Hallo Edwin en bedankt voor de uitleg @ Leon en Travelmaster.
Sorry voor mij laat antwoord. Ik heb drukke baan, gezien activiteiten en hobbyen.
Kortom
1. Ik bedoel niet negatief.
2. Fietsen zijn onze passie en wij moeten plezier hebben.
3. Rekening houden met diversiteit van dit forum – verschillende conditie, ervaringen en leeftijd.
4. Nederlands is niet mij moeder taal maar ik denk dat #3 speelt belangrijker rol.
Mij mening is dat iedereen moet plezier hebben en moet trots zijn van wat ze hebben bereikt met zijn fiets.
Voor duidelijkheid maak ik een lijst met terminologie/taal die ik gebruik.
Fietsbelasting
1. Zeer Hoog belast – een vakantie tandem. Bijv tandem wielen zijn gebouwd met DT swiss spaken Alpina 3
2. Hoog belast – een postbode of moederfiets
3. Belast - Vakantiefiets of boodschappen – alles t/m een zak aardappelen en paar pakjes frisdrank. DT swiss competition
4. Laag belast – kroeg of tennisbaan fiets.
Inspanning niveau is subjectief – hang af van veel factoren.
- Het is relatief niet absoluut – Ik fiets regelmatig in een peleton en ik doe wedstrijden af en toe.
- Verschillende doelen op vakantie - Voor mij vakantiefietsen is rusting fietsen en genieten met familie.
- Afstanden – Bij vakantie fietsen wij max 60..70km/dag. Dit is ook mij woon werkverkeer afstand
Over de mooi weer vakantie – Ik zou direct aan je bericht antwoorden als jij wil.
Is dat nu duidelijk mij punten?
Mij doel is niet negatieve gevoel creëren. Mij moto – Geniet van wat jij doet maar respect van anderen.
Hopelijk genoeg off topics en terug naar de mooie vakantie fiets.
- Over de magure velg remmen – ik bedoel ook positief. Een keuze is altijd met compromisen. Schijfremmen hebben betere prestatie zeker bij nat weer maar ze zijn
1. Kwetsbaar bij vliegtuig transport – altijd gedoe met mij MTB op vliegveld.
2. Reserve onderdelen – geen issue voor mij luxe vakantie in Europa wat anders voor zuid america of Aazie.
Daarom vind ik Magura remmen de uitstekende keuze voor een mooi weer vakantie fiets.