Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx 2013 Beltdrive-ready! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Idworx 2013 Beltdrive-ready!

maar serieus ik vind het echt mooi al die nieuwe ontwikkelingen.
Ik denk dat de sky de limit is maar is het ook duurzaa? dat zal altijd de grote uitdaging worden. dat pinion is mooi, maar zwaar en vind het dicht krijgen van 2 bewogen assen in elkaar een grote uitdaging!(heb jaren oude vespa scooters gesleuteld en oliekeringen het blijft lastig) verder vind ik die derailleur-achtige constructie om de ketting strak te houden bedenkelijk maar ook van andere merken icm rohloff.
Verder mooi ding en voegt veel stijfheid aan trapas gebied toe!
idje schreef: De All Rohler is onze eerste trekkingfiets met schijfremmen; het is een fiets tussen de ER-Evo en de OR-Evo.... In alle drie nieuwe modellen zitten zo veel details
Gaat er dan veel veranderen aan de 2013 modellen van ER en OR?
Ja, de OR blijft met 26" en het grover profiel banden iets meer voor het ruige werk dan de AR? Je zou dan kunnen verwachten dat de OR in de toekomst ook in aanmerking gaat komen voor bredere velgen, schijfremmen en de usb-plug? Zelfs de Vancouver edition heeft geen schijfremmen.... is de AR een experiment of gaat de velgrem toch plaatsmaken voor de schijfrem?
Wimmert schreef: verder vind ik die derailleur-achtige constructie om de ketting strak te houden bedenkelijk maar ook van andere merken icm rohloff.
Wat bedoel je hiermee. Ik herken het niet. Mijn ketting loopt er nooit af.
Als je geen excentrisch bottumbracket hebt of slidding achter pads moet je iets toevoegen om de ketting op spanning te houden. oals een derialleurwieltje met veer. Meestal hangt dit aan de onderkant en ben bang voor afbreken als je over een te hoog iets rijd. Ook heb je er weer een slijtage onderdeel bij.
Wimmert schreef:nu nog een fiets met pinion en met cardan as van koolstof dan heb je een onverwoestbare fiets. Hoef je alleen nog af en toe banden en remblokken te vervangen.
Ben benieuwd waar een dergelijke fiets als prototype getest word.
en dan hebben wij nog een punt van discussie :)
Het is off topic maar de fiets met cardanaandrijving is zeer oud en wordt nog steeds toegepast. Het grote nadeel van cardanaandrijving is een groter transmissie verlies t.o.v. de ketting door twee haakse overbrengingen. De toename van massa speelt ook een rol. Zelfs in een carbon-versterkte behuizing.

http://www.beixo.com/nl/_cardanas

Piet,
Wimmert schreef:
nu nog een fiets met pinion en met cardan as van koolstof dan heb je een onverwoestbare fiets. Hoef je alleen nog af en toe banden en remblokken te vervangen.
Ben benieuwd waar een dergelijke fiets als prototype getest word.

en dan hebben wij nog een punt van discussie :)


ha ha!

Eigenlijk is het grote probleem dat we nu nog moeten oplossen het regelmatige oppompen van de banden.


_________________
Gerrit Gaastra
Dat probleem is ook al opgelost dus denken hoeft niet meer :D
http://freshgadgets.nl/fietsband-die-zichzelf-oppompt
Wimmert schreef:maar serieus ik vind het echt mooi al die nieuwe ontwikkelingen.
Ik denk dat de sky de limit is maar is het ook duurzaa? dat zal altijd de grote uitdaging worden. dat pinion is mooi, maar zwaar en vind het dicht krijgen van 2 bewogen assen in elkaar een grote uitdaging!(heb jaren oude vespa scooters gesleuteld en oliekeringen het blijft lastig) verder vind ik die derailleur-achtige constructie om de ketting strak te houden bedenkelijk maar ook van andere merken icm rohloff. Verder mooi ding en voegt veel stijfheid aan trapas gebied toe!
Nog wat fietsgeschiedenis uit het Friese Heerenveen. Een versnellingsmechanisme in het trapas-huis.
Friesland was in die tijd koploper in de technische vooruitgang. Brede banden en versnellingen. Had mogelijk te maken met de drassige bodemgesteldheid. :D

http://www.rijwiel.net/phoenixn.htm
Ik vond dit een betrouwbaarder alternatief.
http://freshgadgets.nl/bridgestone-ontw ... nder-lucht

Ik heb ze ook al ander auto's gezien van het merk michelin.
Ik denk dat dit in de toekomst er echt gaat komen.
Of het nou met lammellen of met een schuimachtig rubber massa is.
Kwestie van tijd.
Wimmert schreef:Ik vond dit een betrouwbaarder alternatief.
http://freshgadgets.nl/bridgestone-ontw ... nder-lucht

Ik heb ze ook al ander auto's gezien van het merk michelin. Ik denk dat dit in de toekomst er echt gaat komen. Of het nou met lammellen of met een schuimachtig rubber massa is. Kwestie van tijd.
Off topic :) Ook hier weer oude techniek in een nieuw jasje gestoken. Niets beter dan lucht. Licht en dus een geringe massa-traagheid. De druk naar omstandigheden aan te passen. De beste vering is luchtvering.

