Re: De nieuwe Santos Travelmaster 3+
Geplaatst: za 16 jul, 2022 23:14
Misschien helpt loctide.
Ik had ook al zo'n idee en volgens mij is V1 al een hele tijd niet meer te koop (ook vanwege die veel kortere spline). Ik zou op zoek gaan naar een andere fietsenmaker, want ik heb niet het idee dat hij weet hoe je met modern materiaal om moet gaan.
Als ik een BB5500 (https://www.bike24.de/p1129.html) vergelijk met een 7710 (https://www.bike24.de/p115934.html) dan lijkt me die 7710 de V1 en de 5500 de V2 te zijn. Of is hier het oude typenummer aangehouden door de jaren heen?
Ben je van het eigen onderhoud.GMS21 schreef: ↑do 11 aug, 2022 21:03
Het lijkt me dat onderdelen (oude crank?) niet precies passen bij de nieuwe trapas.
Ik heb nooit eerder een loskomende crank gehad.
Om 1 of andere reden, met die nieuwe trapas met bestaand crankset erop, begint die bout vanzelf los te draaien.
Zoveelste probleem in lange rij. Het houdt niet op.
RIP Santos Frankenmaster
https://www.santosbikes.com/nl/fietsen/ ... elmaster-3
Octalink V1 crank op Octalink V1 as.
Het is geen snelspanner.Shrek schreef: ↑wo 01 mei, 2024 13:45https://www.santosbikes.com/nl/fietsen/ ... elmaster-3
Ik zie hier een gewone snelspanner achter, dan is het frame ook 'gewoon' 135mm breed.
GMS21 schreef: ↑wo 01 mei, 2024 15:18Het is geen snelspanner.Shrek schreef: ↑wo 01 mei, 2024 13:45https://www.santosbikes.com/nl/fietsen/ ... elmaster-3
Ik zie hier een gewone snelspanner achter, dan is het frame ook 'gewoon' 135mm breed.
Ik wist niet dat "snelspanner" een inbouwbreedte impliceerde van 135 mm.Shrek schreef: ↑wo 01 mei, 2024 15:35GMS21 schreef: ↑wo 01 mei, 2024 15:18Het is geen snelspanner.Shrek schreef: ↑wo 01 mei, 2024 13:45https://www.santosbikes.com/nl/fietsen/ ... elmaster-3
Ik zie hier een gewone snelspanner achter, dan is het frame ook 'gewoon' 135mm breed.
Le-zen.
Ik postte een link naar de site van Santos.
Op die site site staat een plaatje van de Travelmaster 3+.
Die heeft een Rohloff met 'gewoon' een snelspanner achter (en geen steekas dus)
Daaruit kun je opmaken dat het frame 135mm breed is, en geen 142mm of 148mm (steekas resp. steekas Boost)
En hij is ook geen 130mm want....
a: dat zijn mtb's en reisfietsen al zo'n 30 jaar niet meer.
b: Rohloffs worden niet gemaakt in 130mm.
135mm dus.
Een hub met 36 spaakgaten en 135 mm inbouw heeft Surly dus.Over-locknut dimensions: 100mm front, 135mm front, 120mm track rear, 130mm road rear, 135mm mountain rear
Hub body: Forged and machined 6061 aluminum with 32, 36 or 48 holes. Black or silver anodized with a laser-etched logo
Bearings: 6901 non-adjustable cartridge
Axles: Proprietary design CroMoly with stainless steel hardware. All Ultra New hub axles are QR-compatible
Santos heeft hier niks mee te maken gok ik, en ik vermoed dat de dealer er een 130mm naaf in heeft gefrut om dezelfde reden dat ze ook ongevraagd Italiaans draad in je BSA EBB hebben getapt: onwetendheid, onverschilligheid, algehele lompheid of een combinatie daarvan.
De dealer die andere draad tapte was niet de Santos dealer, maar deze van mijn 2 eerdere fietsen, om de reden dat de Santos dealer geen vervoer van fietsen voor klanten had, en ik geen auto. ik heb de nieuwe fiets toen afgehaald met den trein en tevoet en dan teruggereden met de fiets. Daarom ook dat ik onderdelen dubbel heb, bij mankement reserve wiel derin en kapoet wiel achterop naar de dealer.Shrek schreef: ↑wo 01 mei, 2024 21:14Santos heeft hier niks mee te maken gok ik, en ik vermoed dat de dealer er een 130mm naaf in heeft gefrut om dezelfde reden dat ze ook ongevraagd Italiaans draad in je BSA EBB hebben getapt: onwetendheid, onverschilligheid, algehele lompheid of een combinatie daarvan.
Maarre.... nu de Santos gesneuveld is, waarom pak je geen Surly Ogre frame als opvolger?