was niet van mijn hand, maar een ansicht-kaart (photo Olivier Geerinck).
Het chamois-kleurige zwart-wit was mijn bijdrage.

De naam "Tunnel de Moniat" wordt niet erg vaak bij naam vermeld (en soms ook nog eens foutief "Tunnel de Monia"). Het is (of was) wel een heel bekend punt langs de Maas dus tussen Waulsort en Dinant, ter hoogte van Anseremme. Op de fiets is het daar niet altijd een pretje ... de wegbreedte is "kritisch", dwz bij drukker verkeer in twee richtingen is er geen plek meer voor de fietser (we fietsten er ooit op een moment waarbij het leek alsof heel België daar op en neer reed ... het is dan moeilijk om niet heel militant te worden).

O ja, ik ken de lijn nog met een normale treindienst ... ik zocht het op: in 1988 stopte het personenvervoer, in 1989 het goederenvervoer, en tussen 1990 en 2000 reed er zo nu en dan een museumtrein.

Schermafbeelding 2019-01-02 om 17.12.58.png
Schermafbeelding 2019-01-02 om 17.15.16.png
Schermafbeelding 2019-01-02 om 17.15.16.png (510.12 KiB) 2663 keer bekeken
Schermafbeelding 2019-01-02 om 17.18.03.png
Schermafbeelding 2019-01-02 om 17.29.40.png
La Meuse - 2016-07-12 P1010446.jpg
La Meuse - Tunnel de Moniat - 2016-07-12
DaVinci, het is nu weer aan jou om een vindit te posten.

Groeten BSM

PS Voor de statistici: na zo'n 40-45 bezoekjes alweer geraden.