Even een plaatje van een andersoortig "vakantiefietsje".
Mijn dochter vertrekt morgen naar Parijs met een, door mij opgeknapte, Batavus Criterium (zit nog sticker Rennershuis Leeuwarden op) . Heeft ze paar jaar geleden gescoord in Leeuwarden via marktplaats voor 20,- van een oud baasje die aangaf dat de fiets merendeel in de schuur gestaan heeft en al jarenlang niet meer gebruikt was en opgeruimd moest worden.
Zit nog een werkende IKU Cyclotronics, zelf opladende, fietscomputer op. Deze gaf een kilometerstand aan van rond de 1.500 km bij aankoop. Toen ik de fiets zag geloofde ik ook wel dat die fiets deze km's gereden had en niet veel meer ondanks zijn leeftijd (30-35 jaar oud schat ik in).
Alles leek origineel en zonder gebruikssporen, alleen alle alu-delen waren behoorlijk geoxideerd, veel poetsen.
Het leuke ervan is dat er nog die werkende IKU fietscomputer op zit. Later is dat AXA geworden en via die partij heb ik nog een gebruiksaanwijzing kunnen scoren.
Laatste grote tocht die ze heeft gemaakt is de Elfstedentocht en nu dus Parijs.
Modificaties tov origineel: banden (25-622 ipc 23-622), remblokken, stuurlint, slot, andere zadelpen met zadel.
Bovenbuis tasje aangebracht en van Decathlon een zadelrek (aan zadelbuis bevestigd). Ze neemt achterop 2 Ortlieb voortasje van me mee.
Het is wel een echt racefietsje met zwaar verzet: voor 52/42 en achter 24-14. Dus dat wordt lekker toeren met 30 km/h op het vlakke
Fiets is gezien haar lengte wat te klein vind ik, maar ze is er helemaal "verliefd" op. Ze moest op deze fiets naar Parijs, andere optie was niet bespreekbaar.
Vandaag demontage uitleg gegeven (terug met Thalys, fiets moet in kleine transporttas) en wat gereedschap en plakmateriaal meegegeven.
We houden de smartphone maar in de gaten de komende week