Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat is jullie oordeel over vittorio fietsen?

pedalman schreef:Het is jammer dat op de site van Vittorio vooral fietsen van klanten te zien zijn met minder dan gemiddelde lichaamsverhoudingen;
Wat is "gemiddeld"? Een saaie middenmoot? :lol: :lol: :lol:
gios schreef:Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
Dank je voor het compliment, maar m'n zitvlak is toch écht wat groter geworden dan dat van een kind. :lol:
pedalman schreef:De 'gevlamde' jaren '80 kleurstellingen zouden wat mij betreft direct verboden moeten worden, dat was imo toen niet mooi en nu nog steeds niet.
Een type staal uitkiezen is ook het probleem niet, moet je alleen zelf nog een andere kleur kiezen. :wink:

Zelfs voor AB kunnen ze een fiets maken:
Afbeelding

En van carbon zijn ze ook niet vies:
Afbeelding
Ronald van der Perk schreef:Het is niet zo vreemd dat Vittorio deze rol gebruikt. Zij zijn niet de enige. Santos gebruikt ook een rol en er is geen rendementsverlies want als het goed is loopt de rol net vrij van de riem.Ronald van der Perk
Dat is niet wat duidelijk op de foto's te zien is! Zie Vittorio's eigen foto's op haar site.

Dus niet goed zoals je zelf al zegt en dat is wat ik dan toch echt niet snap. Op dat soort zaken haak ik af.

Gr. Marc
[quote][/Wat is "gemiddeld"? Een saaie middenmoot? :lol: :lol: :lol:quote]

Bijv framematen van -ik noem maar wat- 52 tot 64cm per 1 of 2cm oplopend en met een horizontale bovenbuis. Zelf vind ik bijv. een bovenbuislengte tussen de 57 tot 58cm perfect en dat valt precies tussen 'gemiddeld'- maatbouw is in mijn geval dan ook niet evident. Gazelle CM frames pasten mij dan ook altijd prima.
Leon schreef:
gios schreef:Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
En wat als deze fiets nu eens niet bedoeld is voor een kind? :roll:
Leon
:lol: Je hebt natuurlijk gelijk!. Ik chargeer hier :wink:

Ik zou, als ik Vittorio was, vooral wat meer normale fietsen tonen. Dus met 'normale' geometrie en 'sexy' Brooks zadel en stuurlint :P . Decals zien er imho ook niet uit. Kennelijk willen ze bij V niet veel fietsen verkopen...

@Robertjan: Is dat jouw fiets? :shock: :oops:
Ja, en het verwijzen naar die fiets was even een testje om te kijken wat de reacties zouden zijn. :D

Overigens zitten m'n handen, als ik alleen of op tempo fiets, merendeels in het rechte stukje van de drop, precies waar het bedoeld is. Ik schat zo'n 80-90% van de tijd. In tegenstelling tot wat gebruikelijk is, nl. bovenop de remmen. Zo bezien is het nog een vrij sportieve fiets, ondanks dat 'ie onder de vakantiefietsen genoemd staat op Vittorio's website.
Maar ja, 35mm Kojak mag dan behoorlijk prettig zijn voor m'n wat zwakke onderrug, voor veel wielrenners is het overbodige luxe. Maar die fietsen wellicht niet zo snel over onverharde paadjes. En waarschijnlijk ook niet met lichtgewicht kampeeruitrusting (vandaar de Tubus Fly). Door die 35mm zijn zijoptrekremmen ook wat lastiger, dus vandaar cantilevers. Wellicht dat ik ooit nog over wil stappen op HS66, maar ik vrees dat dat lastig wordt.
De SON, Rohloff en LED-verlichting zijn voor het betere woon-werkverkeer, al heb ik 'm daarvoor nog niet kunnen gebruiken in de afgelopen 5 jaar (tenzij vrijwilligerswerk ook onder 'werk' valt).
Het zadel gebruik ik niet voor de show, maar om op te zitten. Dat werkt goed: ik kan er (veel) langer op zitten dan op een alu mountainbike met alle typische eigenschappen daarvan (tegenwoordig 'typisch', want 10 jaar geleden was een mountainbike met 29" wielen nog een zeldzaamheid). Zodanig goed ook dat met redelijk lichte kampeerbagage (voor wildkamperen, niet voor campings) afstanden van zo'n 190km ook voor mij opeens haalbaar worden, en zo'n held ben ik echt niet.

