Geplaatst: wo 16 apr, 2008 23:31
Zie volgende berichtpeter de rijk schreef:Ik zie ook niet wat er tegen commercie is. De vereniging zou er kwalitatief en kwantitatief (aantal leden) naar mijn mening veel beter voorstaan als er veel commerciëler gedacht werd. Commercie= geld= faciliteiten. En vooral van dat laatste moet de Wereldfietser het toch hebben. het bieden van een platform waar mensen die korte of lange tijd met de fiets op reis willen adviezen kunnen krijgen en waar allerlei ledenactiviteiten gebundeld worden.
De pijlers zijn dan de website en ja, toch ook het verenigingsblad. Dat dat laatste dan een enorme inhaalslag qua lay-out en opzet moet maken om in de huidige beeld- en bladercultuur nog mee te kunnnen draaien, lijkt me vanzelfsprekend. Materiaal is er genoeg: hoeveel leden hebben niet een prachtige website vol verhalen en foto's? Met enige bewerking zouden veel verhalen zonder meer in het tijdschrift geplaatst kunnen worden.
Je zou als vereniging ook kortingen op verzekeringen, campings, hotels en wat al niet meer kunnen bieden, tot regelingen met luchtvaartmaatschappijen voor fietsvervoer aan toe. Dan heb je werkelijk voordeel te bieden, en dat is toch waar de consument gevoelig voor is (waarom zijn zoveel mensen lid van vereniging Eigen Huis? Omdat je dan korting op je verwarmingsketelonderhoud en je opstalverzekering krijgt!). Maar dan heb je dus wel mensen nodig die zich daarmee op professioneel niveau bezighouden. Betaalde krachten dus.
Voor de goede orde: met commercie bedoel ik uiteraard iets anders dan de sluikreclametoestanden die hier op het forum spelen en die binnen de vereniging ook een buitengewoon heikel punt lijken te zijn.