Ik heb geen aandelen in één van de etage-fietsenrekken fabrikanten, te veel concurrentie lijkt het, dus lage marges

Wilde wel een positief tegengeluid laten horen omdat ik erg blij ben met een fietsenstalling zoals Rotterdam CS.
Voor de sfeer in een stad of dorp is alles te zeggen maar deze fietsenstalling, de
fietsenstalling Utrecht Hoog Catharijne heeft totaal geen "sfeer" maar is betaald en bemenst. Betaald betekend dat er alleen fietsers komen die wat voor hun fiets over hebben en met het personeel erbij wordt dat ook gehandhaafd en komen er geen ongure types binnen, dus ik denk dat het met de sociale veiligheid wel snor zit.
De fietsenstalling op Rotterdam CS heeft veel meer "sfeer" en daarmee lijken mensen meer sociale veiligheid te ervaren, maar om even de start van deze draad te volgen, dat is dat geen garantie voor lage diefstalcijfers.
Verdiep je eens in dingen als sociale veiligheid en stadsontwikkeling.
Ik zag net weer eens
een masterplan voorbij komen waarbij een groot deel van een park wordt opgeofferd voor woningbouw met als één van de argumenten:
de woningbouw draagt ook op verschillende manieren bij aan de parkbeleving. Zo zorgen bewoners voor extra ogen en oren, wat het gevoel van veiligheid vergroot.
Een derde kleiner cluster wordt gedacht ... om zo het parkdeel ... aan te sluiten op de omgeving.
Ja, zo ken ik hem weer, om (een deel van) de aanlegkosten van het gehele plan te bekostigen worden er woningen neergezet die via de grondprijs betalen voor de aanleg, erg jammer dat daarmee het park een factor twee kleiner wordt! Verder erg jammer dat het wordt vergoed onder de term sociale veiligheid en niet gewoon vermeld wordt dat het om de bekostiging gaat.
Een beetje op sociale veiligheid letten kan wat mij betreft geen kwaad maar niet alles hoeft opgeleukt te worden.