Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TerraLiner ombouwen naar race opstelling? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

TerraLiner ombouwen naar race opstelling?

BertKremer schreef:
zo 30 jun, 2024 16:01
De Blackburn-drager heeft zelf geen scharnierpunten en is dus stabiel. Kan eigenlijk geen kant op.
Drager zelf is stabiel ja, maar het plaatje tussen drager en frame niet.
20240630_190033.jpg
Als ik de drager lager aan de staande buis zou monteren komt het onderste bevestingspunt een paar centimeter achter de achteras uit
De geometrie van de oudere randoneurs was blijkbaar heel anders dan mijn fiets.
Mij lijkt dat deze drager met niet-verstelbare pootjes aan de voorkant voor een kleiner frame bedoeld is.
Koga heeft deze zo een tijdlang gemonteerd, voor elke framehoogte een andere drager. Als je een drager hebt met verstelbare pootjes aan de voorkant dan schroef je deze eerst bij het achterwiel vast en dan schuif je de pootjes op de juiste lengte zodat de drager horizontaal staat en zet deze dan vast.
Ik zou de drager zonder tussenstuk aan de onderzijde zo laag mogelijk monteren en vervolgens de vaste stangetjes aan de voorzijde vervangen door verstelbare stangetjes van Tubus, deze zijn los te verkrijgen en anders heb ik nog wel wat liggen denk ik.
Ik denk dat ik het voorlopig probeer met deze bevestiging, ook al is het niet ideaal.
Voor de echte fietsvakantie gebruik ik een andere fiets.