Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kan wel.Fedor schreef: ↑vr 21 okt, 2022 22:13...
Zelf wilde ik eigenlijk een 11-40 monteren (is mogelijk, zie ook https://bikepacking.com/gear/wide-range-grx-2x11/) maar dan kan je niet groot-groot schakelen (dat werd dan weer niet verteld op bikepacking.com ) en een niet 100% werkende fiets (risico van aflopen ketting) wilde de dealer (en de monteur) niet uitleveren.
...
Die ligt inderdaad voor de hand, maar is het toch niet geworden. Ik heb niks tegen triples, integendeel ik rijd al jaren triple op de racefiets.
Heb er ook eentje in m'n handen gehad toen ik in Bocholt was. Maar ja, ik vond een echte toch wel leuker dan geld uitgeven voor een kopietje... Santos monteert geloof ik ook Spurcycle kopieën nadat de kompasbel het daar niet meer werd.
Die dork disk zit er omdat de ketting bij slecht afgestelde derailleurs nog wel eens vast kwam te zitten tussen freewheel en spaken, en dat wil je toch wel voorkomen. Maar voor jou zal dat wel niet opgaan.non-fixie schreef: ↑do 27 okt, 2022 22:20Mw non-fixie en ik hebben besloten komend voorjaar naar Eroica Montalcino te gaan en daar een weekje vooraf fietsen (trainen! ) in de wat steilere delen van Toscane aan te koppelen.
Dus leek het me verstandig een "tandje extra" toe te voegen de onze toch al niet zo kinderachtige 14-28 en 14-32 freewheels op onze vakantiefietsen.
14-34, Megarange! (die plastic "dork disk" gaat er natuurlijk wel eerst af)
Precies.
Ach, je valt toch al op met dit freewheel.
Tja, je neemt je hobby serieus of niet. Daar kun je toch al gauw vijf extra creditcards voor meenemen:
Met een correct afgestelde derailleur is de kans bijzonder klein dat de ketting in de spaken terecht komt. En als het me zou overkomen met die 34T, dan is de snelheid al zó laag en de helling zó steil dat ik sowieso meteen stil sta.
Met als gevolg dat er nog meer spaken breken, (Weet ik helaas uit ervaring) En een NBT (1 of 2) helpt je met dit freewheel ook niet de spaak makkelijk te vervangen.