Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dan heb ik deze nog voor je, die was overigens vooral achteraf grappig, want we moesten 15 km terugfietsen omdat het verder niet-bestaande fietspad wel al op de kaart stond (Hongarije ditmaal, ergens langs de Donau, precies op een provinciegrens):
Een regelrechte SCHANDE!peter de rijk schreef: ↑zo 13 okt, 2019 16:14... we moesten 15 km terugfietsen omdat het verder niet-bestaande fietspad wel al op de kaart stond ...
Nu nog een keer, dan ben je hopelijk uitgeklaagd voor vandaag.willem.m schreef: ↑zo 13 okt, 2019 16:23Een regelrechte SCHANDE!peter de rijk schreef: ↑zo 13 okt, 2019 16:14... we moesten 15 km terugfietsen omdat het verder niet-bestaande fietspad wel al op de kaart stond ...
Mogelijk dat je je niets hebt aangetrokken van het bordje doodlopende weg, dat misschien 15km terug stond, zoals we allemaal wel eens doen want wanneer kun je als fietser nu niet verder. Het bord staat verder precies op de juiste plaats, alleen wel jammer van het omfietsen. dat scheelt je wel minstens anderhalf uur. Ik had misschien nog verder gereden over het landweggetje (links) voor zover je dat er 1 mag noemen.peter de rijk schreef: ↑zo 13 okt, 2019 16:14Dan heb ik deze nog voor je, die was overigens vooral achteraf grappig, want we moesten 15 km terugfietsen omdat het verder niet-bestaande fietspad wel al op de kaart stond (Hongarije ditmaal, ergens langs de Donau, precies op een provinciegrens):
Dat een verkeersbord niet op de wettelijk voorgeschreven plaats staat, maakt het gebod of verbod nog niet per definitie ongeldig, vooropgesteld dat de zichtbaarheid niet door de verkeerde plaatsing in het geding komt. Jurisprudentie is hier volgens mij niet eenduidig over. Om zeker te zijn dat je geen overtreding begaat is het misschien verstandiger om zo’n gebod of verbod niet zonder meer te negeren.
Leg uit??? Ik dacht dat fietsverlichting dusdanig moest zijn dat je zichtbaar was. Dat het expliciet in de wet staat dat het sterk genoeg moet zijn om bordjes uit te lichten, is nieuw voor me. Dan zijn al die goedkope lampjes die je zo makkelijk aan je fiets klikt dus eigelijk helemaal niet geldig?
Dat zou het er niet eenvoudiger op maken. Dan kun je dus situaties krijgen waarin in eenzelfde situatie tegengestelde borden hetzelfde kunnen betekenen. Nu ben ik qua borden door jarenlange oefening hyperintelligent ( ) maar ik denk niet dat de gewone man (m/v) hier iets van gaat snappen. Deze voorbeelden:Senior2 schreef: ↑vr 18 okt, 2019 10:55Dat een verkeersbord niet op de wettelijk voorgeschreven plaats staat, maakt het gebod of verbod nog niet per definitie ongeldig, vooropgesteld dat de zichtbaarheid niet door de verkeerde plaatsing in het geding komt. Jurisprudentie is hier volgens mij niet eenduidig over.