Al met al is het een fiets die voor de eigenaar doet wat 'ie moet doen en volgens de eigenaar zelf er nog best kek uitziet. Zeker met een zadeltasje van Gilles Berthoud aan het stuur en een Carradice Lowsaddle aan het zadel. Alleen jammer is de kwaliteit van de SKS plastic zwabberborden (maar dat is ook het enige kritiekpunt).
Robertjan schreef: Zelfs voor AB kunnen ze een fiets maken:
Afbeelding
Mijn Heer, dit is wel het meest lelijke dranghek wat ik ooit heb gezien. Ze kunnen niet eens een normale foto maken, tenzij het voorwiel in het echt ook zo groot is (dat zou helemaal een blamage zijn, de foto is enorm vertekend). Een tijdritfiets met een verlengde balhoofdbuis, tja, het kan als je er om vraagt. Kennelijk voor iemand die niet al te diep wil zitten.

In het blad Bike & Trekking stond laatst wel een mooie rigid Vittorio29'er voor EUR1650,-. Die bouw je zo om tot een stevige reisfiets (gezien de dikwandige zware frame buizen).

Qua (web)marketing en kleurstelling kunnen ze nog wel een stapje maken ;).
gios schreef:Ik zou, als ik Vittorio was, vooral wat meer normale fietsen tonen.
Ken jij hun verkoopcijfers dan?
Leon
Ik las op de site dat zij bij Vittorio steeds vaker in zee gaan met andere fiets merken, Zij verkopen nu ook titanium frames

Mario
gios schreef:
Leon schreef:
gios schreef:Ook hier zijn de verhoudingen zoek. Er hoort een kinderzadel op.
En wat als deze fiets nu eens niet bedoeld is voor een kind? :roll:
Leon
:lol: Je hebt natuurlijk gelijk!. Ik chargeer hier :wink:

Ik zou, als ik Vittorio was, vooral wat meer normale fietsen tonen. Dus met 'normale' geometrie en 'sexy' Brooks zadel en stuurlint :P . Decals zien er imho ook niet uit. Kennelijk willen ze bij V niet veel fietsen verkopen...

@Robertjan: Is dat jouw fiets? :shock: :oops:
Wat is "normaal"? Gazelle, Batavus? Een echte vakantiefietser wil een fiets op maat. Lijkt mij dus juist een goede zet om dan ook fietsen op maat te tonen, om je daarmee te duidelijk te onderscheiden van de standaardproducten van de grote fietsenjongens. Overingen is een fiets een fiets en géén sex-artikel.
Mag ik toch even een nuance aanbrengen, Bert 8) ?

"Er zijn vakantiefietsers die een maatfiets willen".

Andere vakantiefietsers nemen genoegen met een standaard maat om die vervolgens op hun lichaamsverhoudingen af te stellen.
Leon schreef:
gios schreef:Ik zou, als ik Vittorio was, vooral wat meer normale fietsen tonen.
Ken jij hun verkoopcijfers dan?
Leon
Nee, natuurlijk niet. Maar IK koop er geen fiets meer, en dat is slecht voor hun verkoopcijfers.
Ik heb er dit jaar eentje tweedehands aangeschaft.
Mijn bevindingen:
-mooi afgewerkt stalen kader 28", gladde lasnaden, meer dan voldoende oogjes om er van en alles en nog wat aan te bevestigen
-"tractor", baant zich overal een weg door, heeft me een 26" gevoel
-ik heb er tochten van rond de 100km meegemaakt en dat ging prima, op tempo waar de fiets is voor gemaakt. gemiddelde 20km/u.
-zwaar,
-comfortabel vanwege het stalen kader
-met de handen op de bar ends van het gebogen stuur zit je wel echt breed. Het stuur zelf vind ik goed. Plaats genoeg om allerlei te bevestigen. "kippenvanger stuur".
-bar ends zijn mi.i. slechts nuttig op rechte sturen-die ga ik eraf gooien en andere handvatten ipv de kleverig aanvoelende Ergon's
-oogjes van de Rohloff kabels doen deze knikken waardoor ze naar enkele maanden gebroken zijn. Dit opgelost door deze oogjes niet meer te gebruiken. De kabels lopen buiten de oogjes en zijn vastgemaakt met tie raps en vertonen nu geen knik meer en de Rohloff schakelt ook merkbaar lichter
-ik zet 65 kilo op de weegschaal, de wielen zijn voor mij meer dan stevigg enoeg
-wielen: achterwiel; knap gemaakt met de Vittorio flenzen die de Rohloff omhelzen
-Son
-Magura HS33: niet zo tevreden (heeft niks met Vittorio te maken)
-De imposante voordrager heb ik niet nodig en is eraf gedaan