Als de brandstofprijs tot ver boven de 2 euro gaat oplopen zullen alleen luchtbanden met lage rolweerstand de verkoop gaan bepalen.

Wil je dubbel safe gaan rijden, neem je naast banden met lekbescherming een busje latex mee.

Piet.
Ow en een pinion combineren met rohloffhub dan ben je helemaal versnellingn eindbaas ;)
Met 54mm kettinglojn zou dat net moeten gaan.
Wimmert schreef:maar serieus ik vind het echt mooi al die nieuwe ontwikkelingen.
Om serieus te blijven. De combi Pinion/Rohloff is technisch niet mogelijk. Het uitgaande koppel of draaimoment van de Pinion in de lagere versnellingen is dermate groot op de ingaande as van de Rohloff, dat de Rohloff een korte levensduur zal worden gegund.

Idworx 2013 gaat voor het beste. Nog steeds de ketting en Beltdrive Ready voor de toekomst.

Piet.
PietV, het was een grapje :)
Wimmert schreef:PietV, het was een grapje :)
Toen je schreef "maar serieus" wist ik al dat je anderen in de maling zou gaan nemen. :D Ik neem je niet serieus meer.

Piet.
Zie hier meer info en plaatjes van de nieuwe Easy Rohler Evo en Off Rohler Evo: http://www.sintchristophorus.nl/idworx- ... ohler-evo/
Mooie bike en mooie inovatie op kleine details die zo voor extra plezier gaan zoregn.
http://www.bikefeeling.nl/idworx-all-rohler/
Uitvoerig verslag van de All Rohler. Wat een uberbike! Prijs valt me nog mee :) Wel wordt de All Rohler een model tussen de ER en de OR genoemd. Ik zou zeggen dat ie het absolute topmodel van Idworx is. Met 60mm banden, dikke velgen, schijfremmen, en usb-plug is er weinig terrein wat deze fiets niet aan kan. Hadden ze dit model niet even 3 jaar eerder kunnen uitbrengen :).
Nou ik vind het 1van de mooiste fietsen die ik ken.
Echter financieel onbereikbaar voor mij.
Anders zou ik er zo 1 halen!
Enkele vragen/bedenkingen bij de All Rohler 2013:
- Die aangepaste SON Edelux, is dat er een met de reflector van de Cyo R ipv de Cyo of is er meer veranderd? Of gaat het hier om de reflector van de nieuwe B&M Luxos die volgens de foto's van B&M een veel breder lichtveld geeft?
- De USB stroom via The Plug is een mooie weggewerkte oplossing, maar zou wel eens kunnen tegenvallen: volgens Fahrradzukunft levert die slechts 453 mA (4.7V) bij 20km/h (28" wiel en SON dynamo) en helemaal geen stroom bij 15km/h (waardeloos op slechte wegen dus) of wanneer het licht gelijktijdig aan geschakeld is. Geeft die lage elektrische stroom geen problemen met veel smartphones?
- Versta ik goed dat de stroomkabels allemaal (behalve die naar The Plug) aan de buitenkant van het frame lopen (en doorheen de bagagedrager) of is dat toch intern doorheen de vork en het frame?
- Die remmen met extra grote en dikke remschijven: zijn die schijven ook elders verkrijgbaar dan bij Idworx dealers en zijn de remmen compatibel met normale schijven?
Dit merk heeft de standaard van de fiets een flink eind in de goede richting gezet. Ik bedoel fietsstandaard. Uuhh dat ding zodat je de fiets kan parkeren.
Het zadel. :?: :lol:
Lasse schreef:Enkele vragen/bedenkingen bij de All Rohler 2013:
- Die aangepaste SON Edelux, is dat er een met de reflector van de Cyo R ipv de Cyo of is er meer veranderd? Of gaat het hier om de reflector van de nieuwe B&M Luxos die volgens de foto's van B&M een veel breder lichtveld geeft?
Volgens Gerrit is het volgens eigen specificaties. Hij heeft zelfs de naam Idworx op de lamp aan laten brengen.
Lasse schreef:- De USB stroom via The Plug is een mooie weggewerkte oplossing, maar zou wel eens kunnen tegenvallen: volgens Fahrradzukunft levert die slechts 453 mA (4.7V) bij 20km/h (28" wiel en SON dynamo) en helemaal geen stroom bij 15km/h (waardeloos op slechte wegen dus) of wanneer het licht gelijktijdig aan geschakeld is. Geeft die lage elektrische stroom geen problemen met veel smartphones?
Ja, daarvoor is een bufferaccu nodig.
Lasse schreef:- Versta ik goed dat de stroomkabels allemaal (behalve die naar The Plug) aan de buitenkant van het frame lopen (en doorheen de bagagedrager) of is dat toch intern doorheen de vork en het frame?
Alle loopt buitendoor.
Lasse schreef:- Die remmen met extra grote en dikke remschijven: zijn die schijven ook elders verkrijgbaar dan bij Idworx dealers en zijn de remmen compatibel met normale schijven?
Uitsluitend via Idworxdealers.