Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aankoop van fiets (hulp en tips nodig ) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Aankoop van fiets (hulp en tips nodig )

Het lijkt er wel op remius. Het enige wat je zou kunnen doen is een lange zadel en stuurpen nemen en dan zorgen dat je door met stuur en zadel te spelen een mooie afstelling t.o.v. je trapas krijgt.(of het zo slim is, dat is een ander verhaal, daar heb ik te weinig ervaring mee, misschien dat iemand anders daar een antwoord op heeft).

@Knijtert: zoek eens op andere topics, dit is al een aantal keer uitvoerig besproken volgens mij. Ik ben het al een paar keer tegen gekomen in de korte tijd dat ik op dit forum zit.(maak anders gebruik van de zoek functie boven in het forum beeld/venster)

Remius Lupin schreef: Goed, geloof ik. Maar blijft dat volgens mij bijv Santos en Koga geen modellen levert met een framemaat van > 60 cm i.c.m. 26" banden, terwijl ik 65 cm nodig heb. Of kijk ik ergens overheen? Móet ik in dat geval naar Snel of die andere maatbouwers?

groet,
Robbert
Hi Robbert,

je kunt idd een fiets speciaal op eigen wens laten maken, zo zijn er een aantal fietsenbouwers die een maat fiets maken tot mensen die echt hele speciale fietsen maken...

Remius Lupin schreef:
m-gineering schreef:Zit wordt bepaald door de locatie van trapas, zadel en stuur. Wielmaat heeft daar niets mee te maken. Het is natuurlijk wel zo dat je voor een groot persoon grotere wielen kunt gebruiken, waar je bij een klein fietsje allerlei problemen met pedalen tegen het voorwiel etc zou krijgen.
Goed, geloof ik. Maar blijft dat volgens mij bijv Santos en Koga geen modellen levert met een framemaat van > 60 cm i.c.m. 26" banden, terwijl ik 65 cm nodig heb. Of kijk ik ergens overheen? Móet ik in dat geval naar Snel of die andere maatbouwers?

groet,
Robbert
Hoeft ook niet met een zadelpen kom je letterlijk een heel eind. Ik ben 1.90 en rij met een 23" frame oftewel 57 cm.

Knijtert schreef:Kan iemand nog een keer uitleggen wanneer je 26" nodig heb en wanneer je 28" nodig heb?
Dat is waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat. En wat je gaat doen, 26" wiel is sterker dan 28". Dus veel off road; neem 26, is asfalt het voornaamste; is 28 heel aantrekkelijk.

26" is wereldwijd beter verkrijgbaar dan 28". 28' rijdt weer iets comfortabeler, en heeft bij gelijk breedte van de band een kleinere rolweerstand. maar dat laatste zou ik niet in m'n keuze als overweging meenemen.

Hier nog een. Ik ben 196 cm lang en fiets op een t400 met framemaat 57. En ik moet zeggen hij fietst heerlijk :D .

Groet,
Robbert

Haike schreef:
Knijtert schreef:Kan iemand nog een keer uitleggen wanneer je 26" nodig heb en wanneer je 28" nodig heb?
Dat is waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat. En wat je gaat doen, 26" wiel is sterker dan 28". Dus veel off road; neem 26, is asfalt het voornaamste; is 28 heel aantrekkelijk.

26" is wereldwijd beter verkrijgbaar dan 28". 28' rijdt weer iets comfortabeler, en heeft bij gelijk breedte van de band een kleinere rolweerstand. maar dat laatste zou ik niet in m'n keuze als overweging meenemen.
28" is dus aan te raden op asfalt omdat die waarschijnlijk soepeler rijd, minder minder kracht sneller vooruit...

MiaV schreef:
m-gineering schreef:Ben je een reiziger of een fietser?
Ben je reiziger dan kom je er op een goedkoop fietsje ook, ben je fietser dan erger je je 10 uur per dag aan alles wat beter had gekund
Hallo Marten,
Naar mijn beleving ben ik reiziger en fietser!!
Als ik op mijn fiets zit dan denk ik aan de mooie dingen die ik zie en hoor ik de vogels fluiten. Ik erger me geenszins aan mijn fietske want daar is geen enkele reden voor. Of ik nu in Azië, Afrika of Europa fiets, het maakt de fiets en mij niets uit! Ik zou zo een nieuwe dure fiets kunnen kopen, maar waarom zou ik? Hij rijdt na ruim 50.000km nog zo fijn, ik wil gewoon geen ander!
Dit heeft misschien iets te maken met mijn leeftijd en dat niet zo nodig alles hoeft. Of misschien dat ik vrouw ben? :wink:
Goed zo!!! Geniet maar lekker van je fietske en laat de heren maar kletsen :wink:

Is het over het algemeen mogelijk om af te dingen op een vakantiefiets?

Bij veel dure producten is er een marge voor afdingen. Als je het niet doet word je gewoon genaait. In hoevere is dat hier van toepassing?

Bijvoorbeeld bij de vakantiefietser in Amsterdam, waar ik op dit moment van plan ben om een fiets te kopen.

jordan schreef: Goed zo!!! Geniet maar lekker van je fietske en laat de heren maar kletsen :wink:
zullen we weer terug ON-topic?

Anders maar een apart topic starten voor dergelijk geklets.

Zeg, Knijtert, moet dit hier? Stuur Eric gewoon even een mailtje met dit soort vragen...

Hi dick,

zie het aantal posts van Knijtert, momenteel 8....

Ik denk dat ie niet weet wie Eric is....

Bas

Knijtert schreef:Is het over het algemeen mogelijk om af te dingen op een vakantiefiets?

Bij veel dure producten is er een marge voor afdingen. Als je het niet doet word je gewoon genaait. In hoevere is dat hier van toepassing?

Bijvoorbeeld bij de vakantiefietser in Amsterdam, waar ik op dit moment van plan ben om een fiets te kopen.
Bij de vakantiefietser wordt je niet genaait. Dat is onzin. Je kunt het ook compleet omdraaien en jezelf afvragen: Hoeveel vind ik mezelf waard, en hoeveel geld ben ik bereid om aan mezelf uit te geven?

Haike schreef:
Knijtert schreef:Is het over het algemeen mogelijk om af te dingen op een vakantiefiets?

Bij veel dure producten is er een marge voor afdingen. Als je het niet doet word je gewoon genaait. In hoevere is dat hier van toepassing?

Bijvoorbeeld bij de vakantiefietser in Amsterdam, waar ik op dit moment van plan ben om een fiets te kopen.
Bij de vakantiefietser wordt je niet genaait. Dat is onzin. Je kunt het ook compleet omdraaien en jezelf afvragen: Hoeveel vind ik mezelf waard, en hoeveel geld ben ik bereid om aan mezelf uit te geven?
Ik zeg nietdat ik denk dat je daargenaaid word.

In een eerdere post heb ik laten blijken dat ik bovenverwachting werd geholpen daar.

Maar het blijft een hoop geld, en als ik het mezelf ietsje goedkoper kan maken.

Maar ik begrijp dus dat Erik bij de vakantiefietser werkt en hij hier dus ook op het forum zit. Er staat me wel iets bij van een vrienden van Erik kaart :p

Nou, het is meer: Erik ìs de Vakantiefietser! :shock: :D