Paar fotootjes:
Vierdaags tripje afgelopen zomer:
Afbeelding

Zoals ik de fiets kocht:
Afbeelding

Stuurpen te kort voor mij:
Afbeelding

Na montage van adapter en Velo Orange stuurpen:
Afbeelding

Achterwiel:
Afbeelding
benie schreef:-met de handen op de bar ends van het gebogen stuur zit je wel echt breed.
Ze zijn de zaag bij Vittorio nog steeds regelmatig kwijt.
Zulke sturen worden geleverd voor de breedste gorilla die het zou gebruiken; normalere mensen worden vaak gelukkiger met ietsje smaller.
Leon
Leon schreef:Zulke sturen worden geleverd voor de breedste gorilla die het zou gebruiken
:lol: Ik ben er wel blij mee. Voor brood moet je naar de bakker en voor groente naar de groenteboer. Voor maatwerk (oa) naar Vittorio en voor "(sexy) ready to roll" naar de LokaleFietsenBoer of internet. Ik begrijp wel waarom de bakker geen boerenkool op zijn site zet.
Qua rijkarakterestiek kan ik eigenlijk niets zinnigs over Vittorio's zeggen; het zijn immers maatframes. Wat voor werkt hoeft niet te werken voor de eigenaar van de fiets. (Mijn schoonvader heeft een Vittorio en wil graag rechtop zitten zodat hij goed om zich heen kan kijken. Zelf heb ik vrijwel dezelfde lichaamslengte maar ik vind zijn fiets voor geen meter rijden. Krijg er met geen mogelijkheid snelheid in en heb het idee dat ik de fiets de bocht door moet sleuren. Oeps, zeg ik dus toch wat over een specifieke fiets.) :oops:

Van verschillende eigenaren heb ik klachten gehoord (en gezien) van slecht lakwerk en allerlei slordigheidjes. Uiteindelijk is dat allemaal wel binnen garantie opgelost maar toch... Keer op keer dezelfde fout maken komt niet heel goed over.

Maarten
Het stuur is door de gebogen vorm heel aangenaam om te rijden en praktisch.
Het stuur op zich is niet zo gek breed, maar de bar end's passen daar niet op. Ze verbreden het stuur alleen maar wanneer je rijdt met de handen op de bar end's..
Ik ga nu kijken om andere handvatten te plaatsen.
Liefst gewone ronde lederen.
De Ergons zijn nog die van de kleverige generatie.
Waarom willen toch zo veel mensen rechtop zitten. Snap ook wel dat 13cm drop tussen zadel en stuur(zoals op een racefiets) te veel is, maar zet dan op z'n minst zadel en stuur op dezelfde hoogte. Ik ben blij dat ik nog door Frank Groot himself op de fiets ben gezet.
  • Zwakke rug
  • Willen genieten van de omgeving zonder een stijve nek te krijgen
+ :
* geen behoefte aan enige snelheid. Fiets zelf maar eens drie uur achter elkaar met 17 km/u op het vlakke en bij windstil weer. Dan verlang je vanzelf naar rechtop zitten.
Leon