Re: post eens een foto van je vakantiefiets
Geplaatst: za 27 jul, 2019 00:25
Dank! Alles is ingepakt, morgen ermee op pad. Ben benieuwd.
Haha, bekend verhaal. Resultaat is er niet minder om, fraaie fiets! Nog wel een hoop spullen mee zonder kookstel en kampeerspullen lijkt het?
Dank! Ik was ook verbaasd hoe goed 'ie paste. Frametas had ik al eerder dan het frame, dus had daar wel geluk mee. Voorin een klein driehoekje over en bij de trapas, misschien eens kijken of daar nog iets tussen past
Dank voor het delen!gios schreef: ↑za 27 jul, 2019 22:34Nooit gedacht dat het er nog eens van zou komen, maar ouwe trouwe Vittorio heeft plaats moeten maken voor wat anders. De Kona Sutra Ltd reed in het bos al heerlijk, maar in deze setup onvergelijkbaar beter dan het oudje. Veel stijver, veel lichter en die brede banden... mjam. Op de vele stukken gravel tussen Berlijn en huis kwam de fiets echt tot leven. Topaankoop wat mij betreft... IMG_20190725_122941.jpg
Bevalt tot nu toe prima. Stapjes zijn ook niet heel groot aan het begin van de cassette. Mis geen krasjes ofzo. Route Berlijn Adam is ook behoorlijk vlak.willem.m schreef: ↑za 27 jul, 2019 23:01Dank voor het delen!gios schreef: ↑za 27 jul, 2019 22:34Nooit gedacht dat het er nog eens van zou komen, maar ouwe trouwe Vittorio heeft plaats moeten maken voor wat anders. De Kona Sutra Ltd reed in het bos al heerlijk, maar in deze setup onvergelijkbaar beter dan het oudje. Veel stijver, veel lichter en die brede banden... mjam. Op de vele stukken gravel tussen Berlijn en huis kwam de fiets echt tot leven. Topaankoop wat mij betreft... IMG_20190725_122941.jpg
Hoe is de 1x drivetrain bevallen? Miste je geen versnellingen voor de 'cruisesnelheden' op asfalt? Heb je bewust níet voor 2x10 of 2x11 gekozen?
Ik vraag dit omdat ik me op een soortgelijke fiets aan het oriënteren ben, maar ik ben bang dat ik bij een 1x de stapjes voor cruisesnelheid zal missen.
Goed te horen dat een andere fiets een duidelijk verschil maakt, ik denk niet dat het direct het materiaalverschil is en meer het frame en misschien nog wel meer de voorvork. De voorvork op de Kona lijkt een een Carbon voorvork, is dat ook zo?
De voorvork is van carbon inderdaad. Ik vind de fiets minder nerveus aanvoelen op klinkers, hobbels en andere oneffenheden dan mijn alu Cannondale. Alsof er een vleugje Citroën CX ingebakken zit.daulagari schreef: ↑ma 29 jul, 2019 22:18Goed te horen dat een andere fiets een duidelijk verschil maakt, ik denk niet dat het direct het materiaalverschil is en meer het frame en misschien nog wel meer de voorvork. De voorvork op de Kona lijkt een een Carbon voorvork, is dat ook zo?
Zelf heb ik eigenlijk nooit verschil gemerkt wat betreft het comfort voor de frames van verschillende fietsen staal en aluminium maar best temeer voor verschillende voorvorken.
Jammer genoeg lijken fabrikanten weinig oog te hebben voor het comfort van voorvorken terwijl het effect naar mijn idee vergelijkbaar is met flink bredere banden.
3 setjes fietskleding, 1 warme jas, been- en armstukken, regenjasje, afritsbroek, overhemdje en instappers, zak Biotex, toiletartikelen, beetje gereedschap, reservebanden en wat reepjes en tabletjes voor onderweg. En de broodjes voor de lunch prop ik ook in mijn zadeltas.
Ik geef ze groot gelijk want ik vind het ook een mooie fiets.
Dit vind ik wat ongelukkig want die zadelbuis is nooit voor die belasting gemaakt. Het frame is er bij dit soort dragers heel erg bij gebaat als je een verbinding kan maken tussen het rekje en de achteras. Aangezien er oogjes zijn voorzien op de achterpatten was dit niet moeilijk, bv met tubus bevestigingsstangen had je iets kunnen fabriceren. Je had ook een conventioneel rekje kunnen monteren met klemmen op de staande achtervork.