Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 29er/randonneur welke? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

29er/randonneur welke?

Thorn Club Tour, Dawes Galaxy, Snel heeft er ook een, en Vitterio en m-gineering maken ze ook, of Bob Jackson in Engeland. De eerste twee hebben dacht ik max 37 mm, bij de maatbouwers mag je het natuurlijk zelf zeggen. De keus zal ook sterk van je budget afhangen.
Wim
Ik wil graag een lans breken voor de Surly Long Haul Trucker in 28": mss niet heel fijnzinnig (als in 'licht') maar wel eigenzinnig, zelf op te bouwen of compleet te koop, duurzaam, no nonsens, dikke banden-mogelijkheid mét spatborden. Je begrijpt: ik ben inmiddels om en post wel een plaatje als-ie af is. 8)
Absoluut, die was ik nog vergeten.
Wim
Frank Z schreef:Ik wil graag een lans breken voor de Surly Long Haul Trucker in 28": mss niet heel fijnzinnig (als in 'licht') maar wel eigenzinnig, zelf op te bouwen of compleet te koop, duurzaam, no nonsens, dikke banden-mogelijkheid mét spatborden. Je begrijpt: ik ben inmiddels om en post wel een plaatje als-ie af is. 8)
+1!

Ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor de LHT. Opgebouwd weegt de mijne 14 kg (maatje 58). Is niet superlicht, maar het kan zeker zwaarder. Ik vind de LHT wel fijnzinnig: stuurt superstrak (ook in volle afdaling), ik kan met voor- en achtertassen zonder handen fietsen, er zijn overal nokjes voor aangelast (incl. voor reservespaken) en hij straalt een klassieke schoonheid uit! Wat wil je nog meer?
Ik zal even laten horen hoe dit is afgelopen.

Vorige week gebeld met Re-cycle in Wageningen. Of ze de Avaghon Randonneur hadden om een stukje te kunnen rijden. Nee, helaas, de pas voor het nieuwe seizoen bouwen ze deze weer. De man die ik sprak was kien genoeg om even door te vragen en stelde meteen een alternatief voor, namelijk de Stevens Gran Turismo. Lichte aluminium fiets, geschikt voor fietsen met lichte bepakking én met racebocht.

Hij had er nog één staan in 57cm uitvoering (mijn Stevens trekkingfiets is 61cm) dus ik twijfelde of de maat wel goed zou zijn. Gisteren toch maar even naar Wageningen gereden voor een proefritje. Eerste ritje zat de fiets niet helemaal ok. Toen bleek het zadel helemaal naar voren te staan, dat aangepast en: perfect! Als gegoten. Ik was zo naar Groningen gefietst. En dat is precies het gevoel wat deze fiets moet geven. Lekker comfortabel, maar ook sportief. Een perfect alternatief voor de racefiets in de komende twee seizoenen.

Aangezien Stevens in 2011 de Gran Turismo niet meer maakt, en dit echt één van de laatste exemplaren was in Nederland heb ik de knoop direct maar doorgehakt. Uiteindelijk dus geen fiets met klassieke uitstraling, maar wel veel fiets voor een goede (er zat een hele aardige korting op) prijs.
't is net als met vrouwen, je kunt eindeloos bedenken wat je allemaal zou willen en dan wordt je toch nog verliefd op die andere :)