Zal op gevoel moeten gaan. Een zwaardere versnelling moet leiden tot een lagere cadans (dus niet sneller fietsen). Heb alleen mijn snelheidsmeter ter controle.
Het zal allemaal niet zo heel officieel gaan als bij een echte training
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zal op gevoel moeten gaan. Een zwaardere versnelling moet leiden tot een lagere cadans (dus niet sneller fietsen). Heb alleen mijn snelheidsmeter ter controle.
Gewoon afstappen en verder lopen.
Nou dat ging boven verwachting goed eigenlijk. Het lijkt erop dat het vermogen er wel is maar dat ik een manier moet vinden om het er goed uit te peuren. Bovenstaande helling een aantal keer gedaan met verschillende versnellingen en met een ratio van 1.31 (34/26) ging het nog prima. Een ratio van 1,48 (34/23) ging ook nog maar zat op de limiet van de benen. Hartslag en ademhaling bleven ook goed onder controle bij beide ratio's en bij 1,31 net wat makkelijker.
En als je de waarden van je hartslagmeter erbij haalt, in welke hartslagzones zat je en hoe goed recupereerde je?
Oh die sla ik vaak genoeg over hoor op mijn tochten. De Eyserweg vind ik bijv. heel wat mooier dan de Eyserbosweg.BertKremer schreef: ↑zo 25 sep, 2022 18:37Probeer eerst eens de steilste stukken in Zuid-Limburg over te slaan; dus geen Eyserbosweg, geen Keutenberg en geen Gulperberg. Er blijven nog genoeg leuke wegen en heuvels over.
Het lijkt me onzinnig om hier (in Zuid-Limburg) te wonen en dan een (sportieve) fiets te hebben met versnellingen waarbij je rekening moet houden wat er te zwaar is.
Mijn hemelsblauwe racert is steviger met montagepunten etc. Ze is geweldig; ik gebruik haar voor tripjes met tassen, gravelritten, langere asfaltritten, woon-werk, etc. Soms banden of andere opties veranderen.Fedor schreef: ↑zo 25 sep, 2022 19:18De volgende vraag is een voor dit forum veel interessantere - maar daar zijn dan al veel topics over: wordt het een fiets voor er naast of toch één die geschikt is voor reizen (dus met montagepunten, steviger etc.)... en hou ik (in het tweede geval) dan de trekkingbike er ook nog bij?